آوای جنوب

«من هم عاطفه دارم» یادداشت یک مادر گچسارانی برای رفتن عاطفه صالحی مقدم

احمدپوراینجا یاسوج است.پایتخت طبیعت.پایتخت قلبهای شکسته وتکه ای دوست داشتنی از اجزای سرزمین مادری ام.

آوای جنوب؛

اینجا هزاران عاطفه نفس می کشند ،وآنسوتر هزاران چشم پلید پلک می خوابانند وگوش تیز می کنند تا صدای گام بره های معصوم را شمرده وشمرده وشمرده تر بشنوند.
اینجا در این سرزمین ،من،هزار مادرم.
عاطفه ی من در روزها پیش از این ،در حالی که سوگند می خورد به گناهی ناکرده ،طعمه ی اسیدپاشی هم جنسی بی عاطفه شد.تنش سوخت ودلش سوخته تر وتنها در خبرها پیگیر حالش شدند .خبر از حال آشفته ام نداشتند ،مادری با قلب زخم خورده وپدری زخمی تر از هر مرد ،در دیاری غریب وپشت نگاههایی که به پول آشناتر بودند تا اندامی که می سوخت وچشمانی که فروغ خانه بود وبی فروغ شد.
عاطفه ی من ماه ها پیش از این شاهرگ حیاتش را بریدند.غریبه نبود آشنایی که نام پدر را یدک می کشید وجرمش را به گردن فقری کهنه می انداخت ودر دام اعتیاد می سوخت وپنجه تیز کرد وگرگی شد بر اندامم ودامان دختری شش ساله.
عاطفه ی من زن پیری بود که می گفتند مادربزرگم است.ساکت ورنجور .پیشکش خون بس .دخترکی در دوردست نگاهش با لی لی زیبایی در آغوش ، هم آغوش انکه جان برادرش را برادر ستانده بود.
عاطفه ی من ۷ ساله بود وبی پروا.درست در اولین ساعات آغاز حضورش در مدرسه قلبش از هیجان ایستاد وبازهم تنها درخبرها به تعداد انگشتان یک دست روزشماری کردند وفراموش شددردی که از نبودنش برجانم ریشه دوانده است.
«من هم عاطفه دارم»
یک شهر پر از عاطفه یک سرزمین هراسی تلخ.
اینجا سرزمین نور است .نوری وارث نور.وما فرزندان نور.
ما وارث انقلابی محمدی هستیم.همان سالار نور.که در دستانش زینب کبری (س) را پس از اقامه کردن اذانی در گوشش به ندایی اینچنین به حضرت علی (ع) وحضرت فاطمه(س) معرفی نمود:
:شاهد دردی جانکاه در کربلا خواهد بود اما در رسوایی قاتلان نابکار تنها یک جمله اش رعشه بر اندام کفار خواهد انداخت فریاد خواهد زد به ولله زیباترین صحنه از خاندان خود را می بینم.
آری
ما وارث غرور شیرزنانی از تبار خدیجه ایم.وارث صبر فاطمه (ع )وغیرت زینب (س)
همکلام با دیگر بانوان دیار غیور مردان وشیرزنان کهگیلویه وبویراحمد قتل نوگل عزیز «عاطفه صالحی مقدم» وظلمی که بر وی ودردی که برخانواده اش روا داشته اند را محکوم نموده ودربیانیه ای همدرد وهمکلام با آنان که عاطفه دارند چنین می گوییم:
بسم الله النور
جامعه ی بانوان هنرمند-خبرنگار-نویسنده-پرستار-پزشک-فرهنگی –بسیجی-وهمه ی مادران شهرستان گچساران طی این بیانیه اعتراض خود را برعلیه شیادانی که دختر ۱۷ ساله یاسوجی فرزند دلبند جامعه فهیم استان کهگیلویه وبویراحمد عاطفه صالحی مقدم را به قتل رسانده اند به سمع مسئولین رسیدگی پرونده می رساند متن بیانیه چنین است
با عنایت به موازین دین مبین اسلام ولبیک به سخنان بزرگان دین ومراجع عظام که قتل نفس وقتل عمد را محکوم ومغایر با احکام بشردوستانه ی اسلام می داند اعتراض خود را در پی قتل دختر بی گناه هم استانی «عاطفه صالحی مقدم» اعلام نموده وخود را در غم خانواده ارجمندشان شریک می دانیم وهم کلام با تمامی بانوان مذهبی وفهیم گچسارانی وآنان که مادر هستند این عمل غیرانسانی وفجیع را محکوم می نماییم واز مسئولین امر درخواست رسیدگی به این پرونده را داشته واشد مجازات را برای آنان که آبرو را قورت داده وغیرت را قی نموده اند ونام مرد برازنده اشان نیست خواستاریم.
به برکت روز پرستار وتولد بانو زینب کبری (س) آبرویی مستدام وصبری با دوام برای خانواده متوفی داریم وبا شعار «من هم عاطفه دارم» حمایت خود را از زنان ودختران هم استانی در برابر ناملایمات اجتماعی اعلام می کنیم.
جامعه بانوان شهرستان گچساران
نرگس احمدپور اسفند ۱۳۹۳

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. مریم گفت:

    از متن زیباتون متشکرم .من هم عاطفه دارم

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president