آوای جنوب

حجت‌الاسلام خواجه‌زاده

دانشگاه آزاد گچساران جزو دانشگاه‌های زیان‌ده کشور است

خواجه‌زاده با اشاره به در آمد کم دانشگاه و به تعویق افتادن پرداخت حقوق و مزایای کارکنان آن

خواجه زادهامام جمعه موقت گچساران با تاکید برلزوم همکاری مسئولان در رفع مشکلات دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد گچساران جزء واحد دانشگاه‌های زیان‌ده کشور است.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده در جلسه شورای اداری گچساران که در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده بود با اشاره به مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی گچساران، اظهار کرد: تمرکز این واحد دانشگاهی بر روی ارتقا و توسعه تحصیلات تکمیلی بوده که در راستای آن در رشته‌های علوم پایه و مهندسی مسیر خوبی را طی کرده است.

وی با بیان اینکه در صورت عدم جذب مشتاقان تحصیلات تکمیلی در داخل کشورشاهد حضور آن‌ها در دانشگاه‌های سطح پایین خارج از کشور خواهیم شد، خاطرنشان کرد: واحد گچساران بادر اختیار داشتن امکانات پیشرفته و متخصصان علمی با توجه به سوابق درخشان در رشته‌های فنی و مهندسی با تعامل و همکاری مسئولان می‌تواند به قطب رشته‌های نفت و گاز و شیمی در منطقه معرفی شود.

امام جمعه موقت گچساران با بیان اینکه دانشگاه آزاد این شهرستان روزی قریب به ۱۰ و هزار ۵۰۰ دانشجو داشته اما امروز این آمار به ۵ هزار دانشجو تقلیل پیدا کرده است، تصریح کرد: مسئولان اجرایی این واحد دانشگاه کمرهمت در راستای تربیت دانشجویان در مقاطع تحصیلی تکمیلی بسته تا از به هدر رفتن این سرمایه انسانی در کشور شود.

خواجه‌زاده با اشاره به در آمد کم دانشگاه و به تعویق افتادن پرداخت حقوق و مزایای کارکنان آن، بیان کرد: باتوجه به اینکه در این دانشگاه قریب به ۴۰۰ عضو هیئت علمی و کارمند دارد و حقوق و مزایای آن‌ها افزون‌بر ۸۰۰ میلیون تومان است، که با احتساب تقلیل آمار جمعیتی دانشجویان با مشکل مواجه هستیم.

امام جمعه موقت گچساران با بیان اینکه دانشگاه آزاد گچساران جزء واحد دانشگاه‌های زیان‌ده کشورهستیم، عنوان کرد:پس از انتصاب ریاست جدید دانشگاه تا کنون کارهای بسیاری در راستای رفع مشکلات این دانشگاه انجام گرفته که تزریق ۳۰ رشته تحصیلات تکمیلی به این دانشگاه موید آن است.

وی با اشاره به تزریق ۳۰ رشته تحصیلات تکمیلی به این دانشگاه، عنوان کرد: اگر این کار عملی شود می‌توان بعضی از این مشکلات را حل و دانشگاه در کشور را به یک استثنا تبدیل کنیم.

خواجه‌زاده در بخش دیگر سخنان خود ضمن گلایه از برخی مسئولان شهرستان با بیان اینکه دانشگاه آزاد گچساران زیرمجموعه همین شهرستان است، افزود: این دانشگاه وابسته به گچساران بوده و مستقل از آن هم نیست پس رفع مشکلات مختص دانشگاه نبوده و باید همه مسئولان با تعامل و همکاری در راستای رفع این کمبودات تلاش کنند.

امام جمعه موقت گچساران با اشاره به برخی نقاط ضعف ادارات این شهرستان با بیان اینکه متاسفانه بعضی از روسای گچسارانی بسیار وابسته به مدیران کل هستند، گفت: در زمان کنونی آقایان و روسای ادارات گچساران باید گوش به فرمان فرماندارشهرستان باشند زیرا وی با مشکلات شهر آشنایی بیشتری دارد.

وی در سخنان پایانی خود با تاکید بر توانمندی‎هایی موجود در دانشگاه آزاد این شهرستان، خاطرنشان کرد: بسیاری از آزمایش‌های مرتبط با صنایع فنی در این دانشگاه وجود دارد که مسئولان ادارات می‌توانند در اجرای پروژه‌های خود از این توانمندی‎ها استفاده کنند.

خواجه‎زاده یادآور شد: اساتید نخبه این واحد دانشگاهی از دیگر توانمندی‌های آن بوده که می‌توان از آن‌ها به عنوان ناظر و کارشناس دراجرای پروژه‌ها و طرح‌های پژوهشی پروژه‌های شهرستان استفاده کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president