آوای جنوب

استقبال نمادین ورود امام خمینی(ره) در فرودگاه گچساران برگزار شد+تصاویر

همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) و آغاز دهه مبارک فجر مراسم استقبال نمادین از معمار کبیر انقلاب در فرودگاه گچساران برگزار شد.

آوای جنوب؛

صبح امروز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ همزمان با ساعت ورود تاریخی هواپیمای حامل امام خمینی(ره) به فرودگاه مهرآباد، مراسم استقبال نمادین با حضور گسترده پرشور گچسارانی‌ها در این شهر برگزار شد.

 امروز بار دیگر یاد ۱۲ بهمن ۵۷ در دلها زنده شد، امروز پیرمردها و موی سپیدانی که در نسل اول انقلاب بودند اشک شوق می‌ریختند و جوانان نسل امروز انقلاب موفق شدند گوشه‌ای هر چند کوچک را از حال و هوای ۱۲ بهمن ۵۷ را در دل‌هایشان تداعی کنند.

امروز پدران و مادران و فرزندان شهدا اشک شوق می‌ریختند، مادر پیری شیرینی پخش می‌کرد و از روزهای خاطره‌انگیز انقلاب ۵۷ می‌گفت.

پخش سرودهای انقلابی و قدیمی حال و هوای خاصی به مراسم داده بود.

این مراسم با حضور مردم و مسوولان راس ساعت ۹:۳۰ دقیقه همزمان با ورود تاریخی معمار کبیرانقلاب به میهن از فرودگاه گچساران شروع شد.

حضور انبوه خودروها و موتورسواران و همچنین دوچرخه‌سواران و مردم با پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی حال و هوای خاصی به مراسم امروز داده بود.

یکی از مادران شهدا در این میان به خبرنگار فارس می‌گوید: هنوز بعد از این همه سال یاد آن روزها ما را آرام می‌کند.

این مادر شهید می‌افزاید: امام آمد تا کاخ ظالمان را فرو بریزد و مردم را از دست رژیم طاغوت نجات دهد.

وی ادامه داد: امروز افتخار می‌کنم که فرزندم را تقدیم این انقلاب کرده‌ام و به خود می‌بالم.

خواهر شهیدی به فارس می‌گوید: به فرموده امام خمینی(ره) ما تا آخر ایستاده‌ایم و در راه خدا و تحقق آرمان‌های اسلام ناب محمدی(ص) جان و مال خود را تقدیم می‌کنیم.

این رژه خودرویی و موتوری پس از عبور از میان شهر با حضور در گلزار شهدای شهرستان گچساران با نثار شاخه‌های گل و غبارروبی قبور مطهر شهدا یکبار دیگر با شهدا و امام شهدا عهد و پیمانی دوباره بستند.

گفتنی است، گچساران که در دوران انقلاب چندین شهید را در یک روز تقدیم انقلاب کرده است این روزها حال و هوای خاصی به خود دارد.

این مراسم نمادین استقبال از امام راحل در فرودگاه گچساران و برنامه‌های ویژه ایام دهه فجر انقلاب اسلامی به طور رسمی آغاز شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president