آوای جنوب

سنگینی کار برگزاری اجلاسیه شهدای کهگیلویه و بویراحمد و بی‌اطلاعی برخی مدیران

شهدااجلاسیه و کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی آبان امسال برگزار می‌شود که هنوز بسیاری از مدیران دستگاه‌ها سنگینی کار و وظایف خود را در برگزاری این برنامه بزرگ نمی‌دانند.

 آوای جنوب؛

یکی از برنامه‌های مهم هر استان در سال‌های اخیر برگزاری کنگره و یا اجلاسیه بزرگ شهدای استان است که به مدت چند روز همه استان را درگیر خواهد کرد.

در کنگره شهدا همه استان از روستاها گرفته تا شهرستان‌ها و مرکز استان در این چند روز تنها رنگ و بوی ایثار و شهادت می‌دهد و همه برنامه‌ها از چند ماه قبل تحت‌الشعاع این برنامه بزرگ معنوی قرار می‌گیرد.

برگزاری کنگره شهدا تنها بر عهده یک یا دو نهاد مانند سپاه و بنیاد شهید نیست بلکه همه دستگاه‌ها از ابتدا تا انتها و از بزرگ تا کوچک و از استانی تا شهرستانی وظیفه دارند که با امکانات خود در برگزاری این کنگره که تنها یک بار در استان برگزار می‌شود همت کنند.

کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از چند سال قبل در دستور مدیران و مسؤولان استانی قرار گرفت و با همه تلاش‌های صورت گرفته قرار بر این شد که در آبان‌ماه سال ۹۵ این کنگره بزرگ در استان برگزار شود.

در کنگره شهدا مهمانانی از سراسر کشور به استان دعوت خواهند شد و مسؤولان از کشوری تا لشکری به مدت چند روز در استان حضور خواهند داشت.

رسم بر این است که سخنران اصلی کنگره‌های استانی شهدا یکی از سران سه قوه باشد که به دلایلی و به احتمال زیاد این سخنرانان یکی از سران دو قوه قضاییه و مجلس خواهند بود.

 

 

آماده‌سازی استان‌‌ها برای برگزاری کنگره کار آسانی نیست و قبل از هر چیز باید در همه شهرهای استان تصاویر شهدا در معابر عمومی و خیابان‌ها به صورت برجسته نصب شوند.

این کار برای شهدایی که در روستاها آرمیده‌اند نیز باید انجام شود که نیاز به کار و تلاش و البته هزینه‌هایی دارد که کار یک یا دو دستگاه به تنهایی نیست.

آن گونه که در استان کهگیلویه و بویراحمد معلوم است تقسیم کمیته‌های چندگانه با حضور مسؤولان از جمله استاندار و معاونین و همچنین فرماندهان سپاه و سایر دستگاه‌ها برگزار شد و تقسیم وظایف نیز در این کمیته‌ها صورت گرفته است.

به دلیل کمبود زیرساخت‌هایی مانند هتل در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مشکلات بزرگ در استان در روزهای برگزاری اجلاسیه بزرگ شهدا موضوع اسکان مهمانان است که باید از هم اکنون فکری برای آن شود.

دستگاه‌ها باید در کمیته‌هایی که از قبل برای حضور آن‌ها ساماندهی شده‌اند حضور داشته باشند و وظایف خود را از هم اکنون مرور کرده و پیش‌بینی‌‌های لازم را داشته باشند.

در همین زمینه مجید محنایی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دستگاه‌ها باید همه پای کار باشند تا بتوانیم برنامه‌ای در خور شأن استان و البته شهدای والامقام برگزار کنیم.

وی گفت: کمیته‌ها باید شرح وظایف خود را مطالعه کنند تا بتوانیم برنامه‌ریزی درستی برای برگزاری این برنامه بزرگ در استان داشته باشیم.

به گزارش فارس، در کمیته پشتیبانی اجلاسیه شهدا که چند روز پیش در استان برگزار شد برخی از دستگاه‌ها شرکت نکرده بودند و برخی نیز نصفه و نیمه در این کمیته حضور داشتند که موجب اعتراض معاون استاندار شد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای مثال در کمیته پشتیبانی به وظایف دستگاهی مانند صنعت و معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: این دستگاه باید برای برگزاری اجلاسیه شهدا از توان واحدهای تولید کننده استان استفاده کند.

محنایی گفت: به دلیل سنگینی هزینه‌های کنگره باید بخش خصوصی را وارد میدان کنیم و با توضیح به آن‌ها در خصوص عظمت و بزرگی کار برگزاری اجلاسیه آن‌ها را نیز در برگزاری اجلاسیه سهیم کنیم.

رئیس کنگره سرداران شهید استان کهگیلویه و بویراحمد به حضور خود در اجلاسیه شهدای گیلان اشاره کرد و گفت: در گیلان هم از اعتبارت درون استانی و توان دستگاه‌ها و ادارات مختلف برای برگزاری کنگره استفاده شده بود.

محمد نصیرزاده گفت: هر دستگاه وظیفه خود را به خوبی می‌دانست و با یک نظم و ترتیب خاصی همه در برگزاری کنگره نقش و سهم داشتند.

این مسؤول گفت: برای برگزاری اجلاسیه شهدا باید به اسکان، پذیرایی، حمل و نقل، هدیه برای مدعوین و میهمانان کشوری و سایر کارهای دیگر توجه داشته باشیم و اگر یک‌هزار و ۲۰۰ مهمان از کشور دعوت کنیم باید مسؤولان ادارات به عمق و سنگینی کار برگزاری این اجلاسیه پی ببرند.

به گزارش فارس با توجه به سنگینی کار برگزاری اجلاسیه شهدا و با توجه به زیرساخت‌های کمی که استان برای برگزاری این گونه کارهای بزرگ دارد اگر مسؤولان از امروز همراهی لازم را در برگزاری اجلاسیه شهدا نداشته باشند در روزهای منتهی به برگزاری اجلاسیه کار بسیار سخت خواهد شد و لذا باید از همین امروز دستگاه‌هایی که تاکنون بی‌توجه بوده و کمتر به عمق موضوع فکر کرده‌اند پای کار بیایند و در برگزاری یک برنامه بزرگ و در حد کشوری حضور همه جانبه داشته باشند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president