آوای جنوب

یدالله مرادی: رهبری راه دیپلماسی پنهان مذاکرات را بست

مقام معظم رهبری راه دیپلماسی پنهان را بست تا توافقی روشن وبدون ابهام تهیه شود ومحورهای خطوط قرمز هم در نوع خود بسیار فنی ،علمی ،کارشناسی شده ودقیق است

مرادیفعال فرهنگی و سیاسی گچساران بیانات رهبری در دیدار با مسئولان نظام را ترجمه شفافیت وصداقت یک اندیشمند با مردم وتاریخ سرزمینش برشمردو گفت: رهبری راه دیپلماسی پنهان در مذاکرات را بست تا توافقی روشن وبدون ابهام تهیه شود.

آوای جنوب؛

یدالله مرادی فعال فرهنگی و سیاسی گچساران ،در خصوص توصیه های مقام معظم رهبری پیرامون مذاکرات هسته ای در جلسه با مسئولان و مدیران ارشدنظام،گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی راهبرد نرمش قهرمانانه را برای پیشبرد اهداف بلند انقلاب اسلامی ارائه فرمودند خبر از یک تحول و دگرگونی در مسیر سیاست های داخلی و خارجی می داد و تاکتیک نوینی را برای تحقق استراتژی کلان نظام طراحی نمودند.

وی افزود:برخی در آن شرایط تحلیل وتفسیر نرمش قهرمانانه را با صلح تاریخی امام حسن مجتبی (ع) و یا صلح حدیبیه مقایسه کرده وپیش بینی می کردند که خیلی سریع به توافق با قدرتهای بزرگ و ۱+۵ برسیم.

مرادی تصریح کرد:اما پیچیدگی دنیایی سیاست امروزی تدبیر و تیزهوشی مقام معظم رهبری وتغییرات ناشی از شرایط اجتماعی وسیاسی جهان متلاطم امروزی سبب شد تا هنوز پس از ۱۸ ماه مذاکره و گفتگو افق روشنی از توافق پایدار و خوب ایجاد نشود.

رهبری با بیان خطوط قرمز مذاکرات بازی آمریکا وهم پیمانانش را بهم زد

وی ورود مستقیم مقام معظم رهبری در بحث مذاکرات را ناشی از توجه به نگرانی ها ودلواپسی های جامعه وجلوگیری از تکرار یک توافق نامه استعماری برشمرد و افزود:برای اولین بار در تاریخ دیدار کارگزاران نظام با رهبری شروع صحبت با بیان مرگ وموت وتوجه دادن به لحظه قطع امید از مظاهر دنیا وحضور در محضر خدا با درس آموزی از ادعیه رمضان بود که مخاطبان را بشدت تحت تاثیر قرار داد ویادآوری لحظات وسکنات موت توسط حضرت آقا هشداروتلنگری به مقامات کارگزار بود که مغرور نشوید ،نباشید وبدانید که مرگ حتمی است وهیچکس وهیچ عنوان جاودانگی ندارد.

فعال فرهنگی و سیاسی گچساران با بیان اینکه این سوال مطرح است که چرا حضرت آقا رو در رو وبه صورت عمومی چارچوب مذاکرات وخطوط قرمز را شفاف بیان داشت،تصریح کرد:به نظر می آید حرکاتی مسیر یک توافق با دوام ومنصفانه را به خطر انداخته وزیاده گویی های دشمنان وبخصوص آمریکا فضای مذاکرات را تحت الشعاع قرار داده است که رهبری خود هم مستقیما وارد صحنه شدند و شفاف وصریح خطوط قرمز مذاکرات را بیان داشتندتا بدین طریق بازی آمریکا وهم پیمانانش را بهم بریزد.

توصیه های رهبری ترجمه شفافیت وصداقت یک اندیشمند با مردم وتاریخ سرزمینش است

مرادی تصریح کرد:این که مقام معظم رهبری تاکید داشتند:” که من به زبان صریح ونه دیپلماسی مسائل را طرح می نماید” ترجمه شفافیت وصداقت یک اندیشمند با مردم وتاریخ سرزمینش است و التیام بر دغدغه های دلسوزانی است که هنوز از مفاد فکت شیت ایرانی آگاهی نیافته واز اظهارات مقام آمریکایی در مورد مفادش ژنو ولوزان دچار خمودگی واضطراب شده بودند.

رهبری از تبدیل جامعه به دو قطبی موافق ومخالف مذاکرات جلوگیری نمود

وی اظهارکرد: مقام معظم رهبری راه دیپلماسی پنهان را بست تا توافقی روشن وبدون ابهام تهیه شود ومحورهای خطوط قرمز هم در نوع خود بسیار فنی ،علمی ،کارشناسی شده ودقیق است.

مرادی افزود:شائبه هایی مبنی بر عقب نشینی های مذاکره کننده از لغو یکباره همه تحریم ها ویا ایجاد تصویر کاریکاتوری از فعالیت در فردو، برنامه غنی سازی وآموزشی هسته ای در نطنز ومواردی از این قبیل سبب شد تا رهبری محکم وبا صلابت هم لغو همه تحریم ها را یکجا وبعد از اجرایی شدن توافق نامه بعنوان محور توافق طرح نمایند وهم طولانی شدن تعطیلی تاسیسات هسته ای که منجر به نابودی آنها می شود را مدنظر قراردهندوهمزمان از نیروهای متخصص ،دانشمندان ،مراکز هسته ای ومراکز نظامی دفاع وهر نوع دسترسی به آنها را بر حذر دارند.

فعال فرهنگی و سیاسی گچساران اظهارکرد: مقام معظم رهبری در این دیدار با توان وبیان نظریه دقیق در موضوع اقتصاد مقاومتی ومذاکرات هسته ای از ایجاد روزنه ای برای دشمن و تبدیل جامعه به دو قطبی موافق ومخالف مذاکرات جلوگیری نمودند.

مرادی افزود: رهبری با بیان القاب شجاع،غیور،متدین وامین برای تیم مذاکره کننده اجازه ندادند تا کسانی در صدد تسویه حساب برآیند وخطای احتمالی آنها را بحساب یک سازش یا جنایت بگذارند.

بیانات رهبری دردهای مردم بودند

وی افزود: مقام معظم رهبری از طرف دیگر محورهای مطالبات خود ونظام ومردم را از آنان شفاف بیان داشت تا آنان در طول مذاکره بر این مدار ومسیر حرکت کنند که در آنصورت هر نتیجه ای حاصل شود مورد حمایت همه ارکان نظام است و اینکه تاکید فرمودند همه مقامات از رهبری تا دولت ،مجلس و قوه قضایه موافق ادامه مذاکرات هستند زمینه سوء استفاده از هر جریان افراطی وقطب بندی جامعه را گرفتند.

مرادی با بیان اینکه رهبری در این دیدار نشان دادند که مردمی ترین جلوه یک رهبر سیاسی و دینی در جهان را دارا می باشندو بیانات رهبری دردهای مردم بودند،گفت:رهبری در این دیدار گفتمان پنهان کاری و نامحرم دانستن مردم را به چالش کشاندند تا همه مقامات صادق وصمیمی مسائل و مباحث تاثیر گذار در زندگی جامعه را با مردم در میان بگذارند.

فعال فرهنگی و سیاسی گچساران درادامه با بیان اینکه بازتاب سخنان رهبری چند پیام ویژه به همراه داشت،اظهارکرد:عصبانیت رسانه های بیگانه ، آمریکایی و اسراییلی ومقامات این کشورها از بیان این خطوط بعنوان تعیین شروط نهایی ایران برای توافق، که بیش از حد جان کری از خود بروز دادند.

وی افزود:آرامش و طمأنینه بر جامعه و هم جریانات سیاسی وانقلابی که دشمنان مطمئن شدند چشمی بیدار ودرکی عمیق ناظر بر روند امور است واز خطای دولت مردان جلوگیری می نماید.

بیانات رهبری روحیه نشاط و معنویت در ماه مبارک رمضان را بر این نظام بارید

مرادی ادامه داد:سخنان رهبری موجب ایجادفضای همدلی وهمراهی عمومی گروه هاودستجات سیاسی،اجتماعی در موضوع منافع ملی واندیشه راهبردی دفاع همه جانبه از همه کسانی که در خط مقدم جبهه با دشمن درگیرند وجلوگیری از هر نوع شرایط دو قطبی کردن جامعه که دشمنان انقلاب مترصد وقوع این وضعیت هستند،گردید.

وی با بیان اینکه توصیه های مقام معظم رهبری پیرامون مذاکرات هسته ای در جلسه با سران کشور روزنه های امید وتدبیری بود تا سوء برداشت هاو سوء رفتارهای واماندگان عرصه مبارزه و استقامت را مداوا نماید،افزود:بیانات رهبری ندای رهایی بخشی از وحدت اسلامی ، کلام روحانی ،بیان علوی ،درایت حسنی،قدرت احمدی و صلابت حسینی بود که روحیه نشاط و معنویت در ماه مبارک رمضان را بر این انقلاب بارید تا در این فضای انسان ساز، شیطان و شیطانیان را بیش از پیش ناامید و رسوا گرداند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. قادری گفت:

    احسنت جناب حاج مرادی.. انصافا تحلیل بسیار جامع و مفیدی بود..

  2. اشکانی گفت:

    بابا جمع کن با اون کاسه مسی و خودنمایی امثال شماها. فرموده های رهبر را به دلخواه خود تعبیر نکنید

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president