آوای جنوب

در بیانیه بسیج دانشجویی

خدشه‌دار کردن جایگاه روحانیت در یکی از دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد محکوم شد

.

در بیانیه بسیج دانشجویی، خدشه‌دار کردن جایگاه روحانیت در یکی از دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد محکوم شد.

آوای جنوب؛

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد پیرامون مسائل جاری دانشگاه‌های استان بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: جهاد بی‌امان علمای اعلام و روحانیت اصیل و انقلابی در پیشاپیش جبهه دائمی ضد استکبار و ظلم‌ستیز ملت قهرمان ایران و جهان اسلام در قرون متمادی به ویژه در تاریخ معاصر ایران و جهان چون نگینی درخشان بر تارک تاریخ این سرزمین درخشیده و هدایت‌گر نسل‌های بالنده دیروز و امروز و فردای ماست.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: نقش بی‌بدیل روحانیت متعهد و پیرو ولایت فقیه از روزهای نخستین نهضت خمینی کبیر(ره) تا ۸ سال دفاع مقدس و تا به امروز در جهانی سازی انقلاب اسلامی و بیداری ملت‌ها با هیچ زبان و بیانی قابل وصف نبوده و نیست.

حضور مدبرانه، علمی، توانمند و نفوذ منحصر به فرد معنوی، سیاسی و عمق نفوذ اجتماعی روحانیت در جامعه دانشگاهی، همواره چشمه جوشان استقامت، بیداری و شور انقلابی جوانان دانشجو در برابر دشمنان نظام بوده و از این چنین بوده که شوالیه‌های ناتوی فرهنگی، کانون‌های اغواگر و نحله‌های صهیونیستی با وجود تجربه شکست‌های پی در پی، همواره درصدد تضعیف نهاد روحانیت اصیل در دانشگاه‌ها بوده و دانشگاه منهای روحانیت را تئوریزه می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است که زهی خیال باطل که نقش سترگ، جاودانه و تاریخ‌ساز روحانیت اصیل در دانشگاه بیدی نیست که با این بادها بلرزد.

ای مگس عرصه شیران نه جولان گه توست/ عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری

بر همین اساس شورای تبیین مواضع دانشجویی دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تأسف از اظهارنظر نماینده یک تشکل دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج مبنی بر تز دانشگاه منهای روحانیت و برخی جریانات و شرایط موجود در فضای دانشگاه‌ها، توجه افکار عمومی و دانشجویان عزیز را به نکات زیر معطوف می‌‌کند.

الف- تز دانشگاه منهای روحانیت منبعث از توطئه آمریکایی-صهیونیستی ناتوی فرهنگی مبنی بر اسلام منهای روحانیت و در واقع اسلام آمریکایی و دانشگاه آمریکایی است که طرح آن در هر سطحی، از طرف هر کسی در هر مکان و زمانی به هر دلیلی به شدت محکوم و از مسئولان دانشگاهی، روحانیت عزیز، مسئولان ارشد استانی و دستگاه‌های امنیتی می‌خواهیم که به وظایف قانونی خود در این راستا اقدام کنند.

ب- جامعه دانشگاهی و خصوصاً دانشجویان بسیجی نسبت به این موضوع و سایر مشکلات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی در دانشگاه‌های استان، خصوصاً دانشگاه‌های آزاد استان بی‌تفاوت نبوده و منتظر پاسخ و اقدام قانع‌کننده مسئولان دانشگاه و مدیران دستگاه‌ها بوده و در غیراینصورت به وظیفه انقلابی خود عمل خواهد کرد.

پ-شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان با اطلاع از برخی جریان سازی احزاب سیاسی به عنوان کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی در استان و حضور عده‌ای از عوامل فتنه ۸۸ در بعضی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دانشگاهی هشدار داده و در صورت عدم اقدام مناسب در زمان خود به افشای این جریانات و اطلاع‌رسانی به جامعه دانشگاهی اقدام خواهد کرد.

پ-شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان با استقبال از حضور، رشد و تقویت سایر تشکل‌های دانشجویی مصوب در دانشگاه‌های استان، از همه تشکل‌های قانونی که با «هویت مستقل دانشجویی خویش» در راستای آرمان‌گرایی و مطالبه‌گری جنبش دانشجویی استان فعالیت می‌کنند حمایت خواهد کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president