آوای جنوب

قصه پر غصه ۵ کیلومتر جاده کمربندی ناتمام در گچساران/ بهانه‌هایی که برای مردم قانع‌کننده نیست

تعطیلپنج کیلومتر کمربندی گچساران به سمت پلیس‌راه جاده شیراز چند سالی هست که نیمه‌تمام و راکد مانده علی‌رغم اینکه پنج مدیرکل آمده‌اند و رفته‌اند و هیچ کاری هم نکرده‌اند.

آوای‌جنوب؛

کارهای نیمه‌تمام و پروژه‌های تکمیل نشده بسیاری در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که برای واکاوی دلیل این همه پروژه چندان نیازی به تحقیق و تجزیه و تحلیل نیست.

در نشست‌های خبری که همواره در استان و با حضور مدیران و مسؤولان برگزار می‌شود یکی از دلایل عقیم ماندن پروژه‌ها را پیمانکاران می‌دانند.

به یاد داریم که مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان در آخرین نشست خبری خود به این نکته اشاره کرد که علت زخمی شدن بسیاری از پروژه‌ها به خصوص در حوزه راه مشکلاتی است که پیمانکاران در استان ایجاد می‌کنند.

حسن فدایی دلیل آن را قیمت‌های بسیار پایین و نازلی می‌دانست که پیمانکاران در مناقصه‌ها درج می‌کردند که حتی در موردی یک پیمانکار برای برنده شدن در مناقصه گازوئیل لیتری ۵۰ تومان را پیشنهاد داده بود.

البته پیمانکاران پای کار و به نوعی عاشق کار و خدمت در استان فراوان دیده می‌شود و در مقابل عده‌ای پیمانکار نور چشمی هم وجود دارد که همین موضوع به پروژه‌ها و روند به سرانجام رسیدن آن‌ها لطمه وارد کند.

به غیر از پیمانکاران باید از اهمال و سستی و بی‌توجهی مسؤولان هم به عنوان یکی دیگر از دلایل زخمی شدن پروژه‌ها اشاره کرد که تنها به کلنگ زدن دل خوشند و بعد از آن دیگر با پروژه کاری ندارند.

هر چند دلایل دیگری مانند معارضات و نبود اعتبارات هم در بی‌سرانجامی پروژه نقش دارند اما وجود بعضی پروژه‌های بسیار کوچک اما زخمی و ناتمام برای مردم پذیرفتنی نیست که پس از گذران سال‌ها به سرانجام نرسند.

در دوره‌ای که تبادل اطلاعات و درج و درز اخبار به راحتی صورت می‌گیرد بسیاری از مردم از چند و چون پروژه‌ها باخبرند و ذره‌ای کم‌کاری و ابهام در آن‌ها بی‌اعتمادی مردم را به دنبال خواهد داشت.

یکی از این پروژه‌ها کمربندی شهر گچساران به سوی پلیس‌راه شیراز به طول ۵ تا ۶ کیلومتر است که به دلایلی که قانع کننده شاید نباشد راکد مانده است.

این پروژه تاکنون چندین مدیرکل را به خود دیده و اگر اشتباه نکنیم ۵ مدیرکل آمده‌اند و رفته‌اند و هنوز این چند کیلومتر به سرانجامی نرسیده است.

متولیان از یک طرف علت را معارضات اجتماعی می‌دانند و از طرف دیگر نبود اعتبارات اعلام می‌کنند در حالی که چنین پروژه کوچکی نباید به این دلایل تاکنون راکد مانده باشد.

بر همین اساس از دست‌اندرکاران این پروژه اعم از پیمانکار و اداره راه و شهرسازی گچساران و اداره‌کل راه و ترابری استان درخواست ارائه توضیحات کاملی در خصوص علت اصلی راکد بودن پروژه را داریم و همچنین باید توضیح داده شود که آیا اعتباری در گذشته به این کنارگذر اختصاص داده شده و اگر داده شده چرا بعد از گذشت ۵ سال و تغییر ۵ مدیرکل هنوز به نتیجه نرسیده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president