آوای جنوب

تذکر دادستان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به برخی مصاحبه‌ها و رسانه‌ها

دادستان عمومی و انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد، نسبت به روال نادرست انتشار وقایع مجرمانه در رسانه‌های استان تذکر داد.

آوای جنوب؛

مهرداد کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به وظایف خطیر رسانه‌ها در جامعه اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی از کارها و اقدامات در جامعه، مبحث مهم و کارسازی است که رسانه‌ها وظیفه انجام آن را بر عهده دارند.

این مسؤول ارشد قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در کنار این وظایف باید رسانه‌ها طبق قانون مطبوعات و همچنین با در نظر گرفتن مصالح جامعه رسالت خود را به خوبی انجام دهند.

وی با بیان اثرگذاری کار رسانه‌ها و مطبوعات در جامعه تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد برای عبور از محرومیت‌ها و در راستای کمک به رفع مشکلات نیاز به همکاری و همراهی رسانه‌ها دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به ارتباط بسیار خوبی که میان دستگاه قضایی و اصحاب رسانه و مطبوعات در استان وجود دارد تصریح کرد: رسانه‌ها در راستای کمک به استان همواره تذکرات لازم را به کار بسته‌اند.

کرمی با اشاره به این که راهنمایی‌هایی گاه از سوی همکاران ما به اهالی رسانه داده می‌شود تماماً برای جلوگیری و پیشگیری از مشکلات است، خاطرنشان کرد: امیدواریم از این پس نیز مطبوعات استان همانند گذشته با رعایت قانون در راه اعتلای استان قدم بردارند.

کرمی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه اهالی مطبوعات باید به مطلبی مهم توجه داشته باشند، اظهار کرد: قابل توجه تمامی رسانه‌های استان نشریات مکتوب و سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی استان، مطابق ماده ۹۱ قانون آیین دادرسی کیفری تحقیقات مقدماتی در پرونده‌ها، وقایع و حوادث کیفری و جزایی محرمانه بوده و افشای آن جرم محسوب و دارای مجازات است.

وی گفت: به اطلاع اهالی محترم رسانه در استان می‌رسانیم که درج هرگونه خبر و اطلاع‌رسانی عمومی وقایع مجرمانه در نشریات و سایت‌های خبری و همچنین شبکه‌های اجتماعی بدون اطلاع مقامات قضایی استان مورد پیگرد و تعقیب قضایی قرار می‌گیرد بدیهی است سایت‌ها و نشریاتی نیز که اقدام به درج این گونه وقایع از زبان هر شخصی به غیر از مقامات قضایی کنند مورد تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.

کرمی افزود: تأکید می‌کنیم با توجه به اینکه برخی مصاحبه‌ها روند صحیح انجام تحقیقات پرونده‌ها را مختل می‌کنند و نظر به ضرورت حفظ آبروی طرفین پرونده از این پس از درج هرگونه خبر، تحلیل و اطلاع‌رسانی عمومی خودداری شود.

وی متذکر شد: چنانچه مطابق قانون در جایی ضرورت داشته باشد مقامات قضایی استان اطلاع‌رسانی لازم را خواهند داشت.

مدعی‌العموم کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مجددا تاکید می‌کنیم که نقل قول از هیچ مقامی به جز مقامات قضایی از رسانه‌ها در چنین مواردی پذیرفته نخواهد بود.

وی با تذکر به برخی رسانه‌ها که مطالبی را انتشار می‌دهند و سپس به دلیل انتشار همین مطالب در سایر رسانه‌ها خود را مبرا از خطا می‌دانند تصریح کرد: صحبت‌های از این دست که ما از فلان سایت برداشتیم یا اولین بار در فلان سایت درج شده قابل قبول نبوده و رافع مسؤولیت مدیر سایت نخواهد بود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president