آوای جنوب

بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج پارکینگ ندارد/پروانه ساخت صادر نمی‌شود

شهردار یاسوج : تا زمانی که اداره راه مجری احداث پارکینگ نشود پروانه ساختمانی بیمارستان را صادر نمی‌کنیم

ییمارستان یاسوجدر نشست بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرستان بویراحمد با حضور استاندار به نکات مهمی از جمله عدم در نظر گرفتن پارکینگ برای بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی« شهید دکتر جلیل» یاسوج اشاره شد.

آوای جنوب؛

ظهر امروز و با حضور مسئولان ارشد استانی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار و نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی وضعیت پروژه‌های مهم عمرانی این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از پروژه‌های مهم این شهرستان بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی این شهر یا همان بیمارستان نیمه‌تمام شهید دکتر قربانعلی جلیل است که در غیاب مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

از جمله مهم‌ترین بحث‌های مطرح شده در خصوص بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی شهر یاسوج موضوع پارکینگ آن بود که گفته می‌شود از ابتدا چنین پارکینگی برای بیمارستانی به این عظمت در نظر گرفته نشده است.

یکی از دلایل عدم صدور پروانه ساخت برای این بیمارستان که در این نشست مطرح شد در نظر نگرفتن پارکینگ برای بیمارستان بود که شهردار یاسوج به آن اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص از مسئولان شهرداری خواست تا پروانه ساخت صادر کنند و در انتهای کار توسط راه‌ و شهرسازی به عنوان مجری این طرح پارکینگ نیز در نظر گرفته خواهد شد.

بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی و همچنین ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر یاسوج که از بزرگترین پروژه‌های عمرانی این شهر طی دهه‌های اخیر به شمار می‌روند با مشکلاتی در حال حاضر مواجه شده‌اند.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری که دکل‌های روشنایی آن در مسیر دید هواپیماهای فرودگاه یاسوج قرار گرفت و مشکلاتی ایجاد کرد و بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی نیز اکنون با مشکل پارکینگ مواجه است.

نکته جالب اینکه بنا به گفته معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد این بیمارستان به اشتباه بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی نامیده می‌شود چراکه با احتساب سایر تخت‌های آن از جمله تخت‌های اورژانس باید نام بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی را بر آن گذاشت.
بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج یک متر مربع پارکینگ ندارد

شهردار یاسوج نیز در این نشست با بیان اینکه این بیمارستان یک متر مربع پارکینگ ندارد، گفت: عوارض پروانه ساختمان بیمارستان بیش از ۵ میلیارد تومان است.

محمد علی جاوید با بیان اینکه حتی یک ریال تا کنون شهرداری یاسوج بابت اضافه بنا از بیمارستان مطالبه نکرده است، تصریح کرد: تا زمانی که اداره راه مجری احداث پارکینگ نشود پروانه ساختمانی بیمارستان را صادر نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد: در صورت پرداخت عوارض کسری پارکینگ خود شهرداری می‌تواند پاسخگوی تامین فضای مورد نیاز پارکینگ بیمارستان شود.

کار ساخت این بیمارستان که از مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهوری به استان کهگیلویه وبویراحمد بود از اسفند سال ۸۶ آغاز شده و در زمینی به مساحت سه هکتارو زیر بنای دو هزار و ۵۰۰ متر مربع در هفت طبقه با ۲۸۳ تخت در حال احداث است.

این بیمارستان شامل ۳ اتاق عمل و ۳ اتاق زایمان و یک اتاق عمل اورژانس و چهار بخش اصلی داخلی٬ جراحی زنان و کودکان٬ امکانات تخصصی و فوق تخصصی رادیولوژی٬ ماموگرافی٬ سونوگرافی٬ سیتی اسکن٬ آزمایشگاه٬ فیزیوتراپی و امکانات آموزشی از قبیل سالن اجتماعات٬ کلاس‌های بالینی٬ کتابخانه و پاویون جهت اقامت دانشجویان است. ولی تاکنون به علت کمبود اعتبارات پیشرفت لاک پشتی داشته است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president