آوای جنوب

شورای مشورتی اصلاحات انحرافی است و باعث شکست اصلاح طلبان در انتخابات می شود

IMG_3585شورای مشورتی اصلاحات کارش را شروع نکرده به بن بست رسید/ منتجب نیا: این شورا انحرافی است و باعث دو دستگی و شکست اصلاح طلبان در انتخابات می شود

آوای جنوب؛

منتجب نیا در حالی به مخالفت با این شورا پرداخته است که ریاست آن در دست موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات است و دیگر اعضای آن را عده ای از چهره های شاخص حامی فتنه و اصلاحات مانند محمد رضا عارف، مرتضی حاجی، حسین مرعشی، محسن رهامی، احمد حکیمی‌‌پور، علی صوفی، عبدالله ناصری، حسین کمالی،‌مرتضی مبلغ، آذر منصوری، و محمود میرلوحی، تشکیل میدهند.

گروه سیاسی- آوای جنوب: علی رغم اینکه تا دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همچنان زمان زیادی باقی مانده است اما به نظر میرسد به موازات کمتر شدن فاصله تا انتخابات بر عمق و شکاف بین گروه های اصلاح طلب افزوده میشود و به تبع آن پژواک های اختلافات داخلی اصلاح طلبان رسا تر به گوش میرسد.

درحالی که از فردای انتخابات سران اصلاحات به فکر افزایش انسجام در میان خود افتادند و تمام اهتمام خود را در راستا ایجاد همبستگی و وحدت در میان خود معطوف کردند و در این راستا حتی تلاش کردند با برگزاری نشست ها و همایش هایی بتوانند وحدت ظاهری اصلاح طلبان را مخابره نمایند، تاکنون نتوانسته اند به چنین هدفی نایل شوند.

در همین راستا قائم مقام حزب منحله اعتماد ملی در مصاحبه ای که با یکی از رسانه های اصلاح طلب داشت با انتقاد شدید نسبت به فعالیت یکی از گروه های تازه تاسیس در درون اصلاحات، آن را مسیر انحرافی خواند و افزود: «شورای مشورتی که این روزها در رسانه ها مطرح شده است را مسیر انحرافی می دانم و مطمئن هستم که تلاش این دوستان نه تنها به نتیجه نمی رسد که اگر به فعالیت خود ادامه دهند، منجر به دو دستگی و در نهایت شکست اصلاح طلبان در انتخابات آینده خواهد شد».

منتجب نیا در حالی شورای راهبردی اصلاح طلبان که در فروردین امسال تشکیل شده است را مسیر انحرافی میخواند که موسسین این شورا هدف از ایجاد آن را هماهنگی میان دو مجموعه اصلاح‌طلبان، یعنی شورای مشورتی و شورای هماهنگی ورصد فضای سیاسی موجود عنوان کرده اند.

همچنین وی در حالی به مخالفت با این شورا پرداخته است که ریاست آن در دست موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات است و دیگر اعضای آن را عده ای از چهره های شاخص حامی فتنه و اصلاحات مانند محمد رضا عارف، مرتضی حاجی، حسین مرعشی، محسن رهامی، احمد حکیمی‌‌پور، علی صوفی، عبدالله ناصری، حسین کمالی،‌مرتضی مبلغ، آذر منصوری، و محمود میرلوحی، تشکیل میدهند.

قائم مقام حزب منحله اعتماد ملی که توسط یکی از سران فتنه تاسیس شده بود، در ادامه با تهدید این شورا به ادامه فعالیت گفت: «حزب اعتماد ملی به عنوان یکی از احزاب فعال در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، کمیته انتخاباتی خود را برای انتخابات مجلس آتی تشکیل خواهد داد و اگر اعضای شورای راهبردی از مسیر خود که همان بی توجهی به احزاب است برنگردد، حزب اعتماد ملی با تابلو و هویت مستقل خود در انتخابات شرکت می کند».

پرده برداری منتجب نیا از اختلافات درونی اصلاح طلبان و بلند کردن تابلو انشقاق در میان اصلاحات در حالی است که قبل تر نیز محمد رضا عارف در مصاحبه ای اختلافات خود با سران اصلاح طلبان را اعلام کرده بود. وی در پاسخ به این پرسش که شورای مشورتی خاتمی در انتخابات آتی تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت یا شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان گفته بود: «همه تشکل‌ها مؤثر هستند و هر کسی در جایگاه خود می‌تواند تأثیر بگذارد، حال همه در عمل نشان خواهند داد که تأثیرگذاری از سوی کدامیک خواهد بود. در شورای مشورتی خاتمی شرکت نمی‌کنم، ما خودمان شورای مشورتی داریم».

لازم به ذکر است پیش از این نیز منتجب نیا و حزب اعتمادملی در سه انتخابات ریاست جمهوری ۸۴، ریاست جمهوری ۸۸ و مجلس ۸۶ با ارائه لیستی جداگانه از اصلاح طلبان، حاضر به وحدت با آنها نشده بودند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president