آوای جنوب

پسنده: تعامل سازنده بسیج و سپاه با دستگاه قضا/دیانت: حضور مردم پای صندوق های رای یاس و ناامیدی دشمن را رقم زد

آوای جنوب،

به گزارش آوای جنوب از گچساران، به مناسبت هفته قوه قضاییه، فرمانده و جمعی از پرسنل سپاه ناحیه گچساران با رئیس دادگستری گچساران دیدار و گفت‌وگو کردند.

حضور مجموعه دادگستری شهرستان در خط مقدم امنیت انتخابات

سرهنگ باقرپسنده،فرمانده سپاه ناحیه گچساران در این آیین گفت: این ایام به هفته دفاع مقدس استانی،گرامیداشت حماسه غرور آفرین پدخندق نامگذاری شده است، عملیاتی که در اواخر دوران دفاع مقدس به وقوع پیوست و یاد و نام شهداء و رزمندگان این عملیات هم ماندگار و جاودانه شد.

وی در ادامه افزود: به نوبه خود هفته قوه قضاییه را به  دستگاه قضا تبریک عرض می کنم،در حادثه تروریستی هفتم تیرماه سال ۶۰ شهید بهشتی و ۷۲تن از یارانشان مظلومانه به شهادت رسیدند، و اگر امروز نام شهید بهشتی هنوز بعد از ۴۰سال می درخشد از عدالت خواهی ، حق طلبی و دشمن شناسی این شهید والامقام است.

پسنده تصریح کرد: دستگاه قضا جایگاه ویژه ای در نظام جمهوری اسلامی دارد و همواره مردم با نگاهی امیدوارانه به آن می نگرند که باید تلاش کنیم این دیدگاه نیز صیانت شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بخش مهمی از امنیت جامعه، مربوط به دستگاه قضا است، هرچند در انتخابات اخیر نیز این موضوع به شایستگی قابل لمس بود که مجموعه دادگستری شهرستان در خط مقدم امنیت حضور داشتند درحالی که شهروندان نیز از عملکرد دستگاه قضا نیز بسیار راضی هستند.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران در ادامه گفت:مجموعه سپاه و بسیج تعاملات بسیار سازنده ای با دستگاه قضا دارند که انشاءالله این همدلی ها و هم افزایی ها را برای ایجاد آرامش و امنیت پایدار نیز باید بیشتر مورد توجه داشته باشیم.

 در ادامه رهام دیانت، رئیس دادگستری گچساران اظهار کرد: در ایام مقدسی به سر می بریم چه از جهت گرامیداشت هفته قوه قضاییه و چه گرامیداشت حماسه پد خندق، چرا که شهداء با نثار خونشان انقلاب اسلامی را بیمه کردند .

وی افزود: در همان اوایل انقلاب نیز تحریم ها، فتنه ها و دسیسه های دشمنان نیز وجود داشت و دشمنان از هر روشی برای نابوی انقلاب اسلامی تلاش می کردند، لذا در کنار این موارد به دنبال حذف عالمان و نخبگان کشورمان بودند و دست به ترورهای ناجوانمردانه بسیاری زدند که به نوعی انقلاب را از مسیر آرمان و اهدافش منحرف کنند.

دیانت ادامه داد: اما همه دنیا دیدند که به کوری چشم دشمنان، انقلاب ما با خون شهیدانش آبیاری شد و شجره طیبه انقلاب روز به روز هم پربارتر و تناورتر شد.

رئیس دادگستری گچساران با اشاره به حماسه پدخندق نیز گفت: در آن زمان بنده در دوره راهنمایی مشغول تحصیل بودیم که این حماسه ماندگار رخ داد، بیاد دارم وقتی اخبار جنگ ( پدخندق) شنیده می شد و از رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد خبرها می رسید،بدون هیچ مقدمه ای اشک مردم منطقه نیز سرازیر می شد.

وی ادامه داد: هرچند در آن زمان امکاناتی نبود و بیشتر مردم از طریق رادیو، اخبار و احوالات زمان جنگ را می شنیدند،در آن موقع شنیدیم که تعداد بسیاری از فرزندان استان مان به شهادت رسیدند و تعدای هم به اسارت رفتند.

دیانت یادآور شد: در آن زمان وقتی آقای واهبی زاده(فرمانده عملیات) از پد خندق و از جانفشانی های رزمندگان استانمان می گفتند همه اشک شان نیز جاری می شد؛ بنابراین سپاه پاسداران یار روز تنگ انقلاب و  سپربلای حوادث کشور است چراکه در همه عرصه ها یار و یاور مردم بوده است.

رئیس دادگستری گچساران افزود: در همین انتخابات اخیر دشمن تلاش بسیاری کرد که مردم را از حضور در پای صندوق های رای مایوس کند، اما همه نظاره گر بودیم که برخلاف فتنه های دشمنان مردم تا پاسی از شب هم پای صندوق های رای حاضر بودند و شاهد برگزاری انتخابات سالمی نیز بودیم که حاصل زحمات عزیزان و همدلی با قوای دیگر کشور بود.

دیانت در پایان گفت:سپاه و بسیج در جهت برقراری نظم و امنیت در حال تلاش است و امیدواریم با تعامل،همدلی و استفاده ازمنویات مقام معظم رهبری، بتوانیم نسبت به برقراری  امنیت و پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی نیز گام برداریم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president