آوای جنوب

گفتمان انقلاب اسلامی با موضوع مقابله با نفوذ دشمن با حضور امام جمعه باشت در گچساران برگزار شد+تصاویر

به گزارش آوای جنوب نشست گفتمان انقلاب اسلامی با موضوع مقابله با نفوذ دشمن با حضور مداحان وشاعران آیینی  شهرستان گچساران با سخنرانی حجت الاسلام عبودی امام جمعه باشت در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر گزار شد .

آوای جنوب / سمیرا نصاری

حجت الاسلام عبودی ضمن گرامی داشت ایام مبارک دهه فجر سخنان خود را این چنین آغاز کرد :مسله  گفتمان انقلاب اسلامی طی این چند سال اخیر مورد بحث قرار گرفته است .

وی در ادامه افزود :یک مسله که ما باید به آن بپردازیم مسله اسلام واهداف انقلاب بوده و آیا ما توانستیم به این اهداف دست پیدا کنیم یا خیر.

امام جمعه باشت در ادامه افزود :در یک کشور ویک منطقه حساس که به تعبیر خیلی ها خاور میانه قلب دنیا می باشد و چرا خاور میانه به پیروزی دست پیدا کرده است  در جواب می گوید هم حمایت امام و حمایت همه جانبه مردم وبر اساس عقاید مردم بود که این انقلاب به پیروزی رسید .

وی در ادامه بیان کردد: یکی از تعبیر های که امام داشته اند صدور یک انقلاب است .انقلاب ایران با تمام جنگ هایی که در چند سال اخیر رخ داده بود وکشور عزیزمان توانسته بود به پیروزی دست یابد صدور همان انقلاب اسلامی است وماهم توانستیم به درستی انقلاب راصادر کنیم و به انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم.

عبودی ادامه داد :استقلال یکی از اهداف انقلاب بود ملت ایران دارای خلاقیت واستعدادهای زیادی می باشد واستقلال یکی از خلاقیت های انقلاب بوده است.

دشمنان ایران هیچ وقت این را تصور نمی کردند که ایران در یک مقطع کوتاه بتواند به دست یابی های زیادی راه پیدا کند .کشور ایران عزیز در علم پزشکی پیشرفت زیادی داشته است وهمچنین در اقتدار دفاعی که هیچ دشمنی نمی تواند به خاک ایران تعرض پیدا کند واگر دشمن می توانست از یک لحظه غافل نمی شد .

وی اظهار داشت : تمام موشک های مادر سراسر ایران پراکنده می باشند وما همچنین در عرصه فضایی دارای اقتدار هستیم در این زمینه ها هیچ کشوری به ایران کمک نکرد بلکه تا جایی که توانسته اند چوب لای چرخ پیشرفت کشور گذاشته اند .

وی در ادامه سخنان خود افزود :بیداری اسلامی چگونه شکل گرفته است  بیداری اسلامی به این خاطر که جمهوری اسلامی دارای استقلال بوده است وهر کشوری که دارای استقلال باشد به بیداری اسلامی دست پیدا خواهد کرد وکشورهای که وابسته به کشورهای دیگر باشند هیچ زمانی نمی توانند به بیداری اسلامی دست پیدا کنند زیرا استقلال ندارند .

امام جمعه  باشت با اشاره به فضاهای مذهبی و برگزاری مراسمات مذهبی در قبل از انقلاب افزود:اهداف انقلاب اسلامی آزادی می باشد وامروزه شاهد این هستیم که مداحان ما به زیبایی اشعار خود را می سرایند وامروزه ما دارای تبلیغات اسلامی  وکانون مداحان می باشیم وآن نشان از ثمره آزادی می باشد.

نکته دیگری که در گفتمان جمهوری اسلامی حایز اهمیت است همین مسله بر گزار کردن انتخابات در کشور می باشد تنها کشوری که هر سال در آن انتخابات برگزار می شود همین نظام جمهوری اسلامی می باشد ودر هیچ جای دنیا این اتفاقات صورت نمی گیرد در کشورهای دیگر انتخابات به صورت سوری اتفاق می افتد وفقط نظام جمهوری ایران می باشد که دارای استقلال وآزادی می باشد .

وی در ادامه افزود :مبنای استقلال مااسلام است وهر چه آزادی بگوید همان اسلام ما می باشد وجمهوری ما مبنایش بر اسلام است .

حجت الاسلام عبودی در ادامه سخنان خود می فرماید :دشمن در تلاش است وباهر چیزی وهر عرصه ای وارد نفوذ کشور ایران بشود وما سالها رد پای این نفوذ را هنوز شاهد هستیم ورهبر انقلاب هر روز در این باره تاکید می کند.

وی بیان کرد :چند نکته که دشمن می تواند در آن نفوذ پیدا کند :۱نفوذ در عرصه اقتصاد می باشد نفوذ در عرصه اقتصاد ی یعنی اینکه بخواهد اقتصاد کشور ما را وابسته به اقتصاد کشور خودشان کنند وجوری به مردم القا کنند که اقتصاد شما وابسته به اقتصاد ما می باشد وبا این کارها دل مردم را خالی کنند

وی در ادامه سخنان خود به نفوذ سیاسی اشاره کرد وگفت:دشمن از طریق اختلاف افکنی وارد این عرصه می شود و اختلاف بین مردم راه بیندازد وهمیشه رهبری به این موضوع تاکید کرده است ومی فرماید آنهایی که به چارچوب انقلاب نظر ندارند آنها را جز خودمان نمی دانیم مانند فتنه ۸۸ .

امام جمعه باشت می فرماید :اختلاف ها نباید به  دو قطبی کردن جامعه باشد واین اختلافات نباید در جامعه ناامنی بوجود آورد در جامعه باید شور وشوق انتخابات وجود داشته باشد وهمه با هم در کنا هم باشیم واین اختلاف سلیقه نباید باعث نفوذ دشمن در عرصه سیاسی باشد .

وی در ادامه سخنان خود به نفوذ در عرصه فرهنگی می پردازد ومی فرماید مهم ترین نفوذ در عرصه فرهنگی می باشد واین نفوذ در جامعه ما خیلی محسوس می باشد ومقام معظم رهبری بارهابه این موضوع پرداخته است

حاج اقا عبودی می فرماید : شیطان از تمام جهات به انسان حمله می کند به طوری ضربه می زند که انسان متوجه نمی شود دشمن نیز همان طور می باشد و با ترویج بد حجابی در جامعه می تواند به عرصه فرهنگی ما ضربه وارد کند وباید کانون مداحان وتبلیغات اسلامی تلاش کنند که دشمن از این طریق نتواند بر عرصه فرهنگی رخنه کند .

وی در پایان سخنان خود می فرماید : دیگر نفوذ  نفوذ امنیتی واعتقادی می باشد که سربازان گمنام امام زمان از آن محافظت می کنند .DSC_0747 DSC_0756 DSC_0755 DSC_0740 DSC_0743 DSC_0744 DSC_0745 DSC_0771 DSC_0760

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president