آوای جنوب

دلیل گران شدن قیمت مرغ از زبان مدیر شرکت پشتیبانی امور دام کهگیلویه و بویراحمد

مرغمدیر شرکت پشتیبانی امور دام کهگیلویه و بویراحمد:سیاست حمایت از تولید‌کننده علت افزایش قیمت مرغ است

آوای جنوب؛

مدیرشرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیاست حمایت از تولید‌کننده علت افزایش قیمت مرغ است.

علی لاهوتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به افزایش قیمت گوشت مرغ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مرغ گرم با قیمت ۸۱۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود که این شرکت برای رفاه حال مردم مرغ منجمد با کیفیت مناسب و قیمت ۵۵۰۰ ذخیره و در بازار عرضه می‌کند.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد علت گران شدن مرغ گرم را کم‌شدن جوجه‌ریزی در سطح کشور دانست و گفت: سیاست حمایت از تولید‌کننده یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت مرغ است.

وی به برخی باورهای غلط در خصوص مرغ منجمد بین مردم اشاره کرد و افزود: متاسفانه مردم فکر می‌کنند که مرغ منجمد کیفیت پایینی دارد در حالی که برای مرغ منجمد ۱۲۰ استاندارد تعریف شده که مرغ گرم این استانداردها را ندارد، ضمن اینکه مسائل بهداشتی مرغ منجمد به‌صورت روزانه توسط دکتر دامپزشک بررسی و کنترل می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مردم مرغ منجمد با کیفیت را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه این شرکت ذخیره شده و هر زمان که نیاز باشد ذخیره‌سازی انجام می‌شود و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

لاهوتی به سرانه مصرف مرغ در کشور اشاره کرد و گفت: سرانه مصرف مرغ در کشور به ازاری هر نفر ۲۴ کیلوگرم در سال است که در استان سرانه مصرف مرغ پایین و به ازای هر نفر ۲۰ کیلوگرم در سال است.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نبود سردخانه و کشتارگاه را مهمترین مشکلات این شرکت دانست و تصریح کرد: به‌دلیل نبود کشتارگاه مرغ استان در کشتارگاه شهرستان ممسنی انجام می‌شود و به‌نام ممسنی در بازار عرضه می‌شود که این شایسته استان کهگیلویه و بویراحمد نیست.

وی اضافه کرد: اعتبار خوبی برای ایجاد سردخانه و کشتارگاه مرغ در نظر گرفته شده که امیدوارم با اختصاص این اعتبار مشکلات کنونی حل و فصل شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president