آوای جنوب

ذبح خانگی دام در گچساران تهدیدی برای سلامت مصرف کنندگان است

۶۶۱۷_۶۳۴۲۵۵۹۲۶۱۳۲۰۲۳۷۵۰_lرییس اداره دامپزشکی گچساران گفت: مصرف گوشت دام و مرغ هایی که در منازل ذبح می شود، تهدیدی جدی برای سلامت مصرف کنندگان است.

آوای جنوب؛

حمیدرضا گوهرگانی روز چهارشنبه در گفت وگوباخبرنگاران با اشاره به کشف سه هزار کیلوگرم گوشت قاچاق در فروشگاه های عرضه مواد غذایی این شهرستان در سال جاری، نسبت به ادامه مصرف گوشت ذبح های خانگی هشدار داد.

افزود: به دلیل وارد شدن مرغ زنده از استان های مجاور و وجود نداشتن نظارت دام پزشکی از نظر واکسینه شدن بر علیه بیماری ها هیچ تضمینی برای سلامت این گوشت ها وجود ندارد.

وی با یادآوری انجام یک هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی از فروشگاه های تولید و فروش مواد غذایی تصریح کرد: امکان آلوده بودن گوشت های کشتارگاهی بسیار کمتر از دام های زنده است.

رییس اداره دام پزشکی گچساران بیان کرد: امسال ۲۸ هزار مورد نظارت و بازرسی دام در کشتارگاه های این شهرستان انجام شده است، در حالی که دام های زنده بدون هیچ گونه مجوزی در مناطق عشایری به خانه های مردم انتقال و ذبح می شود.

وی از رسانه هاخواست برای اصلاح این نگرش با بهره گیری از نظرات کارشناسان برای آگاهی مردم از اهمیت استفاده از گوشت های نظارت شده اطلاع رسانی کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president