آوای جنوب

حضور ۳۳ هزار رزمنده کهگیلویه و بویراحمدی در دفاع مقدس/رتبه اول اعزام نیرو در کشور

دفاع مقدسمسئول کنگره سرداران شهید کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به نسبت جمعیت در دوران دفاع مقدس رتبه اول اعزام نیرو را به جبهه‌های حق علیه باطل به خود اختصاص داده است.

آوای جنوب؛

محمد نصیرزاده عصر امروز در نشست مقدماتی برگزاری کنگره و اجلاسیه شهیدان استان کهگیلویه و بویراحمد که مهرماه سال آینده در یاسوج برگزار می‌شود به برخی از شاخص‌های این استان در خصوص دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهدای این استان با احتساب آخرین شهید یعنی شهید علی غلامی که چند روز پیش به دست اشرار به شهادت رسید، به تعداد هزار و ۸۴۴ شهید است.

مسئول کنگره سرداران شهید استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان همچنین تعداد ۱۳ هزار جانباز در دفاع مقدس دارد و تعداد رزمندگان آن ۳۳ هزار نفر بوده که این تعداد چندین بار اعزام شده‌اند.

نصیرزاده افزود: استان ما به نسبت جمعیت خود در دوران دفاع مقدس در کل کشور رتبه نخست اعزام نیرو را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: همچنین استان ما تعداد ۳۱۰ آزاده در دوران دفاع مقدس در بند رژیم بعثی عراق داشته است.

نصیرزاده افزود: تعداد شهدای پاسدار استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۴ شهید و تعداد شهدای سرباز ۳۰۰ شهید و همچنین تعداد ۴۸ شهید جهادگر در استان داریم.

این مسئول در ادامه گفت: تعداد شهدای روحانی استان ۳۳ شهید و تعداد شهدای فرهنگی ۹۹ شهید و تعداد شهدای دانش‌آموز هم ۴۶۹ شهید دانش‌آموز است.

مسئول کنگره سرداران شهید در استان کهگیلویه و بویراحمد از وجود تعداد ۱۴۴ شهید ورزشکار، ۷۸ شهید نیروی انتظامی و تعداد سه زن شهید در این استان یاد کرد.

وی گفت: کوچکترین شهید استان در دوران دفاع مقدس تنها ۱۲ سال و ۸ ماه سن داشته و مسن‌ترین شهید نیز ۶۷ سال سن داشت.

نصیرزاده از تقدیم تعداد ۷ شهید از جامعه اصناف در استان خبر داد و گفت: در استان تعداد یک خانواده ۵ شهیدی داریم که در بمباران به شهادت رسیدند و از این خانواده ۵ نفره تنها یک نفر در استان ما دفن شده و بقیه در امیدیه خوزستان دفن شده‌‌اند.

این مسئول از وجود دو خانواده ۳ شهیدی در استان خبر داد و گفت: ۹۰ درصد از شهیدان استان ما زیر ۳۰ سال سن داشته‌اند و ۹۹٫۵ درصد آن‌ها در خط مقدم به شهادت رسیده‌‌اند.

وی به روستاهایی که بیشترین شهید را داشته‌اند اشاره کرد و گفت: روستای ده‌برآفتاب ۲۹ و روستای قاسم‌آباد جلیل ۱۷ شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند و ۸۰ درصد از شهیدان ما از مناطق عشایری بوده‌اند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president