آوای جنوب

توقعات مردم از حضور نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در کمیسیون‌های انرژی، صنایع و بودجه

بالاخره لیست اولیه عضویت نمایندگان دوره جدید مجلس در کمیسیون‌های مختلف ارائه شد و معلوم گردید که هر یک از نمایندگان قصد حضور در…

image_460_231مردم کهگیلویه و بویراحمد از حضور نمایندگان خود در کمیسیون‌‌های تخصصی بودجه، انرژی و صنایع انتظاراتی دارند.

 آوای جنوب؛

بالاخره لیست اولیه عضویت نمایندگان دوره جدید مجلس در کمیسیون‌های مختلف ارائه شد و معلوم گردید که هر یک از نمایندگان قصد حضور در کدام یک از کمیسیون‌های تخصصی را دارند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس تخصصی که دارند در کمیسیون‌های مختلف مجلس حضور پیدا می‌کنند و اگر غیر از این باشد هم نمایندگان و هم مردم حوزه انتخابیه ضرر خواهند کرد.

با مشخص شدن لیست اولیه، روشن شد که نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس دهم قصد حضور در چه کمیسیون‌هایی را دارند هر چند که از قبل دو نماینده از مجموع سه نماینده استان معلوم بود که در کدام کمیسیون حضور خواهند داشت.

تاجگردون و زارعی طبق روال چهار سال گذشته به کمیسیون‌های بودجه و صنعت می‌روند و عدل هاشمی‌پور نیز مشخص شد که کمیسیون انرژی را برای خود انتخاب کرده است.

سه نماینده مردم استان در سه کمیسیون اثرگذار مجلس حضور خواهند داشت و باید از حق و حقوق مردم استان در کمیسیون‌های تخصصی خود به خوبی دفاع کنند.

در حوزه انرژی استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مناطق نفت‌خیز کشور به شمار می‌رود که تنها در حوزه نفت‌خیز گچساران ۲۵ درصد از نفت کشور استخراج می‌شود و مخازن بزرگ نفتی و گازی کشور در این منطقه قرار دارد.

با حضور عدل هاشمی‌پور در کمیسیون انرژی انتظار می‌رود که منطقه نفت‌خیز بهمئی از مهجوریت کنونی بیرون آمده و سهم خود را از نفت در کشور بیش از گذشته دریافت کند.

 

 

شهرستانی که با مخازن نفت خود می‌تواند همپای دیگر شهر نفتی استان یعنی گچساران در تولید و اشتغال نقش مهمی داشته باشد.

شهرستان بهمئی و مناطق اطراف اکنون به دلیل مشکلات معیشتی جوانان دچار معضلات بی‌شماری شده که عدل هاشمی‌پور باید برای رفع مشکل مردم این منطقه همه تلاش خود را در کمیسیون انرژی به کار گیرد.

هاشمی‌پور همچنین باید از حقوق مردم استان در حوزه انرژی بیشتر دفاع کرده و به مانند نماینده همه استان کهگیلویه و بویراحمد پی‌گیر مشکلات کارکنان نفت و گاز گچساران هم باشد چرا که کهگیلویه و بویراحمد به مانند همه استان‌های کشور استانی یکپارچه بوده و نیاز دارد که نمایندگان آن بخشی و حوزه‌ای فکر نکنند و به فکر توسعه متوازن همه مناطق باشند.

نمایندگان مردم استان در مجلس باید بدانند که مشکل گچساران و کهگیلویه مشکل یاسوج و لنده و بهمئی نیز هست و نماینده این استان در مجلس باید نماینده همه مناطق باشد.

از سوی دیگر غلامرضا تاجگردون که مدت سه سال عهده‌دار ریاست کمیسیون بودجه در مجلس نهم بوده باید در مجلس دهم برای کمک به توسعه استان قدم بردارد.

تاجگردون با توجه به برش و نفوذی که در مجلس در این کمیسیون دارد باید نه تنها باشت و گچساران بلکه مشکلات ۶ شهرستان دیگر مجلس را نیز مد نظر قرار دهد.

 

 

امسال نباید حاشیه‌های سال گذشته در استان حاکم باشد و حرف‌ها و حدیث‌های گذشته رواج پیدا کند؛ موضوعی که موجب گسست اتحاد و پیوند میان مناطق مختلف استان خواهد شد.

تاجگردون باید از همه ظرفیت خود برای اعتلای استان و رونق کار و اشتغال و تولید بهره گیرد تا استان به صورت یکپارچه و متحد در راه توسعه و پویایی قدم بردارد.

در سوی دیگر میدان غلام محمد زارعی باید در کمیسیون صنایع پیگیر رکود حاکم بر صنایع استان باشد و به خوبی اعتبارات لازم را به کمک مسؤولان استانی برای حوزه صنعت جذب کند.

 

 

صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد کودک و نوزادی است که برای رسیدن به سن صنایع استان‌های دیگر نیاز به مراقبت بیشتر دارد و لازم است تا با رایزنی‌ها و برنامه‌ریزی مناسب این طفل شیرخوار را به مرحله بلوغ برسانیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president