آوای جنوب

بانوی کهگیلویه و بویراحمدی به بام آفریقا صعود می‌کند+تصویر

برای به اهتزاز درآوردن پرچم دانشگاه پیام‌نور، بانوی کهگیلویه و بویراحمدی به بام آفریقا صعود می‌کند.

 آوای جنوب؛

کوهنوردی یکی از رشته‌های ورزشی مورد علاقه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است که به دلیل واقع شدن قلل مرتفع دنا در این استان هر ساله شاهد صعود تعداد زیادی از ورزشکاران هم استانی و سایر اقشار مردم به این قلل و سایر قلل مرتفع در کشور هستیم.

سلسله جبال دنا که متشکل از بیشتر از ۴۰ قله بالای ۴ هزار متر و ملقب به آلپ ایران است فرصتی خوب برای استفاده ورزشکاران از این موهبت الهی است.

اما کوهنوردان هم استانی به غیر از صعود به قله‌های مرتفع استان در مناطق سردسیری و گرمسیری هر ساله به قلل بزرگ دیگر کشور صعود می‌کنند که تفتان، سبلان، دماوند و الوند از این قله‌ها به شمار می‌رود.

در سال‌های اخیر کوهنوردان هم استانی به قله‌های مرتفع در کشورهای اروپایی و آسیایی و آفریقایی صعود کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به قلل مرتفع در کشورهای ترکیه و همچنین در برخی کشورهای آفریقایی اشاره کرد.

 

 

در تازه‌ترین اقدام قرار است یکی از بانوان کوهنورد هم استانی برای اولین بار به بام آفریقا صعود کرده و پرچم دانشگاه پیام‌نور را که حاوی شعار این دانشگاه با مضمون « آموزش برای همه و همه جا و همه وقت است» را در بام افریقا به اهتزاز درآورد.

صحبت از خانم فرخ‌لقا حاتمی است که قرار است به نمایندگی از استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب یک تیم ۱۰ نفره از کشور به قله کیلیمانجارو صعود کند.

به گزارش فارس؛ اعزام این تیم از روز ۱۲ بهمن تا ۲۰ بهمن سال جاری خواهد بود که این افتخار شامل حال بانوی ورزشکار هم استانی نیز خواهد بود.

فرخ‌لقا حاتمی مسؤول سابق روابط عمومی پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد تاکنون به قله‌های متعددی در کشور صعود کرده که با صعود به کیلیمانجارو افتخارات خود را تکمیل می‌کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president