آوای جنوب

صدور دستور شروع به کار کارخانه قند توسط آیت‌الله رئیسی/ تظلم‌خواهی کارگران نزد قاضی‌القضات

آوای جنوب 

رئیس دستگاه قضا در بازدید از کارخانه قند یاسوج، با اشاره به تعطیلی ۵ ساله این کارخانه گفت: این کارخانه به عنوان مرکزی برای تولید شهر یاسوج نباید تعطیل می‌شد و تعطیلی آن در مدت ۵ سال قابل قبول نیست.

به گزارش آوای جنوب از یاسوج، آیت‌الله رئیسی در بازدید از کارخانه قند یاسوج، با اشاره به تعطیلی ۵ ساله این کارخانه گفت: این کارخانه به عنوان مرکزی برای تولید شهر یاسوج نباید تعطیل می‌شد و تعطیلی آن در مدت ۵ سال قابل قبول نیست.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه این معامله قابل توجیه نیست و با ثمن بخس وبه شخصی فروخته شده و تاکنون پلمب شده بود، خاطرنشان کرد: معامله این کارخانه باطل و پلمب کارخانه شکسته شده است با همکاری امام جمعه استاندار و کارگران باید چرخ‌های تولید کارخانه به حرکت در بیاید و نه تنها ۳۰۰ کارگر سال ۹۵ بلکه تا یک هزار نفر از این کارخانه ارتزاق کنند‌.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه این چرخ تولید به ناحق تعطیل شده و ۴۲ هکتار از بهترین زمین‌های شهر یاسوج از چرخه خارج شده است، خاطرنشان کرد: این کارخانه به هیچ عنوان مجاز به تعطیلی نبوده و به حول و قوه الهی در مدت کوتاهی چرخ آن به حرکت درمی‌آید.

به گزارش آوای جنوب ؛ در ابتدای این بازدید یکی از کارگران به نمایندگی از سایرین با اشاره به اجحافی که در حق کارگران صورت گرفته گفت: با یک درخواست سه سطری از سوی صنعت معدن و اداره کار این کارخانه تعطیل و کارگران آن اخراج شدند‌.

وی در ادامه گفت: یکی از کارگران به دلیل ناراحتی اخراج سکته کرد و دیگری به شغل ماهیگیری روی آورده بود به همراه خانواده در یک تصادف جان باخت و کارگران را با بدترین وضع از خانه‌های،سازمانی بیرون کردند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president