آوای جنوب

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری

یاسوج بیشترین انشعابات غیرمجاز را در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد دارد

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یاسوج بیشترین انشعابات غیرمجاز را در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد دارد.

آوای جنوب؛

سید علی لدنی‌‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب شرب گفت: برای رسیدن به این هدف همه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌‌ها باید به کمک آبفای شهری بیایند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که به وضوح به چشم می‌خورد وجود انشعابات غیرمجاز در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در برخی از محلات شهر یاسوج بیش از ۵۰ درصد انشعابات غیرمجاز و پشت کنتوری هستند و همین موضوع نشان دهنده این است که برخی از شهروندان به لحاظ شرعی منعی برای استفاده از انشعاب غیرمجاز برای خود نمی‌بینند.

وی با بیان اینکه آبفای شهری با راه‌اندازی گشت ویژه تخلفات آب درصدد برخورد قاطع با متخلفان برآمده است، گفت: آبفا در این مسیر با جدیت ورود پیدا کرده است ولی برخوردهای قهری به تنهایی چاره‌ساز نیست و در این مسیر و برای کاهش این معضل اجتماعی باید هم‌افزیی بیشتری بین دستگاه‌ها و نهادهای مردمی به وجود آید.

لدنی‌نژاد با بیان اینکه روحانیون و امامان جماعت در تبیین مسائل شرعی مربوط به مصرف بی‌رویه و استفاده از انشعابات غیرمجاز نقش موثری دارند، افزود: قطعا اگر در این زمینه آگاهی‌بخشی شود و مسائل شرعی مربوط به این تخلف در بین اقشار مختلف جامعه تبیین شود تمایل به استفاده از انشعابات غیرمجاز نیز محدودتر خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با مثبت ارزیابی کردن نقش رسانه‌ها در ترویج مصرف بهینه آب شرب خاطرنشان کرد: ورود رسانه‌ها در این زمینه نیز بسیار موثر است و درخواست ما از رسانه‌ها این است که با تمام توان در این مسیر گام بردارند.

وی به نقش همه دستگاه‌ها در فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه آب در استان اشاره کرد و گفت: آموش و پرورش نقش مهم و سازنده‌ای در صرفه‌جویی مصرف آب دارد و با آگاه‌سازی در میان دانش‌آموزان از همان مقاطع ابتدایی می‌تواند فرهنگ صرفه‌جویی را نهادینه کند.

لدنی‌نژاد نقش رسانه ملی در خصوص صرفه‌جویی در مصرف آب را بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: صدا و سیما می‌تواند با اجرای برنامه‌های متناسب با این موضوع تا حد زیادی از مصرف بی‌رویه آب جلوگیری کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president