آوای جنوب

وقتی بخشدار و رئیس آموزش و پرورش چاروسا در جواب هاشمی به حمایت مدیرکل آموزش و پرورش بلند می شوند

عدل

آوای جنوب

پس از آنکه عدل هاشمی نماینده شهرستانهای کهگیلویه،لنده،چرام وبهمئی در مجلس شورای اسلامی درائین کلنگ زنی مدرسه روستای سرتنگ لنده در سخنان خود گفت :باید دست از خیلی کارهای غیره ضروی کشید تا به مردم خدمت کنیم، و در ادامه اظهار داشت : اگر پول میوه ها ،اب معدنی هاو…و در اموزش و پروش استان برای یک سال صرفه جوئی می شد ، می شد چندین مدرسه در چنین مناطقی ساخت.
عدل هاشمی با اشاره به اینکه امروز در دلی مهتاب شاهد آن هستیم که دانش اموزان این منطقه عشایری میان گونی درس میخوانند باید متاثر شویم.
وی گفت :برای این مدیر کل آموزش و پرورش متاسفم که باید دانش آموزان این منطقه در کنار دستش میان گونی های روی هم گذاشته درس بخوانند ! به عنوان یک بچه مسلمان در تعجبم این مدیر آیا به راحتی میخوابد؟ شرم آور است برایمان !

در تعجبم این مدیر آیا به راحتی میخوابد؟

بخشدار و رئیس آموزش و پرورش چاروسا در جواب هاشمی به حمایت مدیرکل آموزش و پرورش اینگونه مصاحبه می دهند.

بخشدار چاروسا: غرض‌ورزی در انعکاس مشکلات مدارس دلی‌مهتاب


حیات پرواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از همه کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت مسیرها را برای رشد و کمال دانش‌آموزان هموار می‌کنند قدردانی می‌کنیم.

بخشدار چاروسا در خصوص مشکلات تحصیل دانش‌آموزان در روستای دلی‌‌مهتاب افزود: پیگیر مشکلات مدارس ابتدایی این منطقه بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: روستای دلی مهتاب با جمعیتی افزون بر ۳۰ خانوار دارای سه مدرسه و جمعا ۲۵ دانش‌آموز بوده که در فاصله ۳، ۵ و ۶ کیلومتری از یکدیگر قرار دارند.

این مسؤول گفت: این مدارس دارای سه معلم و مجهز به کلیه امکانات و تجهیزات آموزشی و گرمایشی است.

پرواز خاطرنشان کرد: دو مدرسه که بالای ۲۰ سال سابقه دارند در ابتدای دولت تدبیر و امید فاقد فضای آموزشی بودند که از سال گذشته تاکنون با پیگیری مدیر آموزش و پرورش تعداد سه کانکس برای مدارس فرستاده شد.

وی یادآور شد: در اول مهرماه سال ۹۵ اولیای پنج دانش‌آموز تنگ مهلاب که یک پاره ده از روستای مهتاب است به بخشداری و آموزش و پرورش مراجعه کردند و خواهان بازگشایی مدرسه بودند که با پیگیری بخشدار و ریاست آموزش و پرورش چاروسا و همکاری مدیرکل آموزش و پرورش استان مدرسه‌ای در منطقه مذکور دایر کردند.

پرواز در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه در مهرماه هر سال به دلخواه دانش‌آموزان کلاس‌ها را در فضای باز برگزار می‌کنند برخی نه از سر دلسوزی بلکه برای تخریب مسؤولان اقدام به شایعه‌پراکنی بی‌اساس کردند.

وی افزود: این در حالی است که در راس دستگاه تعلیم و تربیت استان فردی دلسوز قرار که از جزئی‌ترین مسائل در آموزش و پرورش غافل نبوده و چندین بار در خصوص مشکلات مدارس منطقه تماس‌هایی با ما داشتند که یکی از آن‌ها در خصوص مدارس دلی مهتاب بود.

پرواز در ادامه گفت: برخی‌ افراد هیچ اطلاعی از تلاش مسؤولان از مدیرکل آموزش و پرورش گرفته تا فرماندار و بخشدار و مدیر آموزش و پرورش چاروسا برای تحصیل دانش‌آموزان روستای مذکور ندارند.

وی در پایان گفت: با این تفاسیر لازم است از دغدغه مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان که با کمال متانت و بردباری سعی در رفع مشکلات دانش‌آموزان و فرهنگیان مناطق محروم دارد قدردانی کنیم.

در تعجبم این مدیر آیا به راحتی میخوابد؟

رئیس آموزش و پرورش چاروسا:آقای زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش با دلسوزی و حساسیت ویژه ای همواره پیگیر رفع مشکلات روستای دلی مهتاب بودند

محمد شکوهی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در محدوده تنگ مهلاب چاروسا چهار مدرسه در فاصله سه تا ۶ کیلومتری با مجموع ۲۵ دانش آموز از سه سال قبل تاکنون راه اندازی شده اند که همگی در مدارس پیش ساخته (کانکس) تحصیل می کنند اظهار داشت:روستای دلی مهتاب با پنج دانش آموز از ابتدای مهر امسال مجوز گرفته که با توجه به زمان اندک فاصله صدور مجوز فعالیت تا شروع بکار این مدرسه در ابتدای سال تحصیلی دانش آموزان در فضای نامناسبی تحصیل خود را شروع کردند ولی تلاشها برای تهیه مدرسه پیش ساخته از سوی مدیریت ارشد آموزش و پرورش استان با همکاری سایر مسولان آغاز گردید.

وی از اهداء یک کانکس(مدرسه پیش ساخته) دیگر به روستای دلی مهتاب خبر داد و عنوان کرد: هم اکنون دانش آموزان این مدرسه همانند سایر مدارس دیگر این محدوده در کانکس درس می خوانند با ذکر این نکته که کتب؛ لوازم التحریر و سایر ملزومات مورد نیاز دانش آموزان از سوی آموزش و پرورش استان بصورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار گرفت.

رئیس آموزش و پرورش چاروسا با تقدیر از خدمات انجام شده برای حل مشکل مدرسه روستای دلی مهتاب با اشاره به اینکه آقای زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش با دلسوزی و حساسیت ویژه ای همواره پیگیر رفع مشکلات روستای دلی مهتاب بودند و هستند تصریح کرد: مردم این منطقه تقدیر خود را از آموزش و پرورش بصورت کتبا اعلام کرده اند.

وی با اشاره به انتقاد نماینده کهگیلویه بزرگ در خصوص روستای دلی مهتاب گفت : در خصوص وضعیت مدارس دلی مهتاب دلی مهتاب یک منطقه سردسیری با فاصله ۱۳۰ کیلومتر تا مرکز بخش چاروسا شهر قلعه رییسی می باشد که از قبل دارای دو مدرسه بوده که فاقد فضای آموزشی بوده که جدیدا به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید از شهریور ماه امسال از نعمت برق برخوردار شده و تعداد بیشتری از مردم آن منطقه به همین دلیل در آن منطقه ماندگار شدند.

محمد شکوهی همچنین گفت: چند نفر از اهالی روستای دلی مهتاب با ارسال یاداشتی از آموزش و پرورش استان به دلیل فراهم کردن امکانات آموزشی تقدیر کردند.

سید کرامت علوی در این خصوص بیان کرد: در سال گذشته مجبور بودیم که در بیرون از مدارس یا دانش آموزان را مجبور به ترک تحصیل کنیم ولی امسال به همت گروه جهادی و خیرین و آموزش و پرورش از مدارس پیش ساخته بهرمند شدیم و از زحمات خیرین تشکر می کنیم.

سید داور علوی هم در این خصوص ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مسئولین نظام در برطرف کردن مشکلات دلی مهتاب عنوان کرد: یکی از مهمترین مشکل روستای دلی مهتاب مشکل راه این روستا است که با باز شدن مسیر سیلم انشالله مشکل بزرگ این روستا برطرف می شود و در پایان از زحمات مسئولین آموزش و پرورش که نسبت به مدارس پیش ساخته اهدا کردند تشکر می کنیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. احمدی گفت:

    درودبراصلاحات

  2. ناشناس گفت:

    درود برمدیرکل شجاع ومدیریت اموزش وپرورش چاروسا حاج زارع پوریه موقع باج ندی به حاج عدل

  3. ناشناس گفت:

    انصافا شکوهی یکی، ازبهترین مدیرانی هست که تا بحال چاروسا به خودش دیده

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president