آوای جنوب

وظیفه روابط عمومی ها تنها نصب بنر، مجری گیری در برنامه ها و تبلیغات غیرحرفه ای نیست

برخی از روابط عمومی ها تنها نبود امکانات و کمبود بودجه مالی را بهانه کم کاری خود قلمداد می کنند که این مهم به هیچ وجه قابل توجیه نیست

موحدپورمدیرکل دفترحوزه استاندارکهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه وظیفه روابط عمومی ها تنها نصب بنر، مجری گیری در برنامه ها و تبلیغات غیرحرفه ای نیست، گفت: ضعف اطلاع رسانی در راستای فعالیت ها وعملکرد دولت در برخی دستگاه های اجرایی مشهود است.

آوای جنوب؛

محمد موحدپور روز شنبه درنشست شورای اطلاع رسانی کهگیلویه وبویراحمد افزود: روابط عمومی هردستگاه اجرایی یکی ازابزارهای قوی در زمینه جهت دهی و مدیریت افکار عمومی است.

وی تصریح کرد: روابط عمومی ها علاوه بر پوشش منظم اخبار و بیان عملکرد و فعالیت های سازمانی باید بتواند با ارتباط دوسویه، مثبت و هوشمندانه دستاوردها و خدمات دستگاه مربوطه را نیز به نحو مطلوب انعکاس دهد.

موحدپور اظهار کرد: استاندار بهمراه سایر مدیران کل و مجمع نمایندگان استان بارها با رایزنی ها و برگزاری جلسات متعدد در تهران گره کور و موانع بسیاری از طرح های راکد در بخش های مختلف به ویژه حوزه راه و شهرسازی مرتفع کرده اند ولی هیچ گونه پوشش خبری مناسب در این راستا ارایه نشده است.

وی ابراز دشت: برخی از روابط عمومی ها تنها نبود امکانات و کمبود بودجه مالی را بهانه کم کاری خود قلمداد می کنند که این مهم به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

مدیرکل روابط عمومی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست بر ضرورت توجه بیش از پیش روابط عمومی ها بر ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه های جمعی تاکید کرد و یادآور شد: کارکرد حوزه روابط عمومی ها در استان نیازمند یک بازنگری جدی است.

محمدرضا باقرزاده با بیان اینکه بیش از ۲۴ وظیفه درساختار تشکیلاتی روابط عمومی ها پیش بینی شده است، افزود: به نظر می رسد برخی روابط عمومی ها هنوز از بسیاری از مسوولیت های خود در این راستا آگاه نیستند.

وی با اشاره به برخی از مهمترین وظایف روابط عمومی ها، گفت: ارتباط دو سویه با رسانه ها استفاده از ظرفیت عظیم رسانه های جمعی از عمده وظایف روابط عمومی هاست.

باقرزاده تصریح کرد: این در حالی است که اکنون این مهم کمتر در مجموعه روابط عمومی دستگاه های اجرایی اتفاق می افتد و رسانه ها به ویژه خبرگزاری ها بشدت از ضعف ارتباط و ناهماهنگی مدیران روابط عمومی ها نگران هستند.

مشاور رسانه ای استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: از آنجا که دولت یازدهم ازنبود حمایت بسیاری از تریبون های عمومی دولت گذشته و حتی رسانه ملی تا حد قابل ملاحظه ای محروم است ضرورت فعالیت بیشتر زیرمجموعه های دولت بویژه روابط عمومی ها در انعکاس فعالیت ها و کارکرد دولت و دستگاه های اجرایی بیش از پیش احساس می شود.

شریف اسلامی افزود: روابط عمومی ها باید باکمک رسانه ها نباید اجازه دهند تا خدمات برجسته دولت کمرنگ شود.

وی به نقش مهم و استرتژیک روابط عمومی ها در ایجاد بسترهای اجتماعی ، گسترش اعتماد و آگاهی مردم نسبت به وظایف سازمان ها اشاره کرد و افزود: روابط عمومی یک سازمان می تواند با استفاده از ظرفیت های موجود از جمله رسانه ها موجب انگیزش بیشتر مخاطبان و تقویت دیدگاه های عمومی نسبت به دستگاه مربوطه خود شوند.

وی تاکید کرد: روابط عمومی پویا و قوی در یک مجموعه اجرایی می تواند نقش مشاور امین مدیر را نیز ایفا کند و با کنترل اوضاع و ارایه خط و مشی صحیح خود از بروز هرگونه حواشی و ایجاد ناملایمات در سازمان مربوطه جلوگیری کند.

برخی از مدیران روابط عمومی نیز در این نشست کمبود امکانات، اعتبارات مالی و نیروی انسانی متخصص و بی رغبتی و نا آگاهی برخی مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به جایگاه روبط عمومی ها را از جمله مشکلات و دغدغه های خود اعلام کردند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president