آوای جنوب

نظارت بر بازار گچسارانم آرزوست!

آوای جنوب 
افزایش ۳۰درصدی اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز هر خانواده در یک ماه اخیر موجب شده که حتی خانواده‌ای با درآمد متوسط نتواند آن طوری که بخواهد مایحتاج زندگی خود را تامین کند تا چه برسد به خانواده‌های قشر ضعیف و کم درآمد.
نظارت بر بازار گچسارانم آرزوست!

آوای جنوب گچساران_ سمیرا نصاری،  بیش از هفت ماه است که بیماری ویروس کرونا  در کشور شیوع یافته و این بیماری نه تنها سلامت و جان مردم  را نشانه گرفته  بلکه اقتصاد کشور  را تحت تاثیر  خود قرار داده است.

در این ایام کرونایی موجب شده که سودجویان از این فرصت استفاده کرده  و برای برهم زدن نظم بازار اقلام مورد نیاز و ضروری هر خانوار را  به هر قیمتی که دوست دارند در بازار عرضه کنند تا از این طریق بتوانند به سود بیشتری برسند.

این روزها در بازار شاهد افزایش قیمت افسارگسیخته و سرسام آور اقلام و مایحتاج ضروری زندگی مردم هستیم به طوری که این افزایش قیمت نه هر ماه بلکه هر روز و لحظه به لحظه مشاهده می‌شود و این گرانی نای مردم گرفته به گونه‌ای که زندگی در این شرایط  برای مردم سخت‌تر شده است.

افزایش ۳۰درصدی اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز هر خانواده در یک ماه اخیر موجب شده که حتی خانواده‌ای با درآمد متوسط نتواند آن طوری که بخواهد مایحتاج زندگی خود را تامین کند تا چه برسد به خانواده‌های قشر ضعیف و کم درآمد.

این افزایش قیمت‌ها شاید برای دولت  و سودجویان به نوعی عادت تبدیل شده، اما صدای مردم را درآورده و کمرشان را  زیربار این همه گرانی خم کرده است.

وقتی هم که دلیل آن را از مسئولان امر جویا می شویم، اذعان می‌کنند که این افزایش قیمت‌ها یک موضوع کشوری و تصمیم ستاد ملی تنظیم بازار است.

مسوولان در این باره اذعان دارند که  افزایش بی‌سابقه قیمت دلار و ارز در بازار و شیوع کرونا یکی از دلایل افزایش قیمت محصولات و اقلام ضروری  است  که این وضعیت نابسامان و افسار گسیخته  را در بازار ایجاد شده  و شرایط زندگی را برای مردم روز به روز  سخت‌تر کرده است.

از ابتدای سالجاری تا کنون هر لحظه شاهد افزایش قیمت اجناس در بازار بوده‌ایم، گرانی ماده‌های غذایی پروتینی از جمله گوشت، مرغ و ماهی و حذف آن از سفره‌ها و بعد از آن افزایش ۳۰درصدی قیمت لبنیات و این بار هم افزایش قیمت برنج، چای، حبوبات و مواد شوینده را در بازار  شاهد هستیم.

 یکی از شهروندان گچسارانی  در این باره اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون شاهد افزایش قیمت اقلام مورد نیاز خانوار در بازار بودیم به طوری که ناگهانی و یک شبه حبوبات با افزایش قیمت صددرصدی، گوشت و مرغ و برنج  و لبنایت به دنبال این افزایش قیمت و حال این نابسمانی و افسار گسیختگی در بازار همچنان ادامه دارد.

خانم زارعی ادامه داد: دیگر کسی صحبت از گرانی میوه نمی‌کند چرا که خیلی‌ها اکنون تنها به دنبال سیر کردن شکم خانواده خود هستند و در تامین اقلام مورد نیاز درجا می‌زند و خیلی وقت است که میوه را حذف کرده‌اند.

 محمدی ادامه داد: در گذشته افزایش قیمت اقلام در بازار سالی یک بار رخ می‌داد اما امسال و از ابتدای سال تا کنون  نه هرماه  و هر هفته بلکه هر روز و لحظه به لحظه شاهد افزایش قیمت اقلام مورد نیاز و ضروری خانوار هستیم.

خانمی که در حال خرید از یکی از فروشگاه‌های گچساران بود، عنوان کرد: هر سال با سریال افزایش قیمت برخی محصولات مواجه هستیم، اما امسال بسیاری از کالاها با افزایش چند برابری مواجه شده و کم کم بسیاری از مواد غذایی از سفره مردم رخت بربسته است.

وی ادامه داد: وقتی که عامل گرانی محصولات را از فروشندگان جویا می‌شویم آنها دلیل گرانی ها را خریدها و نرخ های جدید بیان می کنند.

به گفته رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران که از ابتدای سالجاری تا کنون شاهد افزایش قیمت اجناس در بازار هستیم، گفت: هم اکنون کمبودی در بازار وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه قیمت برنج دانه بلند در ابتدای سالجاری ۸۰هزار تومان بوده و هم اکنون به ۲۱۰هزارتومان رسیده است، عنوان کرد: قیمت اجناس براساس نوسات قیمت دلار و ارز افزایش یافته است.

شریفی با اشاره به اینکه از مردادماه امسال تا کنون قیمت کالاهای اساسی ۳۰درصد افزایش یافته است، تصریح کرد:  همچنین قیمت حبوبات، لوازم برقی و اقلامی مانند چای خارجی به ۹۸ هزار تومان رسیده است.

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت گچساران ابراز کرد: در شهریور ماه مواد شوینده بیش از ۱۸درصد افزایش قیمت داشته است.

به گزارش فارس، حال که در کشور شاهد لحظه به لحظه افزایش قیمت کالاهای ضروری و مورد نیاز خانوارها هستیم و این افزایش قیمت بر گرده بسیاری از مردم فشار می‌آورد  می‌طلبد که مسوولان به فکر چاره‌ای مناسب باشندو این افسارگسیختگی را در بازار کنترل کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president