آوای جنوب

احمد خورشیدی‌: رئیس‌جمهور باید شخصا در خوزستان حضور پیدا می‌کرد

دبیرکل جمعیت خدمت‌گزاران انقلاب اسلامی گفت: رئیس‌جمهور باید برای تسکین آلام مردم به خوزستان می‌رفت.

سردار احمد خورشیدی‌آزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به موضوع گرد و غبار در استان خوزستان و همچنین سیل اخیر در بعضی از استان‌های کشور اظهار کرد: ظاهر هر مسأله‌ای حکایت از باطن آن دارد.

آوای جنوب؛

وی گفت: وقتی می‌بینیم دولت در ظاهر قضیه کار آن چنانی انجام نمی‌دهد معلوم است که در درون هم اقدام عملی مناسبی صورت نگرفته است.

این کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه اظهارات خود با بیان این که با استناد به قانون برنامه پنجم توسعه کشور و در بند «ش» ماده ۲۲۴ (ماده ۱۰ تنظیم و ماده ۱۲ مدیریت بحران) اعتبار دولت برای پیشگیری و مقابله با حوادث غیر مترقبه افزون بر ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: کارشناسان می‌گویند که این بودجه عملیاتی نشده است.

وی گفت: این به معنای آن است که یکی از اولویت‌های بودجه مورد غفلت قرار گرفته و باید پرسید که چرا برای کارهای غیر اولویت‌دار هزینه می‌شود و در این زمینه که با زندگی مردم و آرامش و آسایش آن‌ها ارتباط مستقیم دارد خرج نمی‌شود.

دبیرکل جمعیت خدمت‌گزاران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که عدم آمادگی دولت را در حوادث اخیر به خوبی شاهد هستیم که از جمله در سیل چند استان به خوبی دیده می‌شود، تصریح کرد: در برخی نقاط تنها می‌بینیم که قرارگاه خاتم حضور دارد و هلال‌احمر و وزارتخانه‌های مرتبط کمتر حضور دارند.

خورشیدی‌آزاد تصریح کرد: علاوه بر این موضوعات که به عنوان نقطه ضعف دیده می‌شود ابراز همدردی دولت و مسؤولان عالی‌رتبه آن را با مردم کمتر می‌بینیم.

وی در ادامه اظهارات خود با بیان این که وقتی دولت در جایی توان انجام کاری را ندارد حداقل توان همدردی با مردم را باید داشته باشد تصریح کرد: وقتی مردم خوزستان در این چند وقته این گونه دچار مشکل می‌شوند رئیس‌جمهور باید شخصا در خوزستان حضور پیدا می‌کرد.

این کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: اگر آقای روحانی در خوزستان حضور می‌یافت و با مردم همدردی می‌کرد از آلام آن‌ها کاسته می‌شد.

خورشیدی‌آزاد با تأکید بر این که به اعتقاد ما دولت اعتقادی به موضوع مردمی بودن ندارد افزود: در سال ۸۹ دیدیم همزمان با مشکلی که در مازندران ایجاد شد هر چند که شاید دولت نمی‌توانست کار آن چنانی انجام دهد اما هیأت دولت در آن جا حضور پیدا کرد و تسکینی بر مشکلات مردم در مازندران بود.

وی با بیان این که برخی آدم‌ها که فرزندانشان آن سوی آب هستند چندان به مشکل مردم فکر نمی‌کنند تصریح کرد: احساس می‌شود که مردم برای آقایان چندان مهم نیستند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president