آوای جنوب

عدل هاشمی: اخذ مجوز ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه از وزیر نفت در کهگیلویه

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس با بیان اینکه همه عملیات پروژه گازرسانی به دیشموک و چاروسا به مناقصه گذاشته می‌شود از اخذ مجوز ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه خبر داد.

آوای جنوب؛

عدل هاشمی‌پور اظهار داشت: با همکاری وزیر نفت و موافقت هیأت مدیره شرکت ملی گاز ایران قرار است همه پروژه به صورت یکجا به مناقصه برود.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس افزود: پیش از این بخش‌هایی از خط انتقال به صورت کیلومتری به مناقصه گذاشته و اجرا می‌شود که این کار زمان طولانی نیاز داشت.

هاشمی‌پور با بیان اینکه تاکنون شش کیلومتر از هشت کیلومتر فاز دوم لوله‌گذاری شده است تصریح کرد: مراحل اجرای شش کیلومتر از سه راهی طولیان نیز فراهم شده و کار انجام خواهد شد.

وی پکیج کامل این گازرسانی را ۳۶۰ کیلومتر شامل ۹۰ کیلومتر خط اصلی دانست و گفت: شرکت‌های بزرگ و رتبه یک برای مناقصه پروژه اعلام آمادگی کردند و قرار است از بین شرکت کنندگان یک پیمانکار رتبه یک دارای توان مالی، تجهیزاتی و فنی انتخاب شود.

هاشمی‌پور تصریح کرد: این پیمانکار می‌تواند چندین پیمانکار بومی برای عملیات پروژه انتخاب کند و همزمان از مسیرهای دیشموک به چاروسا، چاروسا به جاورده و شبکه‌های روستایی کار را پیش ببرند.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس با اشاره به محاسن روش خط لوله در گازرسانی افزود: اجرای شبکه‌های داخلی روستاها در آخرین نقطه می‌تواند همزمان با خط اصلی آغاز به کار شوند.

وی با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه پیش‌بینی شده است گفت: مجوز کتبی ۴۸ میلیارد از این اعتبار از وزیر نفت گرفته شده و مناقصه کلی پروژه نیز در همین راستا انجام می‌شود.

هاشمی‌پور با تأکید بر اینکه هیچ گونه نگرانی در روند کار گازرسانی به بخش‌های چاروسا و دیشموک وجود ندارد گفت: بر اساس زمانبندی شرکت ملی گاز استان، ۲ سال برای تکمیل گازرسانی اعلام شده اما باید طی یک سال و نیم به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه زمانبندی جدید کار پس از مناقصه و مشخص شدن پیمانکار اعلام خواهد شد افزود: مشکل اساسی پروژه تأمین مالی بود که با مجوز اعتبار مذکور کمر مالی پروژه شکسته شده است و نگرانی ندارد.

هاشمی‌پور تصریح کرد: ۵۰ کیلومتر لوله برای کار آماده شده و تأمین لوله ۴۰ کیلومتر مابقی نیز در قرارداد جدید پیش‌بینی شده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president