آوای جنوب

امام جمعه باشت:

مسئولین استانی مراقب باشند عوامل فتنه ، استان ما را لکه دار نکنند

اگر مرگ بر آمریکا و اسراییل می گوییم چون حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ ولی اینها آمدند و گفتندنه غزه نه لبنان

DSC_0549حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی ظهر امروز در مراسم سوگواری شهادت امام رضا(ع) در گچساران  که در مسجد صاحب الزمان وبه همت هیئت رزمندگان برگزار شد، با بیان اینکه مسئولین استانی بدانند مردم استان ما همیشه در ولایت پذیری در صدر بوده است اظهار داشت: مسئولین استانی مراقب باشند عوامل فتنه ، استان ما را لکه دار نکنند.

آوای جنوب؛

حجت الاسلام عبودی افزود :امام و مردم هر کدام وظایفی دارند که بدون هم محقق نمی‌شود، افزود: هر ملتی که بدون امام بماند به دوران جاهلیت برگشته و گمراه می‌شود.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در خصوص لزوم وجودی امام در جامعه گفت: امام علی(ع) در حدیثی عنوان کرده‌اند که فلسفه آفرینش امامان و ائمه اطهار(ع) ارشاد و نجات مردم از گمراهی و انحراف بوده است.

عبودی ادامه داد: در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در طول تاریخ هر کدام از رهبران الهی آمده‌اند، یادآور شد: همه رهبران الهی به ویژه پیامبر(ص) به مدت ۲۳ سال وظیفه خود را به بهترین شکل انجام داده‌اند به گونه‌ای که خداوند به پیامبر(ص) می‌فرمایند شما بیش از اندازه خود را تحت فشار قرار ندهید.

وی با اشاره به وظایف ملت در برابر امامان الهی گفت: شناخت تفکر و اندیشه امام نه شناخت شناسنامه‌ای وظیفه ملت در برابر وظایف و زحمات رهبر و امام الهی است.

عبودی اظهار کرد: امام علی(ع) ۲۵ سال خانه‌نشین شدند و مردم در پی کسانی دیگر رفتند و این نشان از عدم درک و شناخت مردم نسبت به وظیفه خود بود.

امام جمعه باشت در بخش دیگری با اشاره به به لزوم شناخت از رهبر و امام جامعه و فتنه ۸۸ افزود: فتنه ۸۸ در کشور ایران اسلامی به وجود آمد هنوز که هنوز است بعضی از افراد از گفتن کلمه فتنه ابا دارند.

عبودی با بیان اینکه ولایت فقیه زمان مکرر و مستمر لفظ فتنه را به کار می‌برند و یادآوری می‌کنند تا فتنه ۸۸ فراموش نشود، اظهار کرد: با این همه اما آقای سیاسی در دانشگاه گچساران در جایگاه کرسی ‌آزاد‌اندیشی می‌گوید که کلمه فتنه ساختگی است.

وی ادامه داد: باید از وی پرسید چه کسانی کلمه فتنه را به کار برده‌اند، لفظ فتنه توسط ولایت فقیه مطرح شده است و تو چه عددی هستی که این حرف را بر زبان بیاوری.

عبودی در پاسخ به برخی اظهارات شجاع‌پوریان در دانشگاه پیام نور گچساران گفت: آقای سیاسی شما باید بدانید که مردم در روز ۹ دی جواب شما را داده و دهانتان را خرد کردند.

امام جمعه باشت تأکید کرد: با وجود محکومیت میلیونی مردم در ۹ دی هنوز هم اظهار نظر و وجود می‌کنید؟ فتنه ۸۸ یکی از خطوط قرمز ما بوده و باید پررنگ شود باید هرروز گفته شود.

وی با اشاره به بی‌حرمتی عده‌ای در روز عاشورای حسینی در سال ۸۸ افزود: آن عده پرچم عزای امام حسین(ع) را به آتش کشیدند و اگر رهبری فرمودند فتنه خط قرمز است و مردم حساسیت نشان می‌دهند بدون هیچ گرایش حزبی و خطی اعلام می‌کنیم آنچه برای ما مهم است خط ولایت است.

عبودی ادامه داد: فتنه یعنی کسانی که در حمایت از هتک حرمت به عاشورای ۸۸ اصل ولایت فقیه را مورد هتک حرمت قرار دادند و اصل ولایت فقیه امام رضا(ع)، امام علی(ع)، پیامبر(ص) و آل پیامبر(ص) است.

امام جمعه باشت بیان کرد: سران فتنه همان روز این عده را مردمی خداجو نامیدند ، همین ها آمدند و گفتند نه غزه نه لبنان.

عبودی با بیان این‌که خداوند در زیارت عاشورا به ما یاد داد که حوادث و رویدادها را فراموش نکنیم، گفت: در زیارت عاشورا سلام بر امام حسین(ع) را بیان کرده تا ما هیچ‌گاه فراموش نکنیم چه ظلم و ستم‌های به امام حسین(ع) توسط شمر و بعضی خانواده‌ها و طوایف از جمله آل زیاد و مروان و بنی‌امیه شده است.
حجت الاسلام عبودی نکند آنها را به فراموشی بسپاریم وگرنه اگر بنشینیم و قصه از گذشته و تاریخ وحرکت امام رضا بگوییم که اینها را مردم آگاهند و می دانند ما باید یادآوری کنیم و این معنای اِنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ است.
اگر امروز ملت ما از سوریه ، لبنان و فلسطین حمایت میکند به معنای اِنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ است و اگر مرگ بر آمریکا و اسراییل می گوییم چون حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ ولی اینها آمدند و گفتندنه غزه نه لبنان.
امام جمعه باشت در گچساران با انتقاد از مسئولین استانی گفت : مردم ما از شما توقعاتی دارند ولی بدانید مردم ما نیز تا حدی صبر و استقامت دارند.
عبودی با بیان اینکه مسئولین استانی بدانند مردم استان ما همیشه در ولایت پذیری در صدر بوده است اظهار داشت: مسئولین استانی مراقب باشند عوامل فتنه ، استان ما را لکه دار نکنند.

وی در پایان وظیفه مهم و دیگر مردم را در برابر امام و رهبر، شکرگزاری به درگاه خداوند را به جهت وجود ایشان عنوان کرد.DSC_0550 DSC_0539 DSC_0552 DSC_0532 DSC_0531 DSC_0548 DSC_0547 DSC_0553 DSC_0551 DSC_0534 DSC_0557 DSC_0559

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ندای ندبه گفت:

    خدا قوت مجاهد خدا قوت دلاور …استان ما که سرامده ولایت مداریست وتبعیت بی چون چرا از رهبری را در کارنامه برسینه دارید در این چند وفته شده حیات خلوته فتنه گران

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president