آوای جنوب

روشنفکر: رانت و فساد در اثر منافع حزبی است/جوانان باید جای پیرمردها را در مناصب مهم بگیرند/تنها راه مبارزه با فساد انتقال مدیران به اتاق شیشه ای است+تصاویر

آوای جنوب 

روشنفکر گفت: امروز با عناوین مختلف اقدام به تفرقه و جداکردن گروه های مختلف از هم کرده اند که باید همه حول محور ارزش های انقلاب متحد بود و از خودبینی، تکبر و خود بزرگ بینی پرهیز شود، این وحدت است، متهم کردن، تکفیر و تزویر و ترس از وحدت بلای جان جریان های انقلابی است.

 

به گزارش آوای جنوب در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور قشرهای مختلف مردمی در حسینیه الزهرا (س) یاسوج برگزار شد که یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی مهمان ویژه این جشن بود و به سخنرانی پرداخت.

مهدی روشنفکر ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام و آغاز هفته وحدت، بیان کرد: زمان تبعید رهبر انقلاب در سیستان و بلوچستان در جمع اهل سنت و شیعه پیشنهاد آن را ارائه داد و از ۱۲ ربیع الاول تا ۱۷ ربیع الاول را هفته وحدت نام گذاری کردند، فاصله بین این روزها را هفته نام گذاری گردند، در چنین روزی کاخ های ظلم و ستم فرو ریخت و خداوند اراده فرمود بشر را از منجلاب سیاهی و گناه نجات داده و کامل ترین بنده خود را بر زمین فرستاده و راه سعادت را به بشریت نشان داده و حجت را تمام کرد.

روشنفکر گفت: در شرایط امروز به لطف خدا و نفس قدسی امام راحل (ره) و با ایستادگی و جانفشانی ملت ایران مکتب محمد و آل او رساتر از همیشه شنیده میشود.

وی افزود: سوال جوانان این است اگر نسخه های اسلام وسیله نجات انسان است این همه جنگ چرا وجود دارد، در پاسخ باید گفت به نسخه های شفابخش پیامبر اکرم توجه نشده است، از گذشته تا امروز ثابت شده است تنها نسخه برای پیشرفت تمسک به مکتب پیامبر و اهل بیت او و در امروز ولایت فقیه است، قاضیان و وکیلان باید خود را بر آرمان های اسلامی منطبق کرده تا قله های پیشرفت در عرصه های مختلف مشاهده شود.

روشنفکر ادامه داد: عده ای بر خلاف نظریات مقام معظم رهبری مانع حضور مردم در عرصه های سیاسی هستند، باید اشاره کرد تنها راه نجات کشور پیاده سازی نسخه اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: پیامبر اڪرم در آخرین لحظات زندگی خود گفت ” نگذارید توده های جمعیتی ضعیف پشت درب های حکومت تکه تکه شود، و امروز فاصله طبقاتی وجود دارد که با مکتب پیامبر سنخیتی ندارد، پیامبر فرمود ” چند گروه را باید نهی از منکر کرد، باید جرائم کسانی که مسوولیت دارند و از آن منصب سواستفاده میکنند را افشا کرد، امروز با کمک رسانه های آزاد و مستقل و وظیفه شناس و منصب هایی چون قوه قضائیه باید در مقابل فساد ایستادگی کرد، پیامبر فرمود اگر ستمی در جایی مشاهده شود و با آنها مبارزه نشود به عدالت و دین جفا شده است، امروز باید با پدیده اشرافی گری و اقازادگی مبارزه کرد.

روشنفکر ادامه داد: امروز اسامه های زیادی در مناصب مختلف وجود دارد و پیرمردهایی در مناصب قرار دارند که باید جوانان در آن منصب ها قرار گیرد و امروز جوانگرایی یک امر اجتناب ناپذیر برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی گفت: در اثر منافع حزبی، رانت و فساد به وجود آمده است که باید با اتحاد و انسجام و تکیه بر روی نقاط مشترک و تزریق امید به جامعه تا زمینه تحقق پیاده سازی مکتب اسلامی انجام شود.

روشنفکر ادامه داد: امروز با عناوین مختلف اقدام به تفرقه و جداکردن گروه های مختلف از هم کرده اند که باید همه حول محور ارزش های انقلاب متحد بود و از خودبینی، تکبر و خود بزرگ بینی پرهیز شود، این وحدت است، متهم کردن، تکفیر و تزویر و ترس از وحدت بلای جان جریان های انقلابی است باید به سیره رسول الله در وحدت آفرینی استناد کرد، امیدوارم شاهد وحدت و یکپارچگی جهان اسلام باشیم.

انتهای پیام

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president