آوای جنوب

خادمی:

مهاجرت مردم روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج نگران‌کننده است

باید مدلی انتخاب کنیم که مردم در روستاها بمانند. ما گفتیم به روستاها گاز، جاده و امکانات داده شود اما هرگز پای صحبت و درد و دل آنها ننشستیم که گاهی…

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهاجرت مردم از روستاهای این استان به سمت یاسوج افزایش داشته و این موضوع نگران‌کننده است.

آوای جنوب؛

 سید موسی خادمی ظهر امروز در همایش توسعه روستاها که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، فرمانداران و دهیاران برگزار شد، اظهار کرد: جامعه استانی کهگیلویه و بویراحمد متشکل از سه جامعه عشایری، روستایی و شهری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گاهی طرح‌هایی که انجام دادیم بافت روستایی را به شهری تبدیل کرد، افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر مهاجرت از روستاها به شهرها به شدت در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم با ایجاد انگیزه زمینه ماندن روستائیان در روستا فراهم شود، گفت: اقتصاد مقاومتی در تولیدات روستاهای ما است پس باید روستاهای ما تقویت شوند تا اقتصاد کشور تقویت شود و مشکلات کنونی از بین برود.

این مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دولت طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را برای توسعه اقتصاد در روستاها پیش‌بینی کرده و ما مدل‌های مختلف توسعه را در این استان انتخاب می‌کنیم.

خادمی افزود: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ شرایط خاصی که دارد باید در رتبه اول توجه برای توسعه روستاها باشد و این استان پایلوت اجرای طرح جدید دولت برای توسعه روستاها قرار بگیرد و با یک هزینه مشخص این استان به نقطه توسعه برسد و الگوی برای کشور باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در حال طراحی طرح جدید برای توسعه استان هستیم که این طرح در سفر هیئت دولت به استان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آنچه تاکنون در روستاهای استان به لحاظ نظری و عملی ارائه شد مشکلاتی داشته اضافه کرد: حاشیه نشینی مردم در اطراف برخی نقاط شهر یاسوج باعث ایجاد مشکلات امنیتی، اجتماعی و فرهنگی شده و نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.

این مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مهاجرت از روستاهای استان به سمت یاسوج در حال افزایش است، تصریح کرد: باید مدلی انتخاب کنیم که مردم در روستاها بمانند. ما گفتیم به روستاها گاز، جاده و امکانات داده شود اما هرگز پای صحبت و درد و دل آنها ننشستیم که گاهی ماندن روستائیان با امکانات عمرانی و زیربنایی اجرایی نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر توانمندسازی خانواده‌ها در روستاها تأکید و خاطرنشان کرد: باید توانمندسازی خانواده‌ها را از کنج روستاها شروع کنیم که توانمندسازی روستائیان به توسعه روستاها و آبادانی آنها کمک می‌کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president