آوای جنوب

از سوی سرپرست حوزه هنری استان؛

برنامه های هفته هنر انقلاب درکهگیلویه وبویراحمد تشریح شد

یاسوج – سرپرست حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد، برنامه های هفته هنر انقلاب در این استان را تشریح کرد.
آوای چنوب؛

محمدشریف اسلامی بعدازظهر چهارشنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته هنر انقلاب گفت: انقلاب دست آوردهای بسیار بزرگی در بخش های مختلف برای کشور و این استان به همراه داشته که در رأس آنها دست آوردهای فرهنگی و هنری است.

وی به تربیت نسل جدیدی از هنرمندان مومن و متعهد به عنوان یکی از دست آوردهای مهم انقلاب در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: این هنرمندان با خلق آثار فاخر هنری نقش مهمی در تبیین اهداف انقلاب اسلامی و حفظ ارزشهای آن داشتند.

اسلامی شهید آوینی را یکی از این هنرمندان مولود انقلاب نام برد و اظهار داشت: آن شهید گرانقدر به سان درختی پربار، ثمره ای عظیم و ماندگار برای هنر انقلاب داشت که همیشه چراغی فراروی هنرمندان کشور خواهد بود.

وی هفته هنر انقلاب را فرصتی مغتنم برای تبیین و بسط هنر ارزشی و انقلابی دانست و تصریح کرد: هنر انقلاب هنر تعهد و تفکر بوده که به دنبال ارتقای فرهنگی و معنوی جامعه و تحقق آرمانهای انقلاب است.

اسلامی در ادامه به برنامه های این مرکز در هفته هنر انقلاب اشاره کرد و گفت: در این هفته که از ۲۰ لغایت ۲۷ فروردین به نام هفته هنر انقلاب نامگذاری شده، برنامه های متنوعی توسط حوزه هنری استان که خود مولود انقلاب است برگزار خواهد شد.

سرپرست حوزه هنری استان، عطر افشانی گلزار شهدای یاسوج، اجرای پرفورمنس هنر انقلاب، رونمایی از کتاب ملی فتاح، پخش و تحلیل فیلمهای انقلاب، برگزاری نمایشگاههای تجسمی در مساجد و همچنین فضای مجازی، دیدار با خانواده شهدای هنرمند، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری کارگاه شعر طنز و عصر شعر طنز در حلقه رندان، رونمایی از دو فیلم کوتاه تولیدی، رونمایی از یک کتاب پژوهشی و تجلیل از هنرمندان برتر استان با حضور استاندار را از مهمترین برنامه های هفته هنر انقلاب در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

اسلامی اضافه کرد: همچنین یک قطعه موسیقی با موضوع شهدای حرم و یک کتاب پژوهشی با عنوان اقتصاد هنر در این روز رونمایی خواهند شد.

وی تصریح کرد: به برکت انقلاب هنرمندان شایسته ای در این استان پرورش یافتند که طی سالهای اخیر همیشه در آسمان فرهنگ و هنر استان و کشور درخشیده اند و این وظیفه هنرمندان را در پاسداشت ارزشهای انقلاب بیشتر و سنگینتر کرده است.

اسلامی با اشاره به نبود فضاهای هنری و بستری برای رشد هنرمندان تا پیش از انقلاب در کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنرهای جدید در این استان نیز مولود انقلاب هستند و هرچه هست به برکت بستری است که انقلاب اسلامی مهیا کرده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president