آوای جنوب

شهردار گچساران:

هزینه خدمات شهری در کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از سایر استان‌ها است

شهردارشهردار گچساران گفت: سرانه ناخالص شهری و سرانه هزینه خدمات شهری در این استان بالاتر از شهرهای پرجمعیت کشور است.

آوای جنوب؛

اردلان زینل‌زاده ظهر امروز در همایش شهرداران و شوراهای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: شورای اسلامی و شهرداری‌ها در راستای سازندگی، عمران شهری و ارتقاء فرهنگ عمومی در سطح شهرها می‌توانند عملگرا باشند.

وی با اشاره به اینکه شورا و شهرداری‌ها در استان‌هایی نظیر استان کهگیلویه و بویراحمد مورد بی مهری قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: عمق عقب ماندگی و محرومیت به شکلی است که امکانات و پتانسیل های موجود تا به امروز نتوانسته بالندگی لازم را در استان ایجاد کند.

زینل‌زاده ابراز کرد: انتظار می‌رود با دیدگاه عدالت‌مندانه راهکارهای لازم در راستای همگرایی جهت توسعه عمران شهری و زیباسازی مبلمان شهری در این استان اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت روستایی و شهری استان کهگیلویه و بویراحمد برابری دارند، افزود: با وجود خدمات ارائه شده از جمله آب، گاز و برق در روستاهای این استان ولی همچنان شاهد افزایش مهاجرت از روستا به شهرهای استان هستیم.

شهردار گچساران با تاکید بر اینکه ارائه خدمات و تسهیلات رفاهی نتواسته جمعیت روستایی این استان را نگه دارد، عنوان کرد: باید ساختار اشتغالزایی در روستاها ایجاد شود تا از روند مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری شود.

زینل‌زاده ابراز کرد: در فراروی خود مسیری را باید ترسیم کنیم که بتوان با امکانات موجود از پتانسیل خود حداکثر بهره وری را ببریم و جمعیت روستاها را در حد متعادل نگه داریم.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت شهرهای این روبه افزایش است، اظهار داشت: در شرایط فعلی و هم در سال‌های پیش رو مشکلات بیشتر می شود و به تبع این باید برنامه بهتری ارائه دهیم.

زینل زاده تصریح کرد: همخوان نبودن منابع و مصارف در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله مهم‌ترین مشکل شهرداری‌های این استان است که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

وی با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد تراکم جمعیت شهری بسیار پایین است، افزود: سرانه ناخالص شهری و سرانه هزینه خدمات شهری در این استان بالاتر از شهرهای پر تراکم کشور است.

شهردار گچساران عنوان کرد: به طور حتم اگر طرح جامع تفصیلی شهر درست مصوب شود، می‌تواند برای شهرداری و شوراهای اسلامی درآمدزا باشد و از محل این درامد می‌توان در سطح شهر کسب درآمد داشت و کاربری‌های خود را در سطح شهر داشته باشیم اما به شرطی که قانون را کامل اجرا کنیم.

زینل‌زاده گفت: هم اکنون عوارض نوسازی مهمترین منابع مالی برای درامد پایدار شهرداری‌های این استان است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president