آوای جنوب

۱۰ سال پس از ۹ دی ماندگار/ از ماجرای قیف کروبی تا ناگفته‌هایی از فتنه ۸۸

آوای جنوب 

سالگرد حماسه ۹ دی در سراسر کشور با حضور مردم و سخنرانی مدعوین مختلف برگزار شد. در این گزارش مهم‌ترین بخش‌های این سخنرانی‌ها را بخوانید.

ماجرای قیف کروبی از زبان ضرغامی

 ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که در تبریز سخنرانی می‌کرد در خصوص خواسته سردمداران فتنه ۸۸ گفت: آنها می‌خواستند بدون هیچ دلیلی از تلویزیون اعلام کنند که تقلب شده است و من بارها به آنها گفتم که مگر امکان دارد که ۱۲ میلیون رای جابجا شود ولی کروبی ادعا کرد که اینها یک قیفی در داخل صندوق‌ها گذاشته بودند تا اطراف رای مردم باشد و وسط رای احمدی‌نژاد از سوی تقلب‌کنندگان که از قبل نوشته شده است.

ضرغامی گفت: من آن روز خطاب به کروبی گفتم که اصلا قیف هم باشد مگر این قیف‌ها برای چند صد صندوق بوده که می‌تواند ۱۲ میلیون رای جابه جا کند و اصلا این قیف‌ها کجا تولید شد که ما ندیدیم، این نشان از آن دارد که اگر گیر فتنه بیافتید بدون هیچ منطقی پیش خواهید رفت و در این فتنه یار صدیق امام و غیره نمی‌شناسد.

خاطره ضرغامی از دیدار با رهبر انقلاب در فتنه ۸۸؛ رهبری: تبریز است دیگر!

ضرغامی  با بیان اینکه به خدمت رهبری عرض کردم که معاند و بیگانگان بیانیه داده بودند که به میان تبریزی‌ها بروند و در یک تجمع بزرگ برای تیم تراکتور،کارها را به انحراف بکشند، گفت: آن زمان من به مدیرکل صدا و سیما استان اعلام کردم که احتمالا بیگانگانی به ورزشگاه بیایند و در صحنه باشند ولی اولین تصاویری که به دست آمد باورکردنی نبود زیرا همه طرفداران با پرچم یک دست تراکتور در حال تشویق و با شعارهای ورزشی بودند و حتی یک نشان سبز فتنه آن موقع در کار نبود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: سایت‌های بالادستی مانند “بالاترین” کارها و فضای سبزی برای آوردن جریان سبز به استادیوم یادگار امام تبریز داشتند ولی بعد از بازی منفعل و مایوس شدند.

وی بیان کرد: رهبری وقتی این خاطره را از من شنیدند، یک لبخندی زده و فرمودند که تبریز است دیگر! این صحبت ایشان حاکی از آن بود که ضرغامی کجای کاری، اینجا تبریز است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president