آوای جنوب

مشکلات کنونی دانشگاه یاسوج محصول سیاسی‌کاری افراد غیرمرتبط با دانشگاه است

چرا باید یک نماینده مجلس به خود اجازه دهد که مدیریت دانشگاه را منسوب به خود بداند و در کار دانشگاه دخالت کند

بسیج دانشگاه یاسوجمسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج گفت: پیکر رنجور دانشگاه یاسوج و مشکلات کنونی آن محصول سیاسی‌کاری برخی افراد غیرمرتبط است.

آوای جنوب؛

محمد عبدالحسینی عصر امروز در جمع خبرنگاران با انتقاد از این سخن که در دانشگاه یاسوج تشکل اصلاح‌طلب نداریم، اظهار کرد: مگر دانشگاه باشگاه سیاسی است که در آن تشکل اصلاح‌طلب و اصولگرا و یا اینکه با هر عنوان دیگری داشته باشیم؟

وی با انتقاد از این نوع نگاه، افزود: فعالیت‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها بسیار فراتر و گسترده‌تر از تفکرات بسته سیاسی است و دانشجو در این تشکل‌ها بینشی فراتر از چارچوب‌های بسته سیاسی دارد.

این فعال دانشجویی با انتقاد از اینکه برخی دانشگاه را پیاده‌نظام احزاب سیاسی تلقی می‌کنند و از گذشته تاکنون دانشگاه یاسوج با این نوع نگاه آسیب‌های جدی دیده است، اضافه کرد: پاتوق کردن دانشگاه برای احزاب خود زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات از جمله رکود علمی و درجا زدن است که اکنون شاهد چنین وضعیتی در دانشگاه یاسوج هستیم.

وی، مشکل دانشگاه یاسوج را نه مربوط به امروز و مدیریت کنونی، بلکه‌ پروسه‌ای دنباله‌دار از گذشته تا حال دانست و عنوان کرد: چرا باید یک نماینده مجلس به خود اجازه دهد که مدیریت دانشگاه را منسوب به خود بداند و در کار دانشگاه دخالت کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج بیان کرد: یکی از مشکلاتی که اکنون دامنگیر مدیریت جدید و سرپرستی دکتر رمضانی شده به همین موضوع برمی‌گردد و به عقیده ما این روند اشتباه است و در آینده هم برای دانشگاه مشکلات بیشتری ایجاد خواهد کرد.

عبدالحسینی در پایان رشد نامناسب علمی دانشگاه یاسوج را به همین دلایل عنوان کرد و ادامه داد: به جای اینکه تلاش شود دانشگاه یاسوج در رشد علمی و فرهنگی اول باشد در سیاسی‌کاری حرف اول را می‌زند که موجب رکود در کسب رتبه‌های لازم برای یک دانشگاه موفق خواهد شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president