آوای جنوب

محمد باورساد مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری شد

جناب آقای مهندس باورساد ، با عنایت به تعهد و تخصص و صلاحیت های علمی و عملی جنابعالی را به عنوان مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت وگاز آغاجری منصوب می نمایم

IMG_1925در حکمی از سوی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مهندس محمد باورساد به عنوان مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری منصوب شد.

اختصاصی آوای جنوب؛

به گزارش آوای جنوب از اهواز طی حکمی از سوی مهندس بیژن عالیپور ، محمد باورساد مدیرعامل سابق نفت وگاز گچساران مدیرعامل نفت و گاز آغاجاری شد.
در حکم مهندس عالیپور آمده است : جناب آقای مهندس باورساد ، با عنایت به تعهد و تخصص و صلاحیت های علمی و عملی جنابعالی را به عنوان مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت وگاز آغاجری منصوب می نمایم.
مهندس باورساد پیش از این به عنوان مشاور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و قبل از به عنوان آن مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران مشغول فعالیت بوده است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری یکی از پنج شرکت بهره برداری تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که راهبری عملیات تولید ، فرآورش و انتقال نفت و گاز را با رعایت اصول صیانت از مخازن با فعالیت مستمر در ۴۵ واحد عملیاتی از هشت میدان نفتی (آغاجاری، کرنج، پرنج ، پارسی ، رامشیر، رگ سفید۱، پازنان۱ و مارون) را با فعالیت ۱۲ واحد بهره برداری، ۸ کارخانه گاز و گاز مایع ،‌۱۸ ایستگاه تقویت فشار و تزریق گاز، ۴ واحد نمکزدایی را بر عهده دارد و ۲۵%درصد نفت مناطق نفتخیز جنوب را تولید می نماید .

و بیش از ۳۰% مایعات گازی خوراک پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) و تولید روزانه در حدود ۱۱۰۰۰ بشکه در روز نفتا بخشی از خوراک مورد نیاز شرکت پتروشیمی بوعلی را تامین می کند.
شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با گستردگی ۲۵ هزار کیلومتر مربع پراکندگی در نقاط کوهستانی و صعب العبور استانهای خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و سواحل استان بوشهر قرار دارد .

این شرکت در ۱۲۵ کیلومتری اهواز در جنوب غربی کشور و جنوب شرقی استان خوزستان واقع شده است که وظیفه اصلی آن تولید نفت خام،‌گاز مایعات گازی و همچنین تزریق گاز به مخازن محدوده جغرافیایی تحت مدیریت با رعایت کلیه اصول ایمنی و محیط زیست می باشد .

این شرکت افتخار دارد با تولید حدود۲۰% نفت تولیدی کشور سهم بسزایی را در توسعه و آبادانی ایران اسلامی ایفا می کند.

این شرکت راهبرى عملیات تولید، فرآورش و انتقال نفت و گاز را با فعالیت مستمر واحدهای بهره بردارى ، کارخانه های گاز و گاز مایع ، ایستگاههای تقویت فشار و تزریق گاز و واحدهای نمکزدایى به عهده دارد.

از ویژگی های منحصر به فرد این شرکت می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

۱- تنوع و تعدد ماشین آلات فرایندی تولید
۲- داشتن بزرگترین ایستگاه تزریق گاز خاورمیانه. ( تزریق گاز آغاجاری)
۳- اولین ایستگاه تزریق گاز امتزاجی. ( تزریق گاز رامشیر )
۴- وجود ۲ پالایشگاه گاز و گاز مایع.
۵- با در اختیار داشتن ۲ تلمبه خانه نفت، نقش ترمینال را در خطوط صادراتی ایفا می کنند.(شاهرگ حیاتی صادرات)
۶-داشتن ۷۰۰۰ کیلومتر خطوط لوله.
۷- وجود وسیع ترین انبارهای کالای نفتی در آغاجاری.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president