آوای جنوب

نام‌گذاری فرودگاه نفت گچساران به نام شهید خلبان ابراهیم امیدبخش+تصاویر

آیین نامگذاری فرودگاه گچساران به نام شهید جاویدالاثر ابراهیم امیدبخش با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان نیک‌بخش حبیبی و هیأت همراه و با حضور مسوولان شهرستانی و خانواده شهدا امشب در سالن آموزش نفت گچساران برگزار شد

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش گفت: نام‌گذاری فرودگاه گچساران به نام شهید خلبان ابراهیم امیدبخش اقدامی زیبنده است.

 آوای جنوب؛

آیین نامگذاری فرودگاه گچساران به نام شهید جاویدالاثر ابراهیم امیدبخش با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان نیک‌بخش حبیبی و هیأت همراه و با حضور مسوولان شهرستانی و خانواده شهدا امشب در سالن آموزش نفت گچساران برگزار شد.

در این آیین سرتیپ دوم خلبان نیک‌بخش حبیبی اظهار کرد: در مجلس ما دو نفر حضور دارند که الفبای پرواز را من از آنها آموخته‌ام.

وی با اشاره به حضور خلبان‌های برجسته دوران دفاع مقدس ادامه داد: امروز کسانی در محفل ما حضور دارند که استاد شهید ابراهیم امیدبخش بوده‌اند.

حبیبی با اشاره به آن دوران و حملات عراق به مرز جنوبی کشور گفت: دشمن با تشکیل ۱۴ لشکر زمینی و مکانیزه به جنوب حمله کردند.

حبیبی افزود: ارتش و نیروی زمینی ما در کردستان و سپاه ما درگیر جنگ در کردستان بودند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: در استان خوزستان در شهر دزفول دستور تخلیه دزفول که در آن پایگاه هوایی ما وجود داشت، داده شد.

وی با اشاره به تصرف پایگاه هوایی در شهر دزفول اذعان کرد: زمانی که پایگاه هوایی اشغال می‌شود مانند آن است که اتاق خواب یک خانه که تمام اسرار در آن است اشغال شده است.

حبیبی بیان کرد: نتیجه جنگ در سه ماهه اول آن شد که تعداد ۱۱۳ فروند و تعداد ۱۰۵ شهید را در آن جنگ تقدیم کنیم.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش با اشاره به شهادت امیر سرلشکر خلبان ابراهیم امیدبخش ابراز کرد: در این عملیات امیر سرلشکر خلبان ابراهیم امیدبخش به درجه شهادت نائل گشت.

وی ادامه داد: شهید امیدبخش در پشتیبانی از نیروهای سطحی در غرب اهواز و انهدام مخازن سوخت و ساختمان مرکزی سازه‌های نفتی فاو و همچنین انهدام ستون پشتیبانی که از بند صفوان کویت جهت حمایت از نیروهای  عراقی به سمت بصره صورت می‌گرفت حضور داشت.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: این شهید جاویدالاثر در اوایل جنگ در زمره ۵۵ خلبان شهید جاویدالاثر نیروی هوایی قرار گرفت.

به گزارش فارس، در این مراسم از خانواده شهید خلبان جاویدالاثر ابراهیم امیدبخش، فرماندار گچساران و اعضای ستاد برگزاری مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی که در سالن آموزش برگزار شد تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. گچسارانی گفت:

    سلام و درود خدا بر همه دلیر مردان نیروی هوایی و همه شهدای این نیرو که انصافا” نقش سرنوشت ساز و بی بدیلی در همه مراحل این انقلاب شکوه مند داشته اند. خدا حفظتان کند.

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president