آوای جنوب

هدیه مادر شهید پرویزی به تاجگردون + تصاویر

DSC_0309مادر شهید پرویزی از شهدای انقلاب اسلامی شهرستان گچساران و اولین شهید انقلاب گچساران به رئیس کمیسیون برنامه و بودجه هدیه ای به رسم یادبود اهدا کرد .

آوای جنوب / سمیرا نصاری

به گزارش آوای جنوب از گچساران شب گذشته پس از آنکه غلامرضا تاجگردون در منزل شهید غریب پرویزی حضور یافت مادر این شهید گبه (قالیچه) ترکی دست بافتی را به نماینده مردم گچساران و باشت به رسم یادبود اهدا کرد .
در ادامه غلامرضا تاجگردون گفت : امیدوارم بتوانم به عنوان خادم شما در مجلس شورای اسلامی حافظ خون شهدایی باشم که با از خود گذشتگی شان انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.
تاجگردون ادامه داد : تاریخ جنوب هیچ گاه شهدای انقلاب شهر گچساران را از یاد نخواهد برد و من نیز امروز در مجلس شورای اسلامی آبان ماه سال ۱۳۵۷ را از یاد نخواهم برد و امیدوارم فرزند شایسته و وارثی خوب از نسل آنها باشم.

زندگینامه شهید غریب پرویزی

غریب در سال ۱۳۳۸ در روستای شاه تسلیم (باباکلان) متولد شد؛ خانواده‌اش از عشایر کوچ‌نشین ایل قشقایی بودند. او در چهارسالگی پدرش را از دست داد و در سایه تربیت پسرعموی خود رشد کرد. وی در سن ۶ سالگی به مدرسه رفت، بعد از گذراندن دوره‌ی ابتدایی و راهنمایی جهت ادامه‌ی تحصیل به گچساران مهاجرت کرد و در سال ۱۳۵۷ مبارزه علنی خود را با رژیم آغاز نمود و سال چهارم دبیرستان بود که رهنمودهای شهید حجه‌الاسلام محمدتقی بشارت در زندگی سیاسی او نقش بسزایی داشت. برادرش بارها به او گفت:« سعی کن درست را تمام کنی و به دانشگاه بروی.» اما هربار غریب راسخ و استوار پاسخ می‌داد:«چه دیپلمی بهتر از جنگیدن با ساواک پلید شاه باید آنها را از این مملکت بیرون کنیم تا بر ما حکومت نکنند.» و سرانجام غریب پرویزی جوان ۱۹ ساله ایرانی در تاریخ ۱۹/۸/۱۳۵۷ ودرمسجد شهیدان گچساران بر اثر اصابت تیر توسط مزدوران پهلوی به شهادت رسید. مزار پاکش در گلزار شهدای گچساران قرار دارد.DSC_0303 DSC_0304 DSC_0298 DSC_0291 DSC_0292 DSC_0293 DSC_0295 DSC_0296 DSC_0309

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. گشین58 گفت:

    تاجگردون همچون چراغی است که در تاریکی راه همراهمان است …… دوستش داریم

  2. ددکه ای گفت:

    یکی نیست بگه افراسیاب کسیکه نفاق قومیت گرایی رو انداخت خودت با اردشیر کاویانی بودید ..حالا چی شده که دم از دوری از قومیت گرایی میزنید..یکی به افراسیاب بگه برادر پول زمین های سد رو گرفتی چقدرشو خودت برداشتی و چقدرشو به اقوامت دادی که اونا هم حق داشتند

  3. اصولگرا گفت:

    داوود ایوبی موضع خودتو مشخص کن یا اصولگرایی یا منافع طلب

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president