آوای جنوب

فرماندار بویراحمد:

شایعات فضای مجازی را تکذیب می کنم/اعتراض کاندیدها از مجرای قانون پیگیری می شود

جمهوری اسلامی ایران زیر بار هیچگونه فشار از سوی معترضین نخواهد رفت و قانون است که می تواند طبق ادله های خود تصمیم گیری کند

فرماندارفرماندار بویراحمد گفت:مراحل اول تأیید آراء صورت پذیرفته و باید طبق قانون مراحل بعدی که تأییدوزارت کشور و بعد از آن شورای نگهبان است انجام شود.

آوای جنوب؛

محمد کاظم نظری در نشست خبری با اهالی رسانه استان با تقدیر از حضور حماسی و با صلایت مردم ایران اسلامی در حماسه با شکوه ۷اسفند ماه گفت:انتخابات ۷اسفنده ماه نشان از مردم سالاری انقلاب اسلامی و رأی دادن دوباره آنان به انقلاب اسلامی بود.

وی در ادامه با تشکر از نیروهای نظامی و انتظامی از جمله سپاه پاسداران و نیروی انتظامی ،بیان کرد: همکاری همه مردم از جمله مسئولان و طرفداران کاندیداهای حاضر در انتخابات در برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور مثال زدنی بود.

هر انتخاباتی ایراداتی دارد

فرماندار بویراحمد در ادامه به برخی شبهه ها در مورد انتخابات حوزه بویراحمد و دنا اشاره کرد و گفت: طبیعی است که هر انتخاباتی ایراداتی جزئی داشته باشد ،اما باید دانست که این انتخابات در صحت و سلامت کامل برگزار شد.

مشکلی امنیتی وجود نداشت

نظری با بیان اینکه هیچ مشکل امنیتی در انتخابات حوزه بویراحمد وجود ندارد، بیان کرد: یکی از مهمترن کارهای فرمانداری بویراحمد بر روی صندوق های رأی، بهره بردن از نماینده همه کاندیداهای حاضر در انتخابات برای صیانت از آراء بود.

وی ابراز کرد: بر همین اساس هیچ صندوقی در این حوزه وجود نداشت که نماینده ای از کاندیداهای خاص بر روی آن حضور نداشته باشد.

هدف مسئولان صیانت از آرا مردم است

فرماندار بویراحمد هدف مسئولان اجرایی انتخابات را صیانت از آرا مردم و حفظ امانتداری دانست و افزود: تنوع گرایش های فکری بر روی صندوق ها نشان از انتخابات سالم انتخابات بود.

نظری به تأمین امنیت مثال زدنی انتخابات در بویراحمد اشاره کرد و گفت:طبق قانون شمارش آراء با نهایت دقت و وسواس برای اعاده حق هریک از کاندیداها صورت گرفت تا خدایی نکرده در حق کاندیدای مشکلی به وجود نیایید.

شابعات را کاملاً تکذیب می کنم

وی در مورد برخی شایعات در فضای مجازی و اختلافات فرمانداری با شورای نگهبان ، برخی کاندیداها و حتی برخی ارگان های نظامی اشاره کرد و گفت: اینگونه شایعات فقط و فقط به امنیت استان و انتخابات ضربه می زند و اینگونه شایعات را کاملاً تکذیب می کنیم.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه با هیچ یک از کاندیدای حاضر در انتخابات درگیری و یا مشاجره نداشته ام گفت:این موضوع از اساس کذب بوده و از شایعات فضای مجازی است.

شمارش آرا به تایید هیئت نظارت رسیده است

نظری با بیان اینکه کار شمارش آرا به پایان رسیده وبه تأیید هیأت نظارت رسیده است،بیان کرد: مراحل اول تأیید آراء صورت پذیرفته و باید طبق قانون مراحل بعدی که تأییدوزارت کشور و بعد از آن شورای نگهبان است برسد.

به قانون تمکین کنیم

وی به برخی از تجمعات انتخاباتی در شهرستان اشاره کرد وگفت: نظام جمهوری اسلامی ایران حافظ رای ملت است و اردوکشی خیابانی و تجمعات غیرقانونی را تحمل نمی کند و با کسانی که به قانون تمکین نکنند به شدت برخورد می شود.

نتیجه انتخابات غیر قابل برگشت است

فرماندار بویراحمد با تاکید بر اینکه نتیجه انتخابات قطعی و غیرقابل برگشت است، تصریح کرد: کسانی که اعتراضی دارند از طریق مجاری قانونی اقدام کنند و تجمعات غیرقانونی هر گروهی با تجمات قبلی ها تفاوت ندارد و با آنها برخورد می شود.

نظری با بیان اینکه این اردوکشی های خیابانی فتنه ایست که عده ای راه انداخته اند و توهین به نظام و شورای نگهبان است و باعث از بین رفتن آبروی کاندیداهای اعتراض داشته خواهد شد، تصریح کرد: خود کاندیداها با این گونه تجمعات مخالفت کرده اند و خواهان رسیدگی از مجاری قانونی شده اند.

جمهوری اسلامی ایران زیر بار هیچگونه فشاری نخواهد رفت

وی با بیان اینکه کار تجمیع آرا و شمارش با نهایت دقت و وسواس انجام شده است و نتیجه قطعی و غیرقابل برگشت است،تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران زیر بار هیچگونه فشار از سوی معترضین نخواهد رفت و قانون است که می تواند طبق ادله های خود تصمیم گیری کند.

فرماندار بویراحمد به برخی شایعات مبنی بر تخلف در بعضی صندوق ها در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: تاکنون هیچ مستنداتی به مراجع ذیصلاح ارائه نشده و هرکسی مستندی دارد باید آن را به مراجع ذیصلاح برای حفظ و صیانت از آن ارائه دهد.

نظری نظام جمهوری اسلامی ایران را نظام مقدسی دانست و افزود: برخی امروز در صدد هستند که با احساسات مردم بازی کنند و در صدد تحریک آنان هستند.

وی به میزان مشارکت مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: کار تجمیع همه آراء از جمله خبرگان و مجلس باید تجمیع و بعد از آن ارائه شود.

آیت الله ملک حسینی نماینده مردمی استان در مجلس خبرگان رهبری شد

فرماندار بویراحمد به انتخابات خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: رأی خبرگان هم تجمیع شده و آیت الله ملک حسینی با بیشترین رأی از آرا مأخوذه به مجلس خبرگان رهبری راه یافته اند.

نظری در ادامه با بیان اینکه تمامی صندوق ها با هماهنگی هیئت های نظارت، شورای نگهبان صورت گرفته و هیچ گونه مشکلی وجود ندارد ،ابراز کرد:این گونه شایعات در فضای مجازی توهینی به مراجع قانونی است.

تجمعات غیر قانونی به آینده سیاسی افراد صدمه می زند

وی با بیان اینکه هیچگونه مجوزی برای تجمع ها صورت نگرفته ،بیان کرد: اینگونه تجعات می تواند در آینده تبعات بدی را برای کاندیداهای معترض داشته باشد و می تواند در آینده سیاسی آنان تأثیر گذار باشد.

محمدکاظم نظری فرماندار بویراحمد به نتیجه نهایی و میزان مشارکت مردم در این حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: ۱۸۰ هزار و ۹۵۱ رای به صندوق های رأی ریخته شده که از این میزان پس از آمار مأخوذه غلام محمد زارعی با ۴۸ هزار و ۸۱۶ رأی به عنوان منتخب مردم بویراحمد و دنا معرفی شد.

وی تعداد آرای ستار هدایت‌خواه را ۴۶ هزار و ۱۸۰ نفر عنوان کرد و گفت: مهدی روشنفکر با ۳۷ هزار و ۸۷۴ رای نفر سوم و محمد بهرامی با ۳۵ هزار ۲۹ هزار رأی را کسب کردند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president