آوای جنوب

کهگیلویه اسیر بی‌تدبیری‌ها در انتخاب فرماندار است

در همسو شدن با سیاست و راهبرد دولت، در رویداد سیاسی ۲۴ شهریور ۹۳ فرماندار اصولگرای این شهرستان که ۱۹ ماه با شعار «کار، کار و کار» چرخ مدیریت شهرستان را می‌چرخاند عزل و رئیس ستاد انتخاباتی روحانی به عنوان سرپرست فرمانداری منصوب شد

IMG_15191مشخص نبودن وضعیت فرماندار کهگیلویه با گذشت قریب به هفت ماه از حکم سرپرستی، این شهرستان را اسیر بی‌تدبیری کرده است.

آوای جنوب / نگارنده: سیده طیبه سعادتی‌نیک

بعد از انتخابات ریاست جمهوری و تغییرات اساسی در سطوح کلان مدیریتی کشور قطار تغییرات در استان کهگیلویه و بویراحمد به فرمانداران که رسید در ایستگاه کهگیلویه متوقف شد.

در همسو شدن با سیاست و راهبرد دولت، در رویداد سیاسی ۲۴ شهریور ۹۳ فرماندار اصولگرای این شهرستان که ۱۹ ماه با شعار «کار، کار و کار» چرخ مدیریت شهرستان را می‌چرخاند عزل و رئیس ستاد انتخاباتی روحانی به عنوان سرپرست فرمانداری منصوب شد.

حکمی که با گذشت بیش از شش ماه تاکنون در بلا تکلیفی به سر می‌برد و شهرستان به کما رفته کهگیلویه را اسیر بی‌تدبیری کرده است.

شهرستان متمدن کهگیلویه در طول سالیان متمادی تاکنون توسعه‌ای به خود ندیده است و تدبیر دولت اعتدال نیز گویا چشم‌اندازی برای توسعه این شهرستان ندارد؛ این شهرستان از فرماندار به عنوان یکی از ارکان و کلیدی‌ترین مقام دولتی که در حقیقت باید چرخ توسعه شهرستان را او به حرکت درآورد محروم است.

حال با گذشت قریب به هفت ماه از سرپرست بودن کرامت کریمی و شگفتی مدیریتی در دولت، کش و قوس‌های انتصاب و بلاتکلیفی مدیریتی در کهگیلویه هم چنان ادامه دارد.

کریمی به‌دلیل مشخص نبودن وضعیت منصبی شاید انگیزه کار اجرایی و رسیدگی به وضعیت موجود را ندارد، از سویی دیگر ناهمسویی تعداد بسیاری از مدیران با سیاست وی باعث کند شدن کار در حوزه‌های مختلف مدیریت این شهرستان شده است.

با این اوصاف کهگیلویه با داشتن پتانسیل‌ها در حوزه‌های مختلف به‌دلیل بی‌توجهی به ورطه فراموشی سپرده شده است، نبود کارخانجات در این شهرستان چشم امید هزاران جوان تحصیل‌کرده جویای کار را معطوف به بخش کشاورزی کرده است.

به هر حال با در نظر گرفتن اینکه فرماندار به عنوان بالاترین مقام دولتی یک شهرستان سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی را برای توسعه شهرستان دارد و اعمال برنامه‌ها و سیاست‌ها منوط به دوره مدیریتی مناسب و مستمر است از سرپرست فرمانداری انتظاری بیش از این نمی‌رود که برنامه‌های خود و مسئولان بالاتر را برای توسعه شهرستان به اجرا گذارد.

خروج از بن‌بست کهگیلویه امکان نظر از سوی مقامات کشوری و اندیشیدن تدبیر برای برون‌رفت از مشکلات و وضعیت اسفناک موجود را می‌طلبد.

مردمی که همیشه در صحنه‌های مختلف حاضرند و دین خود را به انقلاب و نظام به خوبی ادا کرده‌اند چه گناهی دارند که باید در آتش سیاست بسوزند!

در چنین فضایی کهگیلویه وضعیت کشتی غرق شده‌ای را دارد که گروهی در ساحل نشسته و در حال تماشای غرق آن هستند، هر چه می‌گذرد وضعیت بحرانی‌تر می‌شود و در مقابل تصمیم‌گیرندگان در کش و قوس‌های انتخاب و انتصاب نشسته و فریاد خاموش یکصد و ۳۲ هزار نفر را به نظاره نشسته‌اند.

مردم کهگیلویه به امید پایان خزان بلاتکلیفی سکاندار فرمانداری شهرستان چشم به تدبیر دولت دوخته و منتظرند در اسرع وقت نسبت به مشخص شدن سکاندار مدیریت شهرستان اقدام عاجل و اثرگذار صورت گیرد.

fars/

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president