آوای جنوب

به قلم مصطفی جوزانی

سناریوی طراحی شده فروزان-فولادی/ دوگانه فروزان-فولادی تکرار قبل نخواهد شد

حضور احتمالی فروزان چه بسا بهترین کمک به سبد آرا فولادی خواهد بودو…

فولادی فروزانآوای جنوب / مصطفی جوزانی

شاید در اولین نگاه با ذهنیتی که از انتخابات دهم مجلس در گچساران پدید آمد، ورود دو نامزد در انتخابات آینده از جریان اصولگرا، بی شک تکرار سناریوی دوره دهم می باشد.
البته گاه دوگانه ورود پیدا کردن به انتخابات با تغییر بازیگران و تغییرات اساسی در دیالوگها، مسیر رسیدن به هدف را هموار و چه بسا سرعت ببخشد.
طرح شدن نام فروزان به عنوان یکی از گزینه های جریان اصولگرا برای ورود به انتخابات آینده اگرچه در اوایل با علامت سوالاتی از جنس اصلاح طلبی وی و نزدیکی با تاجگردون روبرو شد اما به هردلیل تغییر در نوع بازیگران صحنه، یکی از علل اساسی بازی جدید می باشد که در این شرایط پیش آمده و با تجربه ادوار گذشته با گزینه صرفا اصولگرا و تابلودار محقق نمی شود.
گفتیم ورود با دو گزینه، به شکل دور گذشته، قطعا تکرار تجربه تلخ جعفری و حسینی خواهد شد.
اما تغییرات در زمین بازی و نوع بازیگران به شکلی که شاید سناریوی جریان اصولگرایی در آینده باشد یقینا در هموارسازی مسیر کارساز خواهد بود.
در آن سو حضور فولادی به عنوان دیگر گزینه جریان اصولگرایی برای انتخابات آینده، تکمیل کننده این بازی یا سناریوی دوگانه خواهد بود.
در این میان اگرچه این استراتژی با یک نیروی اصلاح طلب ادامه پیدا می کند و این امر برای نیروهای ارزشی و برخی اصولگرایان غیرقابل قبول می باشد، اما باید این واقعیت را پذیرفت که در شرایط فعلی،

۱-وحدت و یکپارچه نمودن نیروها برای آینده دارای اولویت است.

۲- وی برگ های برنده بی شماری در انتخابات پیش رو خواهد داشت که در صورت لزوم و فراهم شدن زمینه در یادداشتهای بعدی به آن خواهیم پرداخت.

۳- حضور احتمالی فروزان چه بسا بهترین کمک به سبد آرا فولادی خواهد بود.

۴- و از همه مهمتر نفوذ در محدوده و خط قرمزهای اصلاح طلبی خانوادگی و تغییر شکل دادن به آرایش جدید در صحنه انتخابات بعد از چند دوره متوالی با هموارسازی و ورود شخصیت های جدید اصلاحطلب.
حال جدای از بحث پشتوانه قوی وقومی فروزان در بویراحمد و گچساران و احساس خطر کردن چپ سنتی یا همان طیف خواجوی و اصلاح طلبان سنتی استان ازبی ثباتی و رو بازی نکردن تاجگردون با آنها و از همه مهمتر تمامیت خواهی جریان فکری وی باعث اختلافات عمیق فکری با آنان شده که این امر تمایل آنها را برای حمایت از ورود یک نیروی اصلاح طلب جدید تشویق می کند.
در پایان با این تفاسیر و برای رسیدن به نقطه و کسب نتیجه مطلوب، سناریوی طراحی شده در صورتی عملی خواهد شد که این دوگانه فولادی-فروزان تا انتها ادامه پیدا کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president