آوای جنوب

این مربی یقه ژنرال قلعه‌نویی را در گچساران خواهد گرفت/ نفت جلوی چشم تماشاگرانش باج نمی‌دهد

yazdyداریوش یزدی بی شک یکی از مربیان با دانش خوزستان است که با یک تیم دسته دومی به ۸ تیم برتر جام حذفی کشور صعود کرد.

آوای‌جنوب؛

داریوش یزدی بازیکن پیشکسوت استقلال تهران و استقلال اهواز است که در حال حاضر سرمربی تیم دسته دومی نفت گچساران است و سابقا سرمربی گری تیم های نفت مسجد سلیمان و استقلال اهواز را در فصل های گذشته بر عهده داشت که هر دو تیم به لیگ برتر صعود کردند و جالب است در آستانه صعود این تیم ها به لیگ برتر بود که در عین ناباوری داریوش یزدی برکنار شد!

یزدی در سال ۱۳۴۹ در مسجدسلیمان به دنیا آمد و دارای مدرک کارشناس ارشد تربیت بدنی و همچنین مدرس فدراسیون فوتبال است که در کسوت مربی گری اگرچه سخت گیر به چشم می آید و در ضمن خیلی خوب دست حریف را می خواند.

موفقیت هایی که داریوش یزدی تا کنون به دست آورده اتفاقی نبوده بلکه نشان از دانش و مهارت های این مربی بوده تا با کمترین امکانات بهترین نتایج را به دست آورد. شاید کمتر کسی پیش بینی می کرد نفت دسته دومی گچساران در بین ۸ تیم جام حذفی قرار گیرد و این همان شایستگی های این مربی بوده که با بها دادن به جوانان باعث گردیده تا داریوش یزدی و تیم نفت گچساران مورد تحسین همه فوتبالیست ها گردند.

اگر متولیان استقلال اهواز و نفت مسجد سلیمان قدر داریوش یزدی را می دانستند قطعا حال و روز تیم شان اینگونه نبوده است و جا دارد تا گچسارانی های عزیز داریوش یزدی را همچنان حمایت کنند تا اینکه در فصل بعد شاهد نفت مقتدری در لیگ یک باشیم.
مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام حذفی با حضور هر سه تیم نماینده آذربایجان شرقی در این رقابت ها همراه بود و تراکتور در یک دیدار خانگی از برق نوین شیراز استقبال کرد و از سوی دیگر هم ماشین‌سازی در خانه ذوب‌آهن به مصاف این تیم رفت و دیدار گسترش فولاد تبریز و شهرداری ماهشهر هم که قرار بود در شهر امیدیه میزبانش باشد عاقبت برگزار نشد تا اوج بی‌برنامگی در این رقابت ها به چشم بیاید و دودش هم در چشم نماینده فوتبال تبریز برود.فوتبال

تراکتور سازی حریف می‌طلبد

تراکتور سازی علاوه بر حضور موفق در رقابت های لیگ‌‌برتر ظاهرا در جام‌حذفی هم حریف می‌طلبد و اسب خودش را زین کرده تا حداقل یک پای فینال رقابت های فصل جاری باشد.

تراکتوری‌ها آمدند و برای این که اسیر اتفاقات خاص رقابت های جام‌حذفی نشوند با توپ پر هم آمدند.

تراکتور با ترکیب محمدرضا اخباری، شفیعی، محمدی، ایرانپوریان ، مهدی‌زاده، کیانی، نوری، رفیعی ، ابراهیمی، ادینهو و حاتمی وارد زمین شد. هنوز نیمه اول به پایان نرسیده بود که تراکتور گل اول بازی را به ثمر رساند تا به عنوان تیم برتر به رختکن برود .

تراکتور سازی نیمه دوم را هم با برتری بر حریف آغاز کرد و دقایقی بعد از آغاز نیمه دوم توسط حاتمی به گل رسید تا با خیال راحت ثلث پایانی بازی را به اداره اتفاقات این دیدار بپردازد و این برتری را با جواز صعود به مرحله یک چهارم رقابت های جام‌حذفی این دوره دریافت کند.فوتبال

نفت و گاز گچساران در قد و قواره یک مدعی

داریوش یزدی تیمی ساخته که در گام اول یقه تیم استقلال خوزستان قهرمان دوره قبل رقابت های لیگ‌‌برتر را گرفته و باعث حذف این تیم شده است .

نفت و گاز گچساران در گام اول باعث حذف راه‌آهن شد و برای اینکه حریف تراکتور باشد فولاد خوزستان را از رقابت های این دوره خارج کرد تا برعکس تصور خیلی ها در قد و قواره یک تیم مدعی ظاهر شود.

اینکه تراکتور آخر آذر ماه باید در خانه حریف با نفت و گاز گچساران با این تیم جدال کند باعث می‌شود شرایط انجام این دیدار حساس‌تر از اتفاقات معمول یک بازی جام‌حذفی باشد.

تراکتور تمایل ندارد در جام‌حذفی پا پس بکشد و نفت و گاز گچساران هم این همه مدعی را از پیش رو برنداشته تا بیاید در خانه و جلوی چشم تماشاگران باج بدهد و در نهایت هم از این رقابت‌ها خداحافظی کند.هواداران

جدال فوتبال قلدر سر ایران با جنوبی‌های تکنیکی

رویارویی تراکتور و نفت و گاز گچساران یکی دو خصیصه ویژه نسبت به سایر بازی های مرحله یک چهارم جام‌حذفی دارد که از آن جمله می‌توان به شرایط ویژه نفت و گاز گچساران اشاره داشت.

از جمع تیم هایی که پا به این مرحله گذاشته‌اند سپاهان،‌ سایپا، نفت تهران ، استقلال تهران ، گسترش فولاد و ذوب‌آهن لیگ‌‌برتری هستند . تراکتور تنها تیم لیگ‌‌برتری است که در این مرحله با یک حریف لیگ یکی رو برو خواهد شد.

از طرف دیگر حذف استقلال اهواز ، استقلال خوزستان، فولاد خوزستان، صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان از این رقابت ها نوعی رسالت را بردوش نفت و گاز گچساران گذاشته تا به عنوان تنها نماینده فوتبال تکنیکی جنوب آماده دیدار با تراکتور سازی باشد.

تراکتوری که به عنوان نماینده اول «سر ایران» تا اینجای کار در رقابت هایی که پشت سر گذاشته حضور موفقی داشته و توانسته به خوبی فوتبال قلدر و محکم آذری ها را در لیگ‌‌برتر و جام‌حذفی نمایندگی کند.

در واقع جدال این دو تیم جدال سمبلیک و رقابت بین تیم هایی است که یکی از خصیصه های فوتبال محکم و بعضا خشن آذری ها تبعیت می‌کند و دیگری تمایل دارد فوتبال تکنیکی و زیبای جنوب را به معرض نمایش بگذارد.

قطعاً تا روز بازی باید صبر کرد تا دید جدال این دو تیم با خصیصه های متفاوت چه اتفاقاتی را در پی دارد و در نهایت منجر به حذف یا صعود کدام طرف از این تقابل خواهد شد.

سرمایه ماشین در کوره ذوب‌آهن سوخت

اما ماشین‌سازی با کلی امید و آرزو به اصفهان آمده بود و آمده بود تا با پشت سر گذاشتن ذوب‌آهن همیشه مدعی در جام‌حذفی هم راه ادامه رقابت هایش در لیگ‌‌برتر را هموار سازد و هم از مرحله بعدی این دیدارها صعود کندو روبروی حریف بعدی گسترش و رقیبش قرار بگیرد.

اما انگار قسمت نبود که این احتمال رخ دهد چون اتفاقات پی در پی این دیدار به گونه ای رقم خورد و جریانات به سمتی متمایل شد که در نهایت سرمایه‌ ماشین در کوره ذوب‌آهن بسوزد و افسوس آذری های فوتبال را در پی داشته باشد. امیدوار بودیم . رسولی که وعده تحول داده در وهله اول خودش متحول شده باشد و با یک استراتژی محکم و منظم که به اصطلاح مولای ارزش نرود پیروزی قاطع را رقم بزند. با شروع بازی هم ابتدا اتفاقات به گونه ای رقم خورد که به این احتمال بیش از پیش امیدوار شدیم اما در ادامه انگار با دو تا موقعیت گل و بخصوص گل اول ذوب‌آهن همه چیز به یک باره فروریخت و آش همان آش سابق شد و کاسه همان کاسه ای که نه در لیگ خواهان دارد نه در جام‌حذفی !

رسول به جای این که سعی کند ایرادات فنی تیمش را در نیمه اول رفع کند بعد از زدن سوت پایان این نیمه به سمت داور مسابقه دوید و شروع به اعتراض در مورد یکی دو صحنه کرد تا به اصطلاح خودش … اما از آنجایی که در فوتبال امروز این روش های نخ نما برای پیش بردن کار جواب نمی‌دهد رسول هم در نهایت موفق نشد و با سپردن سرمایه ای به نام زمان بازی به دست حریف افتاد و ابتکار عمل را از ماشین‌سازی گرفت تا ذوب‌آهن هدفمند به ارائه فوتبال بپردازد و هدفمند هم از موقعیت هایی که در بازی برایش وجود آمد سود ببرد و به گل برتری برسد تا کسی که به امید پیروزی در ضیافت پنالتی و آن هم در خانه حریف نشسته ره توشه‌ای جز باخت برنچیند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. نوید گفت:

    داریوش یزدی با نام گچساران جهانی میشود

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president