آوای جنوب

هشدار دادستان به رانندگان خودروهای “شوتی “

ملک حسینیدادستان شهرستان دنا با اشاره به اینکه برخورد قاطع با خودروهای شوتی را در دستور کار قرار داده ایم گفت: در هر شرایطی که این دست از خودروها با بار قاچاق گرفته شوند جهت رسیدگی به تعزیرات معرفی می شوند.

آوای چنوب؛

علی ملک حسینی دادستان شهرستان دنا با بیان اینکه شهرستان دنا به لحاظ شاخص های امنیتی در وضعیت مطلوبی به سر میبریم گفت:قرار گرفتن بخشی از محور ترانزیتی یاسوج به اصفهان که بخشی از کریدور شمال به جنوب محسوب می شود موجب شده تا برخی از مجرمین مواد مخدر و قاچاق کالا از این محور مواصلاتی اقدامات خلاف قانون مرتکب شوند.
دادستان دنا با اشاره به دو طرفه بودن و عرض کم جاده به عبور خودروهای موسوم به شوتی که به شکل خطرناکی اقدام به رانندگی در این محور مواصلاتی میکنند افزود :سرعت بالای این خودروها تا کنون موجب صدمات جبران ناپذیری مانند مجروحیت و فوت هموطنان شده است.

ملک حسینی با بیان اینکه برخورد قاطع با خودروهای شوتی را در دستور کار قرار داده ایم بیان کرد:در هر شرایطی که این دست از خودروها با بار قاچاق گرفته شوند جهت رسیدگی به تعزیرات معرفی می شوند.
وی ادامه داد افراد دستگیر شده تحت عنوان مجرمانه اخلال در نظم و سلب آسایش عمومی از طریق حرکات غیر متعارف موضوع ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات)تحت تعقیب و محاکمه قرار میگیرند.

این مقام قضایی با اشاره به حرکت کاروانی این افراد به شناسایی و دستگیری بیش از ۱۰ نفر از این افراد اشاره خاطر نشان کرد:در تلاش برای استقرار یک ایست و بازرسی دایمی در این هستیم که نیازمند اجازه مقامات کشوری است.

دادستان دنا تاکید کرد:علاوه بر برخورد قاطع با این افراد که مشکلات و نا امنی هایی ایجاد میکنند و امنیت عمومی را به مخاطر می اندازند جرم قاچاق کالا برای این افراد منظور می شود.

ملک حسینی در ادامه به موضوع قاچاق مواد مخدر از این محور مواصلاتی پرداخت و ابراز کرد:با تلاش نیروی انتظامی در سال جاری کشفیات خوبی نسبت به مشابه سال گذشته داشته ایم و این کشفیات افزایش چشم گیری داشته است.

ملک حسینی در ادامه به مسئله برخورد با متعرضین به انفال عمومی در شهرستان پرداخت و با اشاره به اینکه در ابتدا اولویت ما حفظ وضعیت موجود و جلوگیری از تعرضات و پیشروی های بیشتر بود ابراز کرد:طی جلسات منسجمی که با مدیران کل استانی مرتبط با این موضوع داشته ایم در نهایت با اعطای یک دستگاه خودرو از طرف سازمان جهاد کشاورزی یک اکیپ ده گردشی موظف به شناسایی تمامی تغییر کاربری های جدید و توقف در بدو کار شدند.

این مقام قضایی تصریح کرد: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون جلوگیری از تغییر کاربری اراضی ملی توسط این اکیپ و ماموران جهاد کشاورزی ،در بدو کار قلع و قمع صورت میگیرد و اعاده به وضعیت اول می شوند.

دادستان دنا تاکید کرد:در شرایط جدید پرونده های جدید ساخت و ساز در باغات از طرف دستگاه قضا تحویل گرفته نمی شود تا اینکه از همان بدو کار برخورد صورت بگیرد.
وی افزود:در این طرح ،گشت مشترک جهاد کشاورزی و منابع طبیعی انجام میگیرد تا اراضی ملی نیز رصد دقیق شوند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president