آوای جنوب

یک بام ودو هوایی برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه یاسوج..

دانشگاهبا توجه به گذشت حدودا دو ماه از سال تحصیلی خبری از برگزاری برنامه های تشکل ها و حتی معاونت فرهنگی این دانشگاه به گوش نمی رسد و سکوتی عجیب و کم نظیر در این دانشگاه حاکم است.

آوای جنوب؛

با توجه به گذشت حدودا دو ماه از سال تحصیلی خبری از برگزاری برنامه های تشکل ها و حتی معاونت فرهنگی این دانشگاه به گوش نمی رسد و سکوتی عجیب و کم نظیر در این دانشگاه حاکم است.

خبرنگار دنانیوز علت این امر را از فعالین فرهنگی این دانشگاه جویا شد و تنها جوابی که به صورت متواتر بیان شد، این بود که مسئولین دانشگاه مخصوصا رئیس دانشگاه به دلیل مشغله های صنفی فراوانی که در این مدت داشتند نتوانسته اند جلسه ی شورای فرهنگی این دانشگاه را برگزار کنند و برنامه های تشکل ها و کانون ها همچنان منتظر برگزاری این جلسه است. البته شایان ذکر است جلسه ای کوچک و کوتاه برگزار شده اما خروجی خاصی نداشته است و دانشجویان برهه های زمانی خاصی همچون هفته ی دفاع مقدس و تصویب برجام در کشور را بدون برگزاری برنامه ای تحلیلی و مناسب این اتفاقات در دانشگاه پشت سر گذاشته اند.
کرسی های آزاداندیشی که از زمینه های تاکید شده ی مسئول دفنر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه یاسوج نیز بسیار کم رونق شده است و تا کنون هیچ جلسه ای در رابطه با برگزاری برنامه های آزاداندیشی تشکیل نشده و قاعدتا برنامه ای در این زمینه ی مهم در دانشگاه یاسوج برگزار نشده است.

سهل انگاری های مسئولان دانشگاه یاسوج در زمینه ی آزاداندیشی تا جایی است که نیاز دیده می شود ایشان باری دیگر به اهمیت و جایگاه کرسی های آزاداندیشی در پیش برد اهداف انقلاب و در کلام امام خامنه ای توجه کنند:

«حرف اصلی ما امروز این است که نه با توقف در گذشته و سرکوب نوآوری می توان به جایی رسید، نه با رهاسازی و شالوده شکنی و هرج و مرجِ اقتصادی و عقیدتی و فرهنگی می توان به جایی رسید؛ هر دو غلط است. آزادی فکر؛ همان نهضت آزادفکری که ما دو، سه سال قبل مطرح کردیم و البته دانشجوها هم استقبال کردند؛ اما عملاً آن کاری را که من گفته بودم، انجام نشده است؛ نه در حوزه، نه در دانشگاه. من گفتم کرسیهای آزاداندیشی بگذارید. …»(بیانات امام خامنه ای در دیدار دانشگاهیان دانشگاه سمنان۱۳۸۵/۸/۱۸)

گزارش شاهرخ قبادیان

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president