آوای جنوب

آیا لیست امید شرمنده تاجگردون می شود یا تاجگردون آنها را شرمنده می کند!!

تاجگردونآیا تاجگردون ؛ علی مطهری و پزشکیان را شرمنده خود می کند!!

آوای جنوب / علی مراد کاظم پور

هر چند ساعت ۳ بامداد است اما آنگونه که به خاطر دارم خرداد ماه ۹۳ بود که با رای‌گیری در جلسه فراکسیون رهروان ولایت، نامزدهای این فراکسیون برای تصدی مناصب هیئت رئیسه مجلس مشخص شدند.
آنروز در آن رای گیری که در فراکسیون رهروان ولایت برای تعیین نامزدهای پست ریاست و عضویت در هیئت رییسه برگزار شده بود پس از رای گیری، علی لاریجانی با اکثریت آرا به عنوان نامزد فراکسیون رهروان برای انتخابات فردا مشخص شده بود.

اما آن شب را به نقل از شخص تاجگردون روایت می کنم .
اینکه لاریجانی و باهنر و ابوترابی فرد رای آورده بودند چیز عجیبی نبود اما اینکه غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت بعد از دوسال حضور در مجلس برای نامزدی نایب رییسی مجلس کاندید می شود و با تعجب همگان رای بالایی را می اورد باعث تعجب همگان شده بود.
بالاخره تاجگردون کاندید نایب رییسی می شود.

پس از شمارش آرا، محمد حسن ابوترابی فرد، محمد رضا باهنر و تاج‌گردون به عنوان نامزدهای فراکسیون به منظور نایب رییسی مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.
آرای نامزهای فراکسیون رهروان ولایت برای تصدی مناصب هیئت رئیسه مجلس را به شرح زیر اعلام شد:

علی لاریجانی برای ریاست مجلس: ۱۵۰ رای

محمدحسن ابوترابی فرد برای نائب رئیسی اول ۹۸ رای

محمدرضا باهنر و غلامرضا تاج گردون برای نائب رئیسی دوم ۶۸ رای

آن شب عده ای در مجلس با تاجگردون وارد شور و جلسه می شوند که پشت این رای آوری شما از کجاست و به دنبال لابی های پشت پرده تاجگردون هستند تا جواب سوالاتشان را پیدا کنند.
غلامرضا تاج گردون که خود را کاندیدای نایب رئیسی مجلس کرده بود توانست در فراکسیون رهروان ولایت که طیف مقابل اوست در یک وزنکشی تاریخی مقبولیت خود را به رخ محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس و پرسابقه ترین نماینده ایران کشید و در یک هماورد پایاپای در این فراکسیون برای تصدی نایب رئیسی مجلس رای مساوی کسب کرد.

اهمیت و ارزش حرکت نماینده کهگیلویه و بویراحمد در مجلس زمانی مشخص تر می شود که وی تنها ۲ سال سابقه حضور در مجلس دارد و توانسته است در این مدت اندک جایگاهی همپای باسابقه ترین نماینده مجلس با سابقه ۲۶سال حضور در مجلس را کسب کند.

ارزش این وزن کشی تاریخی زمانی برای مردم کهگیلویه و بویراحمد افتخار است که وی توانسته است در فراکسیون رهروات ولایت یعنی طیف حامی و اصلی باهنر و اصولگرایان چنین خودی نشان دهد.
جواب سوال تهرانی ها ساده بود ؛
تاجگردون می گوید : حدود سال ۸۴ با جمعی از دوستان زاگرسی صاحب نفوذ همچون دکتر محسن رضایی به دنبال تشکیل سازمانی برای تلاش در جهت توسعه زاگرس بودیم و به دلایل مخالفت هایی این امر محقق نشد. اگرچه برخی در حد تلاششان در این زمینه گام‌هایی برداشتند ولی نتوانستیم به هدف اصلی برسیم.
اما وکالت مردم و حضور او در مجلس بار دیگر این موضوع را در ذهنش روشن کرد و به دنبال تشکیل فراکسیون زاگرس افتاد.
فراکسیونی که از انتهای شرق زاگرس آغاز تا به کوه‌های بلند آذربایجان غربی ختم پیدا می‌کرد. لر و ترک، کرد و لک در کنار هم این فراکسیون را تشکیل دادند و علیرغم محدودیت‌های خاص کارهای نسبتاً خوب و تاثیرگذاری انجام دادیم.

در این فراکسیون نمایندگان استان های ‌آذربایجان ‌غربی، ایلام، همدان، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، چهارمحال ‌و بختیاری، لرستان، خوزستان، فارس، کهگیلویه وبویراحمد، هرمزگان و بوشهر عضو این فراکسیون هستند.
رای آنروز تاجگردون رأیی زاگرسی بود ؛ آنروز نمایندگان زاگرس نشین شوک عجیبی را به تهرانی ها وارد کردند ؛ اما این پایان کار نبود .
آنروز غلامرضا تاجگردون اصلاح طلب در جمع رهروان ولایتی ها به راحتی آب خوردن آرایش با باهنر مساوی می شود و اما امروز دوستان خودی او آنگونه که از چندین ساعت پیش در رسانه ها خبر می دهند علی مطهری و پزشکیان را بعنوان گزینه های نایب رییسی مجلس دهم معرفی کرده اند ، بازی امشب همانند آن شبی است که تهرانی ها دلاویز را از لیست امید خود کنار گذاشتند.
خبرگزاری مهر ساعتی پیش نوشت ؛ بر این اساس محمدرضا عارف به عنوان رئیس، علی مطهری و مسعود پزشکیان نایب رئیس، محمد قسیم عثمانی، مافی، هاشم زائی به عنوان نامزدهای پست ناظری مجلس معرفی خواهند شد.

علاوه بر این سهیلا جلودارزاده، سبحانی فر، حسین زاده، وکیلی، فرید موسوی، امینی به عنوان نامزدهای این فراکسیون برای احراز پست دبیری مجلس انتخاب شدند.

آنروز در خرداد ماه ۹۳ انصراف تاجگردون بنفع پرسابقه ترین نماینده مجلس نه تنها ارزش هم آوردی وی را کم نکرد بلکه نشان داد که وی با تیزهوشی و ذکاوت به اصول اخلاقی در سیاست و احترام به پیشکسوت معتقد است و این اقدام وی سبب افزایش مضاعف محبوبیت وی و سرمایه ای گرانبها برای انتخابات سال آینده هیت رئیسه مجلس خواهد بود ؛ اما دیگر مجلس نهمی ها در مجلس نیستند ؛ مجلسی که تاجگردون اصلاح طلب در میان آنها به راحتی رییس کمیسیون می شد.
زمان و عقربه های ساعت به سرعت هرچه تمام در حال حرکت هستند ؛ باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا اینبار نیز بچه های زاگرسی به تهرانی ها شوک دوسال پیش را وارد می کنند یا دوستان تاجگردون یا به قولی ( بچه های لیست امیدی ) فردا او را معرفی خواهند کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president