آوای جنوب

اولین زورآزمایی آشکار اصولگرایان و اصلاح طلبان ؛ ۱۳۱ به ۱۰۵ به نفع اصولگرایان

لاریجانیتا این لحظه، رییس مجلس هشتم، نهم و دهم یکی است!

آوای جنوب؛
اولین زورآزمایی آشکار دو فراکسیون «فراگیر اصولگرایان» و «امید» امروز برگزار شد تا آشکار شود که شانس علی لاریجانی برای تکیه بر سبزترین صندلی مجلس از رییس فراکسیون رقیب ۲۶ صندلی بیشتر است و حداکثر ۱۴ صندلی دیگر با تکرار تجربه اش در مجلس های هشتم و نهم فاصله دارد.

نماینده مردم همدان از حضور ۱۳۱ منتخب مجلس دهم در نشست فراکسیون فراگیر اصولگرایان خبر داد. امیر خجسته منتخب مردم همدان در مجلس دهم، با اشاره به برگزاری نشست امروز فراکسیون اصولگرایان، گفت: «طبق اعلام آقای رنجبرزاده (منتخب مردم اسداباد) در انتهای نشست، ۱۳۱ منتخب مجلس دهم در جلسه حضور داشته اند».

این در حالی است که فقط ۱۰۵ نفر از منتخبین مجلس دهم در نشست هم‌اندیشی فراکسیون «امید» حضور یافته اند. با توجه به اولین زورآزمایی آشکار دو فراکسیون مهم مجلس و بیشتر بودن تعداد حاضران در جلسۀ فراکسیون اصولگرایان، امکان رییس شدن لاریجانی بیش از گذشته قوت گرفته است؛ بویژه این که تیم او باتجربه تر است و توانایی هایی بیشتری هم برای تعامل با بقیه قوا و ارکان و نهادهای کشور دارد. بنا بر این، از این به بعد، عقربه های ساعت به نفع رییس فیلسوف مجالس هشتم و نهم خواهد چرخید و این تیم او است که راحت تر می تواند مستقل ها یا مرددها را به همراهی راضی کند.

شاید کواکبیان، دبیر کل حزب مردم سالاری از چیزی خبر داشت که امروز صبح به خبرنگاری گفت: «فراکسیون امید هیچ‌گاه راه را برای تعامل با حامیان لاریجانی نمی‌بندد».

*حضور ۱۰۵ منتخب در نشست فراکسیون امید

به گفته ابوالفضل سروش منتخب مردم تهران در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۰۵ نفر از منتخبین در نشست امروز فراکسیون امید مجلس دهم حضور داشتند.

وی در خصوص گزینه پیشنهادی فراکسیون امید برای ریاست مجلس دهم افزود: اجماع نظر اعضای فراکسیون برای ریاست مجلس دهم، آقای عارف است.
*حضور ۱۳۱ منتخب مجلس دهم در نشست فراکسیون اصولگرایان

به گفته امیر خجسته منتخب مردم همدان در مجلس دهم و طبق اعلام رنجبرزاده (منتخب مردم اسدآباد) در انتهای نشست، ۱۳۱ منتخب مجلس دهم در جلسه حضور داشتند.

وی بر همین اساس افزود: برخی از منتخبان مجلس دهم به دلیل سفر یا حضور در حوزه‌های انتخابیه امکان شرکت در این نشست را نداشتند.

سروش در ادامه با بیان دیگر مباحث مطرح‌شده در این نشست، عنوان کرد: آقای عارف به عنوان رئیس فراکسیون امید مجلس دهم در ابتدای سخنان خود ضمن بیان برنامه‌ها و عملکرد فراکسیون، بر شعار اصلی فراکسیون یعنی «آرامش، امید و رونق اقتصادی» تأکید کرد.
حضور همزمان لاریجانی و عارف در ضیافت نزدیک ترین حزب به دولت، یعنی حزب اعتدال و توسعه، نیز هم حاکی از بی طرفی دولت است و هم امیدِ فراکسیون «امید» را برای استفاده از نیم نگاه حمایتی دولت در بحث ریاست عارف ناامید کرد. و در حالی که روی کاغذ، شانس لاریجانی و عارف برابر بود، در عمل، اکنون این شاهین شانس است که بیش از عارف به لاریجانی نظر دارد. تا چه پیش آید.۲۰۸۶۳

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president