آوای جنوب

با وجود گذشت نزدیک به ۳ ماه از شروع سال تحصیلی

خبری از توزیع شیر در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نیست

شیرطبق دستور العمل وزارت آموزش و پرورش باید اول آذرماه شاهد توزیع شیر رایگان در مدارس کهگیلویه‌وبویراحمد بودیم ولی بعد از گذشت ۲۴ روز هنوز خبری از شیرهای پاکتی در مدارس این استان نیست.

آوای جنوب؛

بعد از گذشت نزدیک به ۳ ماه از سال تحصیلی دانش‌آموزان کهگیلویه‌ و بویراحمدی هنوز چشم به راه توزیع شیرهای پاکتی رایگان هستند.

والدین دانش‌آموزان از عدم توزیع شیر از آغاز سال تحصیلی گلایه‌مند هستند ولی امسال موضع متفاوت‌تر از سال‌های گذشته شد و رسیدن شیرها به مدارس پروسه طولانی‌تری را طی کرد.

وزارت آموزش‌ و پرورش طبق دستورالعملی ابلاغی به استان‌ها مقرر کرده بود شیر رایگان مدارس ابتدایی، راهنمایی، مهد کودک‌های وابسته به سازمان بهزیستی از اوایل آذرماه توزیع شود و این موضوع در برخی از استان‌های کشور محقق شد ولی هنوز در استان کهگیلویه‌ و بویراحمد خبری از این موضوع نیست و دانش‌آموزان از شیر پاکتی رایگان محروم هستند.

این در حالی است که مسئولان وزارت آموزش‌ و پرورش قبل از شروع سال تحصیلی از اجرایی شدن طرح شیر رایگان مدارس از مهرماه در ۱۲۰ نوبت خبر داده بودند و گفته بودند در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

همه ساله آموزش‌وپرورش طرح توزیع شیر رایگان را با هدف تغذیه صحیح و سالم برای سلامتی دانش‌آموزان در تمامی استان‌های کشور اجرا می‌کند و بنابر بررسی‌های میدانی خبرنگار تسنیم از زمان اجرای این طرح تا امسال آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه مشکلی نداشته است و به موقع شیر رایگان در مدارس این استان توزیع می‌شد.

مشکل عدم توزیع به موقع شیر مدارس کشوری است و تنها مختص استان نیست

معاون پشتیبانی آموزش‌وپرورش کهگیلویه‌وبویراحمد در این زمینه به خبرنگار تسنیم گفت: مشکل عدم به موقع و مناسب شیر رایگان در مدارس این استان کشوری و تنها مختص به استان نیست.

اردشیر یاری اظهار داشت: مهمترین تاخیر در توزیع شیر رایگان مدارس در این استان عدم تامین اعتبار بود که با پیگیری‌های انجام شده این مشکل رفع شد.

وی عنوان کرد: مناقصه توزیع شیر مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار و شرکتی از اراک برنده مناقصه شد که هنوز برای انعقاد قرارداد اقدام نکرده است و بزودی این قرارداد منعقد می‌شود.

یاری در پاسخ به این سوال خبرنگاران که شیر رایگان چه زمانی در استان توزیع خواهد شد، افزود: نمی‌توانم به طور دقیق یک زمان مشخصی را اعلام کنم ولی امیدوارم به‌زودی این موضوع محقق شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president