آوای جنوب

تاجگردون ؛ عزت بویراحمد و چالش های پیش رو

باید منتظر ماند و ببینیم آیا مجمع نمایندگان استان که در دوره های قبل هم حالت تصنعی داشت به کار خود ادامه می دهد یا درگیر شعار عزت بویراحمد و …. می شود

تاجگردونآوای جنوب؛

اغلب ۸۳ درصد از واجدین شرایط درحوزه بویراحمد و دنا که در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی به نماینده کنونی رای ندادند با شعار عزت بویراحمد وارد رقابت انتخاباتی شدند شعاری که بی شک طرف اصلی آن اقدامات و نفوذ سیاسی اجتماعی غلامرضا تاجگردون بر مسائل مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه انتصابات حوزه مرکز استان که اغلب پستهای مدیریتی کلیدی نظیر استانداری، آموزش و پرورش، سازمان مدیریت برنامه و بودجه و … تاثیر صدردرصدی نماینده گچساران را نشان می دهد و حتی مسئولانی که با لابی تاجگردون منصوب نشده اند تحت قدرت و نفوذ وی بوده و بعضا برای انتصابات درون سازمانی خود از تاجگردون استعلام می گیرند.
با قبولی مجدد زارع در دهمین کارزار انتخاباتی که هنوز اعتراضات به این نتیجه از سوی سایر نامزدها خاموش نشده این سوال پیش می آید که نماینده بویرحمد و دنا چگونه با شعاز عزت بویراحمد برخورد خواهد کرد که در چهارسال آینده لاقل رقبای خود و منتقدین را بی پاسخ نگذارد.

در این مورد با دو موضوع مواجهیم یکی مسئله کلان کشور و تزریق بودجه جهت پروژه های عمرانی، آوردن اشخاص و وزرا به حوزه انتخابیه و دوم انتصاب مدیران کل در مرکز استان که بدون شک حوزه های گچساران و باشت و کهگیلویه بزرگ هم خود را سهیم می دانند.
در مورد اول احتمالا با توجه به نفوذ چندین ساله غلامرضا تاجگردون در لایه های اقتصاد کلان کشور و رفاقت بی سابقه با مدیران اقتصادی احتمالاً نماینده بویراحمد نتواند کاری از پیش ببرد و مجبور به لابی با تاجگردون خواهد شد اما در مورد دوم یعنی انتصاب مدیران احتمالا زارع تمام تلاش خود را انجام خواهد داد که دیگر کسی شعار عزت بویراحمد سر ندهد و باید دید مقابله نماینده گچساران با این مهم چگونه خواهد بود چالشی که باید منتظر آن ماند.
اما در حوزه کهگیلویه با توجه به مشی عدل هاشمی یعنی مشی کار و عمران و تجربه وی در این بخش بویژه سابقه کاری بالا در قرارگاه خاتم الانبیا که نمونه آن همکاری در پروژه آبرسانی روستاهای باشت(در واقع پیش درآمدی بود بر حضور عدل در انتخابات کهگیلویه) به نظر می رسد نماینده کهگیلویه کمتر به مسائل سیاسی و نفوذ در قدرت می پردازد و برای بدست آوردن دل موکلانش جهت دور آینده به کارهای عمرانی خواهد پرداخت و روشن است که برای انجام امورات خود بیشتر به لابی با تاجگردون فکر خواهد کرد تا دعوا بر سر مناصب درون استانی!!

باید منتظر ماند و ببینیم آیا مجمع نمایندگان استان که در دوره های قبل هم حالت تصنعی داشت به کار خود ادامه می دهد یا درگیر شعار عزت بویراحمد و …. می شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. تنها گفت:

    عزت بویراحمد واژه است برای سوءاستفاده سیاسیون از احساسات مردم ونردبانی است برای رسیدن به اهداف ومقاصدشان واژه نام آشنایی که فقط در محافل سیاسی جای دارد وبیرون از سیاست به فراموشی سپرده میشود عزت بویراحمد یعنی یک رای بیشتر در صندوق بنفع صاحب ظاهری عزت .عزت در پستوی نگاه وتفکر مذموم وناپسند ساسیون برای چهار ساتل دیگر بایگانی میشود .بویراحمد سرزمین شیرزنان ودلیر مردان همچنان منتظر باش همچنان کیسه های طمع سیاسیون ظاهرفریب پرنشده فعلا با تو کاری نیست

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president