آوای جنوب

دولت موکلف به پرداخت کمک هزینه معیشت به جانبازان بیکار شد

جانبازبراساس مصوبه مجلس شورای اسلامی دولت در سالجاری مکلف به پرداخت کمک هزینه معیشت به ایثارگران، جانبازان و آزادگان غیر شاغل شد.

آوای جنوب؛

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان برای الحاق بندهایی به تبصره‌های لایحه بودجه ۹۵ دولت را مکلف به پرداخت کمک هزینه معیشت به ایثارگران، جانبازان و آزادگان غیر شاغل کردند.
طبق این مصوبه مجلس، دولت مکلف است از محل اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح، مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک معیشت معادل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.
بنیاد شهید مکلف به پرداخت حق نگهداری والدین و همسران بیمار شهدا شد

همچنین براساس تصویب نمایندگان مجلس، بنیاد شهید مکلف به پرداخت حق نگهداری والدین و همسران بیمار شهدا شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان درباره بخش‌ هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۵، بنیاد شهید را مکلف کردند که نسبت به پرداخت حق نگهداری والدین و همسران بیمار در سال جاری اقدام کند.

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات خود با تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد و یا مراجع قانونی حسب مورد به والدین و همسران شهدا که به دلیل کهولت سن و بیماری صعب‌العلاج نیاز به نگهداری دارند در صورتی که در میان خانواده فرد یا افرادی از آنها نگهداری کنند، نسبت به پرداخت حق نگهداری به میزان ۳۰ درصد حداقل حقوق کارکنان دولت اقدام کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president