آوای جنوب

امام جمعه چُرام: مردم شهر چُرام حق دارند مشکلات را حضوری با استاندار مطرح کنند

امام جمعه چرام خطاب به استاندار کهگیلویبه و بویراحمد گفت: مردم شهر حدود ۱۵ هزار نفری چرام حق داشتند شما را از نزدیک دیده و طرح مشکل کنند نه اینکه اصلا ملاقاتی با مردم شهر نداشته باشید.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه منافق کسی است که ظاهرش برخلاف باطنش باشد، اظهار کرد: منافق از خود صمیمیت نشان می‌دهد اما در باطن دشمن است، قرآن و پیامبر با دستورات تربیتی در این باره می‌خواهند مسلمانان از نفاق دور بوده و یک دل و یک زبان باشند.

امام جمعه چرام با اشاره به آیات قرآن کریم در این خصوص و با بیان اینکه منافقی که اظهار ایمان کند، بخاطر این ایمان بر دلهایشان مهر زده شده است، عنوان داشت: انسان‌هایی که بر دلهایشان مهر زده شود، مسیر حق و سخن حق را نمی‌فهمند و خیالشان چنین است که خود حق را می‌گویند.

وی در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به ذکر دو ویژگی شخصیتی این مرحوم پرداخت و گفت: با وجود سلیقه خاصی که در مسائل سیاسی داشتند و صاحب نظر بودند، اما کوچکترین کلام یا حرکتی از وی در رابطه زاویه داشتن با ولایت و رهبری ندیدیم و نشنیدیم.

حجت‌الاسلام افشار، تصریح کرد: آقای رفسنجانی در برخی جاها عنوان کردند؛ عشق من آقای خامنه‌ای هستند و این رابطه امام و ماموم از ایشان برای نخبگان و خواص جامعه ما سرمشق و الگو است.

وی به روحیه جهادی و ضداستکباری مرحوم اشاره داشت و ابراز کرد: همواره در مقابل شیطان بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی موضع قاطع داشتند.

خطیب جمعه چرام در ادامه سخنان خود خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آقای استاندار، کاش روابط عمومی استانداری، دستاورد سفر شما به شهرستان چرام را به گوش مردم می‌رساند.

وی، افزود: قطعا برخی از مشکلات را مشاهده کردید اما بر اساس روایات و سیره امام علی(ع) که مردم حق دارند حاکمان خود را ببینند و مشکلات خود را بیان کنند، مردم شهر حدود ۱۵ هزار نفری چرام حق داشتند شما را از نزدیک دیده و طرح مشکل کنند نه اینکه اصلا ملاقاتی با مردم شهر نداشته باشید.

افشار، خاطرنشان کرد: آقای استاندار، جاده چرام به دهدشت نیازمند اقدام جهادی است، مردم از مسئولان ناراحت و نگران هستند چرا اقدام و عمل تاثیرگذاری نمی‌بینند و تصادفات در این مسیر باعث مرگ عزیزانشان شده است.

امام جمعه چرام، متذکر شد: همه مسئولان وامدار خون شهدا هستیم، آیا مسقف کردن گلزار شهدا چرام که مزین به قبر ۳۶ شهید و درخواست خانواده شهدا بوده، کاری مشکل و سخت است که اقدام نمی‌شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president