آوای جنوب

حمید بورد مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران شد

.

indexبا صدور حکمی از سوی علی کاردُر، حمید بورد به عنوان مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره ایران منصوب شد.

آوای جنوب؛

به گزارش آوای جنوب ؛ در حکم علی کاردر خطاب به بورد آمده است: « نظر به پیشنهاد معاون محترم تولید و با عنایت به مراتب تخصص، تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی به موجب این حکم به عنوان “مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران” منصوب می شوید. موارد ذیل از جمله اهم ماموریت های جنابعالی می باشد:
– برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم در جهت توسعه و تولید حداکثری از میادین مشترک نفت و گاز.
– برنامه ریزی و به کارگیری راهکارهای مناسب در جهت افزایش ضریب بازیافت از میادین نفت و گاز.
– اهتمام ویژه به تکمیل و راه اندازی طرح ها و پروژه های نیمه تمام مرتبط با تولید.
– تلاش همه جانبه در راستای شفاف سازی هر چه سریعتر کلیه فعالیت های اجرایی و ارتقا سلامت اداری / مالی.
– بازآرایی ساختار سازمانی، جوان گرایی و تقویت روحیه همبستگی سازمانی جهت افزایش بهره وری.
– تمرکز بر فعالیت های پیشگیرانه تعمیراتی در راستای افزایش بهره وری تجهیزات و تأسیسات.
– ضرورت توجه به حوزه HSE بویژه رعایت ایمنی در تمامی واحدها و تأسیسات مناطق عملیاتی.
توفیق جنابعالی را در انجام امور محوله از درگاه خداوند متعال خواهانم.»
به گزارش NIOC، حمید بورد پیش از این مدیرعامل شرکت عملیات اکتشاف نفت بوده است.

//////////////////////////////////////////////

شرکت نفت فلات قاره ایران است در زمره یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده نفت دریایی جهان قرار دارد. این شرکت بخش قابل توجهی از تولید نفت کشور در طول بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر از گستره آبهای نیلگون خلیج فارس را با پیشینه نیم قرن تجربه بر عهده دارد.
حوزه اصلی فعالیت شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه خلیج فارس است که ۵ کشور تولیدکننده عمده نفت جهان در حاشیه آن قراردارند. بر همین اساس خلیج فارس به قطب انرژی جهان معروف شده است و فعالیت‌های اکتشاف و تولید نفت و گاز در آن از اهمیتی چشمگیر برخوردار است.
پنج کشور ایران، عراق، عربستان سعودی، قطر و امارات متحده درمجموع ۶۳ درصد ذخایر اثبات شده نفت و ۴۰درصد ذخایر قطعی گازطبیعی جهان را در اختیار دارند. خلیج فارس
بعنوان مرکزاستراتژیک تولیدوشاهرگ حیاتی صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران، به دلیل دارا بودن این حجم عظیم از ذخائرو منابع هیدروکربوری، وجود مرزها و میادین مشترک نفتی میان کشورهای اسلامی همچون‌: عربستان سعودی، کویت، امارات متحده، قطر، بحرین و عمان و خصوصیت گذرگاه انرژی جهان همواره می تواند در اثر یک تعامل مثبت، عامل مهم تأمین پایدار، تعمیق و گسترش روابط جهان اسلام و بویژه کشورهای منطقه با یکدیگر باشد.خلیج فارس و نفت
اولین قرارداد اکتشاف و بهره‌برداری نفت از بسترخلیج فارس در اواسط سال ۱۳۳۰ شمسی (‌۱۹۵۱ میلادی‌) توسط شرکت ملی نفت ایران با شرکت ایتالیایی آجیپ متعقد گردید. این قرارداد شامل‌: توسعه و بهره‌برداری از منابع نفتی میدان بهرگانسر بود که عملاً در سال ۱۳۳۹ شمسی (۱۹۶۰ میلادی) به ثمر رسید و با تشکیل کنسرسیوم مشترک ایرانی و خارجی (سیریپ) بهره برداری از این میدان آغاز گردید.
در پی کشف نفت در این میدان، شرکت‌های نفتی دیگری نظیر آموکو (‌آمریکا‌) در جزیره خارگ، آرکو، مورفی یونیون و سان (‌آمریکا‌)، همچنین آجیپ (‌ایتالیا‌)، شرکت فیلیپس آمریکا و کمیسیون نفت و گاز (‌هند‌) در جزیره لاوان، الف (‌فرانسه‌) در جزیره سیری، هر کدام در سالهای بعد با تشکیل کنسرسیومهای مشترک با شرکت ملی نفت ایران و با نامهای آیپک(‌خارگ‌) لاپکو و ایمینیکو (‌لاوان‌) و سوفیران (‌سیری‌) به فعالیت‌های نفتی پرداختند.

شرکت نفت فلات قاره ایران
پس از پیروزی انقلاب اسلامی با مصوبه شورای انقلاب در تاریخ ۱۸/۱۰/۱۳۵۸ کلیه قراردادهای مشارکت با شرکتهای خارجی مذکور ملغی شد و یکسال بعد از ادغام این شرکتها، در تاریخ ۲۹/۶/۱۳۵۹ همزمان با آغاز جنگ تحمیلی شرکت نفت فلات قاره ایران با هدف اداره کلیه میادین نفت و گاز در خلیج فارس، که پیش از این شرکت‌های آمریکایی و اروپایی عهده‌دار آن بودند تأسیس گردید. حوادث سالهای جنگ و صدمات قابل ملاحظه‌ای که به تأسیسات دریا و خشکی با قصد نا‌کارآمد کردن و توقف تولید وارد شد، این شرکت را برای رسیدن به مهمترین هدف خود که تولید نفت می‌باشد در مقابل چالشی بزرگ قرار داد که عبور از آن مستلزم فداکاری، از خود‌گذشتگی و توانمندی بالای همه کارکنان آن بود. کارنامه امروز، علی‌رغم همه فراز و نشیب‌ها گواهی روشن، بر این مدعاست.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president