آوای جنوب

وعده نقد؛ وعده نسیه در کهگیلویه و بویراحمد!/وقتی آقای مسئول به راحتی قول می‌دهد؟

آوای جنوب

وعده نقد و نسیه در کهگیلویه و بویراحمد برای خود حکایتی دارد که در خصوص آب کشاورزی و آب آشامیدنی مورد نیاز مردم صدق می‌کند.

در این سال ها بسیار از زبان مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد شنیده‌ایم که با ساخت فلان سد چند هزار هکتار از اراضی فلان منطقه آبیاری می‌‌شود و یا با راه اندازی فلان پمپاژ چند صد هکتار مشروب خواهد شد و اشتغال و تولید ایجاد می‌کند که از این گزارش ها و اظهارات از سوی مسئولان و دستگاه‌ها در استان بیشمار داشته‌ایم.

برای نمونه در همین چند وقت اخیر رئیس یک اداره چنین گفت که با اجرای پروژه آبرسانی دهدشت غربی ۵ هزار هکتار اراضی به زیر کشت خواهد رفت که گوش همه از این وعده ها پر شده است.

بیش از هر چیز در دوره کنونی رفع مشکلات آب آشامیدنی مردم ضرورت دارد که تاکنون مسئولان در خصوص آن اظهار نظر آنچنانی نکرده‌اند چرا که می‌دانند وعده آب کشاورزی نسیه و قول آب آشامیدنی باید نقد باشد و نمی‌توان آن‌ها را از این سال به آن سال چشم انتظار گذاشت و مردم هر گونه وعده نسیه در خصوص آب آشامیدنی را بر نخواهند تافت.

به عبارتی حرف زدن در مورد تأمین آب کشاورزی بسیار آسان است که در سالهای اخیر در کلام مسئولان به راحتی عنوان شده است.

اکنون باید از مسئولان پرسید که چرا این همه از لزوم بهره برداری و راه اندازی از پروژه های آب کشاورزی وعده و وعید می‌دهند اما از تامین آب آشامیدنی مردم سخن به میان نمی‌آورند چرا با وجود این همه منابع آب در استان با ۱۱ درصد از مجموع روان آب های کشور بسیاری از نقاط باید همچنان گرفتار و درگیر بحران و بالاتر از همه تنش آبی باشند.

این روزها شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رود خروشان بشار از میان آن عبور می کند یکی از شهرهای بوده که دارای تنش آبی شده و مسئولان می بایست وعده عملی برای رفع چنین مشکلاتی دهند

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president