آوای جنوب

نمایش «کابوس زنی در خواب» بچه های گچساران در سومین روز از جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه رفت

.

۱نمایش «کابوس زنی در خواب» بچه های گچساران در سومین روز از جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه رفت.

آوای جنوب؛

بولتن در تحلیلش از اجرای نمایش های اجرا شده می نویسد:

“کابوس زنی در خواب” نمایش برتر روز سوم

روز گذشته نمایش “کابوس زنی در خواب” جزء اجراهایی بود که نظرها را به خود جلب کرد.

البته نه بخاطر دکور شلوغ یا ویژه، بلکه بخاط اینکه این نمایش راس ساعت ۱۷ در تالار حافظ اجرای خود را آغاز شد که این اتفاق نه در جشنواره‌ی تئاتر یا هر جشنواره‌ی دیگر بلکه در اتفاقات‌های روتین و روزانه‌ی فرهنگی ما عملی غیرممکن است که این امر خود جای ستایش و تجلیلی دارد.

احترام به مخاطب از مهم ترین رسالت های یک هنرمند است.  البته بماند که عده ای از تماشاگران طبق عادت به وقت نرسیده و پشت در ماندند که مسئولین سالن این قول را دادند تا در اجرای دوم میزبان آن ها باشند.

به گزارش آوای جنوب از تهران، اورنگ نارکی نویسنده  کابوس زنی در خواب، با اشاره به اجرای نمایش تئاتر کابوس زنی در خواب، اظهار کرد: این نمایش روز گذشته در دو سانس ساعت ۱۷ و ۲۰ با حضور هنرمندان مطرح سینما و تئاتر از جمله جمشید جهانزاده، سیروس همتی، دکتر وفاداری و .. در تالار حافظ تهران در سی و سومین جشنواره بین‎المللی تئاتر فجر بخش مسابقه ایران ب به روی صحنه رفت.

وی با اشاره به حضور تماشاگران، افزود: هر دو اجرای این نمایش با استقبال بسیار تماشاگران روبه رو شد که شور نشاط خاصی به بازیگران و دست اندر کاران این نمایش بخشید.۲

نویسنده کابوس زنی در خواب تصریح کرد: این نمایش از آیین‌ها و سنت‌های بومی گرفته شده و بیانگر این موضوع است که شاید برای یک زن در این جامعه سنتی مشکلاتی به وجود بیاید.

نارکی ادامه داد: ما در این نمایش از آیین‌های سنتی عروسی قدیم تا به امروز استفاده کردیم.۳

به گزارش آوای جنوب؛ نمایش کابوس زنی در خواب به نویسندگی اورنگ نارکی، کارگردانی مسلم نارکی و بازیگری زهرا افشین‌زاده، پگاه زنیان‌زاده، هانیه کرد‌لو، مرضیه صفری، نسترن هاشم‌زاده، بینا هاشم‌زاده، زهرا علی‌نژاد، مریم گرجی‌زاده، شکوفه عاشوری و امین کرمی ایفای نقش کرده است.

در ادامه مسلم نارکی کارگردان این اثر گفت: نمایش «کابوس زنی در خواب» که در بخش مرور جشنواره سی‌و‌سوم فجر حضور دارد، پیش از این هشت شب اجرای عمومی را در گچساران تجربه کرده است. نارکی در این باره گفت: «ما هشت شب در گچساران اجرای عمومی رفتیم و با استقبال خیلی خوب تماشاچیان مواجه شدیم. فضای نمایش برای آن‌ها بسیار ملموس بود که توانستند با آن ارتباط خوبی بگیرند.»۲۹۰۴۳۴۹_۶۹۵

این کارگردان با تاکید بر این‌که مخاطبان غیربومی هم می‌توانند با زبان نمایش «کابوس زنی در خواب» ارتباط برقرار کنند، افزود: «زبان کار ما، فارسی عامیانه است، جوری که تماشاچیان غیر بومی هم کاملاً آن را درک کنند. در جاهایی که از زبان محلی هم استفاده شده، برای مخاطبان غیر بومی قابل فهم است.»

او موسیقی این نمایش را تلفیقی از نواهای بومی و غیر محلی دانست که شکل و حسی امروزی دارد و برای مخاطب جذاب است.

مسلم نارکی همچنین با اشاره به حضور پررنگ زنان در نمایش‌اش گفت: «ما گروهی به نام سفیر هستیم که از سال ۷۲ تاسیس شده‌ایم و سعی داریم با ایجاد فضایی بومی، به مشکلات زنان در جامعه سنتی بپردازیم. این نمایش هم در ادامه همین رویکرد است.»

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. نرگس احمدپور گفت:

    درود برعوامل پرتلاش گروه هنری سفیر -راستی دوستان اشاره ای به حضور نماینده ی محترم نشد؟ایشان بسیار هنردوست وطرفدار کارهای هنرمندان شهرشان هستند .حضور عوامل پایه بلند سیاسی در کنار هنرمندان قوت قلبی برای عزیزان هنرمند وهنر دوستان است.امید است فرزند هنر در شهرمان از یتیمی اداوار گذشته وعدم توجه ها فاصله گرفته باشد.به آقایان نارکی یک خسته نباشید هنری از طرف بانوان هنری شهرستان عرض می کنیم .سپاس از توجه پایگاه خبری آوای جنوب –

  2. سحر گفت:

    واقعا نمایش زیبایی بود مخصوصا طراحی صحنه بسیار زیبایی داشت و به عنوان کابوس مبهمی خودشو داشت به شخصه لذت بردم باتشکر

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president