آوای جنوب

آغاز دوباره عصر طلایی داوری فوتبال در کهگیلویه و بویراحمد

داورداوری فوتبال در کهگیلویه و بویراحمد در فصل جاری لیگ‌های مهم کشوری خوش درخشیده و تداعی‌گر روزهای خوب دهه گذشته است.

آوای جنوب؛داور

یکی از ارکان مهم فوتبال داوری است که همراه با این رشته یا بهتر بگوییم صنعت هیجان زیادی را به جامعه تزریق می‌کند.

داوری فوتبال یکی از سخت‌ترین مشاغل به شمار می‌رود که داوران بر اثر هیجانات ناشی از فوتبال همواره دچار مشکلات زیادی اعم از روحی و روانی شده‌اند.

در کهگیلویه و بویراحمد سال‌های سال است که جوانان در حوزه داوری فوتبال با شور و شوق فراوان شرکت دارند که از دو نسل پیش تاکنون این داوران در عرصه داوری فوتبال استان و کشور خوش درخشیده‌اند.

داورانی همانند حمزه کارگر، نوذر رودنیل، خداداد افشاریان، مرحوم شجاعت محمدیان، صفدر احمدی، غلام آموزگار، روح‌الله شریفی و محمد راهی در کشور خوش درخشیده‌اند.

پیشکسوتان داوری کهگیلویه و بویراحمد گنجینه‌ای از تجربه هستند که می‌توانند جامعه داوری استان را به سوی آینده‌ای روشن سوق دهند.

از دوره‌های اول تا دوره کنونی لیگ برتر فوتبال کشور، این استان نمایندگانی در لیگ برتر فوتبال و همچنین لیگ یک و دو، فوتبال کشور داشته است.

در دوره کنونی نیز داورانی از استان در لیگ برتر حضور دارند و تاکنون دیدارهای حساسی را از لیگ برتر فوتبال قضاوت کرده‌اند.

فصل کنونی متعلق به داوران جوانی مانند روح‌الله شریفی و محمد راهی است تا با درخشش در رده اول فوتبال کشور عصر طلایی داوری فوتبال استان را در دهه ۹۰ رقم زنند.

در همین خصوص سید پرویز موسوی رئیس هیأت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد معتقد است که داوری استان بنا به دلایلی چنین رشد و ترقی را داشته است.

وی معتقد است که رقابت سالم میان داوران هم استانی موجب این پیشرفت شده است.

رئیس هیأت فوتبال استان افزود: داوران هم استانی در دو زمینه دانش داوری و همچنین حفظ قدرت و توان بدنی و آماده نگهداشتن بدن خود تلاش مضاعفی دارند و به همین خاطر تاکنون توانسته‌اند در عرصه‌های ملی درخشش خوبی داشته باشند.

روح‌الله شریفی داور جوان استان هم که به تازگی دیدار تیم‌های راه‌آهن و ذوب‌آهن اصفهان را به عنوان داور وسط قضاوت کرده است و در روز جمعه نیز یکی از داوران دیدار حساس پرسپولیس با استقلال اهواز است از تمرینات پشت سر هم و فشرده‌ای سخن می‌گوید که بیشتر اوقات زندگی را به این کار اختصاص می‌دهد.

شریفی می‌گوید: دلیل موفقیت این است که به تجربیات پیشکسوتان فوتبال استان گوش فرا می‌دهم و نقاط ضعف و قوت خود را مرور کرده و در فکر رفع نقاط ضعف هستم.

محمد راهی هم که در دیدار حساس پرسپولیس و ملون یکی از داوران میدان بود معتقد است برای موفقیت در داوری فوتبال باید بسیاری از لذت‌های زندگی را کنار گذاشت و فکر خود را متمرکز حرفه داوری کرد.

راهی از سختی‌هایی که برای حفظ آمادگی بدنی تحمل می‌کند سخن به میان می‌آورد و معتقد است برای موفقیت در هر کاری از جمله داوری فوتبال باید با عشق و علاقه و با کنار گذاشتن حاشیه‌ها به کار خود ادامه داد.

وی می‌گوید اگر حاشیه‌ها را وارد کار داوری می‌کردم هرگز نمی‌توانستم در این سطح از فوتبال کشور داوری و قضاوت کنم.

به گزارش فارس؛ اکنون انتظارات از داور فوتبال و جامعه داوری در این استان بالا رفته و همه منتظرند تا در سال‌های آینده تعداد بیشتری از داوران استان در رده‌های اول فوتبال کشور خوش بدرخشند همان کاری که بزرگانی مانند خداداد افشاریان، نوذر رودنیل و سایرین انجام دادند.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president